Publicat de: Adrian | Noiembrie 29, 2007

Omul de zapada

La munte, in week-endul trecut, piciul meu s-a bucurat pentru prima oara de zapada. Adica, a mai prins vreo doua ninsori in Bucuresti, dar au durat foarte putin… Atat cat sa se poata plimba cu sania cateva ore, inainte de a se topi… Nici la munte nu prea am gasit zapada… Nu cand (si unde) am fost noi…

Acum, omuletul meu s-a tavalit prin zapada, s-a jucat, s-a catarat, s-a tavalit, a aruncat cu bulgari, s-a dat cu bobul… s-a bucurat la maximum de puful alb de jos…

Am gasit un om de zapada neterminat intr-un colt de partie si l-am desavarsit noi… Un con de brad pe post de nas, cateva bucati dintr-un altul… dintii si nasturii, doua pietre – ochii… O creanga uscata de brad, o palarie din zapada si manusile ude ale piciului meu au finalizat capodopera…

Cand sa plecam, o fetita s-a apropiat si ea, curioasa, de omul de zapada la care de-abia terminase de pupat Luca… Tot drumul s-a uitat inapoi spre capodopera lui, ca nu cumva sa i-o strice fetita… S-a linistit doar cand a vazut-o ca a plecat si ea, si ca a trecut de hotelul nostru…

Beleaua mare a fost a doua zi, cand a vazut ca omul de zapada nu mai era… Tata, vrand sa salveze situatia si sa previna o mica drama, i-a spus ca probabil omul de zapada s-a dus in padure, sa doarma si el. Si de aici un alt subiect de discutie.

– Dar de ce a plecat?

– Nu stiu, poate ca l-o fi lovit vreun zapauc cu sania, sau cu schiurile…

– Si ce a zis omul de zapada?

– Aoleu… ce ma fac eu? Ca daca ma lovesc astia… ma darama de tot…

– Si unde s-a dus?

– Pai, n-ai auzit? Ado (tata) zice ca in padure… Dar ce crezi tu ca a facut acolo? – incerc eu sa redirectionez tirul intrebarilor catre el insusi… 🙂

– Io chied ca s-a dus la un pom, si a batut in el cu cheia, si a facut acolo o gau(r)a…

– Si ce a facut dupa aia?

– A intat acolo, si a gasit un pat, si s-a culcat acolo, ca e(r)a obosit. S-a invelit cu patu(r)ica si s-a culcat.

– Pai, mai tati, omul de zapada nu trebuie sa stea la caldura, ai uitat? (pentru ca facuseram deja o mica demonstratie, intrucat nu pricepea cum se transforma zapada in apa… de ce se topeste…).

– Pai, tati… s-a invelit cu o patuica din zapada… 🙂

Lasă un răspuns

Categorii

