Publicat de: Adrian | Ianuarie 19, 2008

Cristi Dugulescu despre moartea tatalui sau

Evanghelici si ne-evanghelici au comentat, cu mult patos, in ultima perioada de timp, subiectul colaborarii cu securitatea a unor pastori, lucratori crestini, personalitati cunoscute din mediul evanghelic. 

Unii dintre noi au criticat modul barbar in care s-a intrat in acest teritoriul extrem de sensibil – fara o pregatire teoretica adecvata, fara o buna cunoastere a INTREGULUI fenomen, avand doar pretextul ca „cei care au tradat, trebuie sa plateasca” (sau, ma rog, cu tristete o spun, mai degraba principiul a fost „UNII dintre cei considerati <<tradatori>>”). 

S-au folosit cuvinte grele, lovituri pe sub centura si s-a recurs la tot felul de artificii indoielnice. Ceea ce spunea Danut Manastireanu la un moment dat, ca este ca si cum o jucarie periculoasa, o arma ar fi incaput pe mainile unui copil, mi se pare a caracteriza extrem de bine demersurile unora considerati eroi, culmea, tocmai de fratietatea pe care au pagubit-o mai mult decat isi pot da seama in acest moment. 

Unul dintre cei „luati in tarbaca” mai abitir, ajuns mai cunoscut, din pacate, si datorita acestui scandal, a fost pastorul Petre Dugulescu. Unii l-au considerat erou pentru enormele sale contributii – la dezvoltarea democratiei si a drepturilor religioase in Romania, la dezvoltarea unui sistem de interventie sociala care sa poata raspunde cu brio provocarilor de atunci (copiii din canale, cei abandonati de parinti, orfanii etc.) s.a.m.d.. Altii, in schimb, au preferat sa scotoceasca in trecutul sau si au radiat de fericire cand au gasit, printre gunoaie, unul dintre dosarele sale de la Securitate: nu pe cel de urmarit, ci pe cel de colaborator… 

Cu „intelepciunea” rusilor jucatori la ruleta, pozand in justitiarii moderni ai napastuitilor evanghelici si incurajati de diverse persoane (multe dintre ele convinse pana in ziua de astazi ca s-a procedat corect), unii au decis publicarea acestui dosar – si a multor altora – intr-un spatiu care nu-i priveste doar pe cei „napastuiti”, carora pretind a le face dreptate, ci si altora nu la fel de „bine intentionati”, care abia asteptau un prilej pentru a le sari la gat „intrusilor”, „ereticilor”, „sectantilor”… 

Degeaba au facut apel la decenta, in zilele care au urmat regretatului deces al pastorului Dugulescu, unii crestini maturi. Comunitatea evanghelica se afla intr-un adevarat razboi, pe care noi, bloggerii si jurnalistii din acest mediu, l-am relatat si l-am surprins aproape pas cu pas.

Dincolo de conflictele si dezbaterile de idei, dincolo chiar si de controversele privind colaborarea cu Securitatea, se afla insa OAMENI. Oameni care sufera enorm, oameni pe care cuvintele noastre ii pot rani enorm. Oameni care, chiar daca au tacut, nu inseamna ca nu au avut nimic de spus, ci ca, mai degraba, au tacut pentru ca erau prea indurerati sa vorbeasca. 

Sper ca macar ACUM, in al doisprezecelea ceas, sa putem invata din greselile noastre. 

Redau, in continuare, comentariul lui Cristi Dugulescu la doua din articolele scrise pe tema colaborarii cu Securitatea – unul al meu, altul al lui Mihai Ciuca. Le gasiti aici si aici

Inca astept o reactie a Uniunii Baptiste vis-a vis de comportamentul acestor “frati”care au facut in mod intentionat toata aceasta lucratura diabolica cu scopul clar de discreditare a celor care inca mai aveau un cuvant de spus ,atat in lumea evanghelica cat si in societatea romaneasca.Cred ca “cineva” incearca din rasputeri sa dezbine unitatea evanghelicilor din Romania,si se pare ca au inceput cu noi,baptistii.

Daca am fi uniti cu adevarat am putea sa fim o forta imensa,haide-ti sa ne intoarcem la Domnul Isus si sa invatam de la El!

Unul din lucrurile care l-au durut cel mai tare pe tata a fost sa vada ca este lovit din interior,de cei care ar fi trebuit sa-i fie camarazi in batalia spirituala .Dupa o viata intreaga de anchete si persecutii,de lovituri dupa lovituri,accidente si incercari de asasinare din partea securitatii,fapte cunoscute de bisericile unde a slujit(Hateg,Hunedoara si Timisoara),a ajuns sa fie lovit si ponegrit atat de urat .

Sa va fie rusine domnilor care ati facut asemenea fapte si celor care au stat in umbra dar care sunt autorii morali a acestei ample actiuni de discreditare.Oare nu se cadea sa va informati inainte de a posta astfel de informatii ucigase?Nu era etic sa incercati sa aflati si opinia celor despre care ati scris?

Este clar pt mine ca scopul acestor “autori” ai minciunilor au avut ca unic tel discreditarea si dezinformarea.Cei care in ultima vreme ati lucrat din greu ca sa loviti in tatal meu,as vrea sa va intreb,…sunteti multumiti acum?

Dar pt ca tata intodeauna sa rugat pt vrasmasii lui si nu i-a urat niciodata,ma rog ca bunul Dumnezeu sa imi dea si mie credinta si dragoste sa pot sa va iubesc pe cei care ati lovit in tati pana in ultima clipa.
Si va dedic cateva versuri scrise de tata ,da special pt voi cei care ati crezut ca luptati impotriva lui dar de fapt ati luptat impotriva lucrarii lui Dumnezeu!

Dusmanii mei,dusmanii mei
Ce m-ati urat fara temei
Si imi facurati anii grei-
Voi inamici inversunati
Va zic: “Fiti binecuvantati!”

Dusmanii mei cei din trecut-
Ce rau,vreodata v-am facut,
De m-ati urat cat ati putut?
Eu m-am rugat si v-am iubit
Si-am biruit!
………………………………………….

Voi atacati inteligibil-
Eu stiu ca nu-s infailibil,
Dar in Isus sunt invincibil!
Caci cred cu sufletul meu totI
n Romani opt cu doua’siopt.

In cate lupte am avut
Am sangerat si m-a durut!
Insa nici una n-am pierdut
Caci voi nu v-ati luptat cu eu
-Ci chiar cu El,cu Dumnezeu!

Si chiar de m-ati asasina
-Eu totusi nu v-as blestema!
Murind,v-as binecuvanta!
Caci trec la viata de apoi …Dar voi?

Dusmanii mei inversunati
Eu va declar de-acum iertati
Si zic “Fiti binecuvantati”.de Petru Dugulescu-Dusmanilor mei-vol.”Calatorii Enigmatici” ”  

Responses

  1. Iata un paradox „adunarile sunt dezbinate”;este un adevar care scade foarte mult puterea si autoritatea
    Biserucii.De cand am devenit crestin ma tot minunez,
    de indiferenta fratilor fata de cei neinsemnati din adunari(asta la inceput),apoi de lupta pentru amvon(ciolan) cu nelipsitele piedicii, coate si barfeli,
    iar in final atitudinea ciudata fata de cei care au calcat stramb,intr-un fel sau altul.”Galateni cap 6:1″?
    fugi de-aici,sariti pe el si sfasiati-l!Oare nu Domnul Hristos ne spune ca suntem cu totii pacatosi?Oare se mai poate numi in conditiile acestea adunarea „Adunare”?Daca nu putem sa ne acceptam asa cum suntem ,cu greselile si calitatile noastre,cum putem avea pretentia ca Duhul Sfant sa faca treziri si sa ne umple de „noi nascuti”?Ce vom face cu ei ?Se vor pierde negresit !
    Oricum noi ne facem datoria si suntem „bisericosi si foarte piosi”….ce bine ar fi sa devenim in fine „crestini”

  2. PETRE DUGULESCU a fost un COMUNIST, NU STIU DACA SA SCHIMBAT, UN LUCRU STIU EL NU A MAI FOST PRIMIT SA PREDICE LA NOI LA BISERICA IN L.A (TIPLEA)

    Stim ca nu putem schimba trecutul dar acest adevar trebuie spus va rog sa cititi:

    Pacat ca pe vremea lui Ceausescu, Petre Dugulescu a fost comunist ,asta e adevarul.La revolutie nu ia trimis pe tineri in jurul casei acelui preot cum spune alte stiri,de fapt nu ia primit si adapostit in biserica lui. Era pe 17 Decembrie 1989 cind un grup de tineri din Oradea au fost in misiune la Timisoara,cu o seara inainte am fost la Jebel. Cind am ajuns in Timisoara pe la ora 15:00,ne indreptam spre biserica condusa de Petre Dugulescu,in drum am trecut pe linga casa preotului Laszlo Tokes unde erau in jur de 200-300 de oameni.Sti-am deja ca a inceput o revolta in Timisoara sti-am cu o seara inainte cind eram la Jebel,toti vorbeam in soapta.In timp ce priveam cu uimire ce curajosi erau cei adunati acolo,la un moment dat am vazut cum au venit citeva dube(masini) din care au coborit scutieri imbracati in negru si au luat oameni cit au incaput si au plecat .Atunci au inceput sa apara elicoptere de armata pe-deasupra. Liderul grupului nostru Avram Puscas ne-a indemnat sa nu stam in grup mare si sa ne rasfiram dar sa mergem spre biserica lui P.D. care era aproape.Acolo era o nunta in sala de jos si coincidenta a fost ca fr. Paul Negrut era la nunta.Cind am ajuns usile dela curte erau uncuiate si cineva la chemat pe P.D. sa vina sa ne deschida,noi toti eram foarte speriati.Cind ne-a vazut P.D.ne-a spus ca nu ne poate primi ca sa nu se creada ca sintem cu cei de la revolta si apoi el sa aiba probleme .Cred ca a fost o sansa pentru P.D. saarate la toata lumea ca nu e cu comunisti.Avram Puscas a insistat, si noi toti si am cerut sa-l cheme pe fr. Paul Negrut(care nu stia ca am ajuns acolo), dar el ne-a spus ca nu-l cheama ca nu vrea sa-l deranjeze (mincinosul) . A insistat sa plecam unde stim dar sa plecam de-acolo ca ii creem probleme. Noi toti ziceam ce fel de frate e el ca ne trimite in loc sa ne adaposteasca. Atunci cineva a sugerat sa incercam la o biserica penticostala care ere in apropiere si ce credeti am fost premiti de femeia de servici care facea curat intre serviicii.A fost o seara binecuvintata. La terminare am plecat spre gara ,pe strada era plin de militari cu pusti,am fost speriati.Am plecat cu ultimul tren care a mai circulat,apoi au fost oprite.In Oradea nimeni nu stia nimic.Dumnezeu a fost cu noi.

    (S.U.A)

    Aceasta adevarata istorie a fost traita de sotia mea si grupul de tineri din Oradea multumesc Lui Dumnezeu pentru ea.

  3. Bine spus Cristi!
    Fratele Petrica ti-a lasat o mostenire care nu poate fi „murdarita” de nimeni si nimic!
    Cristi, calca apasat si proclama iubirea, credinta si speranta pe care le-ai primit!

    Cat despre critici, intotdeauna vor sta la spatele liderilor – fiindca sunt mici, si le place sa loveasca pe la spate….prin blogurile lor sau prin zvonuri.

    Dumnezeu sa te binecuvinteze!

    Beni Lup

  4. Cu totii asteptam pozitia Uniunii Baptiste din Romania referitor la ceea ce se intampla.
    Este de-a dreptul jenant sa se permita la cativa oameni fara scrupule sa acceseze dosare, sa „selecteze” doar ce convine unora si sa arunce cu noroi in oamenii lui Dumnezeu, oricare ar fi acestia (Dugulescu, Ton, Bunaciu, Tutac,…(
    Poate dumneata care citesti esti urmatorul…

    Cine a delegat pe cei care au publicat dosarele sa aiba acces la CNSAS?
    Cum au ajuns aceia sa reprezinte Uniunea?
    Care sunt tintele si cine va urma oare?

    Cei cu blogurile „cele mai tari” ar trebui sa aiba „tupeul” sa ne spuna cine este de fapt in spatele lor. Asta daca au „coloana vertebrala” solida…
    Nu credeti?

    Doamne ai mila si iarta!

    Beni Lup

  5. Sunt intr-o perioada cumplit de aglomerata. Va asigur ca citesc toate comentariile si incerc sa tin cont de sugestiile si intrebarile voastre, dar nu imi permit sa raspund acum tuturor, desi mi-as fi dorit lucrul acesta. Poate incercam sa facem ceva. Impreuna suntem mai puternici!

    Astept sugestiile voastre, intre timp.

    Multumesc pentru intelegere!

  6. Nechibzuitul isi construieste casa pe nisip, spune Biblia, iar cand vin suvoaiele se prabuseste si prabusirea va fi mare.
    Orice crestin stie acest lucru si mai ales asteptam de la pastori nu numai sa stie dar sa si aplice.
    Fratele Dugulescu a stiut acest lucru si familia dansului la fel, dar nu au luat seama si vad ca nici acum nu tin seama de acest lucru.
    Ganditi-va ca sunt oameni care stiu adevarul. Ii intalniti in viata de zi cu zi. Oare chiar putem sa ne prefacem intratat sau am ajuns sa credem propriile noastre minciuni?

  7. De dragul adevarului, iata cateva fapte reale:
    1. In duminica din 17 decembrie 1989 a fost prima nunta tinuta in cladirea bisericii Betel Timisoara, cladire nou inaugurata in data de 10. In timpul mesei festive (de la nunta), in centrul orasului a inceput sa se traga. Paul Negrut a predicat la biserica Bethel in saptamana premergatoare dar nu si in 17 dimineata cand a avut loc nunta.

    2. Timisoarenii s-au rugat ‘Tatal nostru’ in Piata Operei incepand cu data de 20 decembrie si acest lucru s-a repetat in fiecare zi de mai multe ori. Rugaciunea nu a fost initiata de pastor ci a fost o actiune spontana si normala a multimii. Este adevarat ca pastorul a cerut multimii sa se roage ‘Tatal nostru’, dar aceasta doar in data de 22 cand nu mai era o noutate.
    3. Pastorul a aparut in Piata Operei doar in data de 22 si a vorbit de la balconul Operei dupa ce s-a anuntat ca Ceausescu a fugit.
    4. Imnul Revolutiei, ‘Sfarsitul veacului traim’, a inceput sa se cante inca din data de 20 decembrie. Ideea a venit din partea a doi tineri de la biserica baptista. Tot ei au invatat multimea melodia si versurile cantarii si nu pastorul care nici nu a fost prezent pana in data de 22.

  8. Corectie: Am facut o greseala in mesajul anterior si-mi cer iertare pentru asta. Deoarece la nunta din 17 decembrie au vorbit mai multi pastori, iar Paul Negrut nu a avut mesajul principal, am uitat ca a fost si el prezent. Am re-verificat si intr-adevar, Paul Negrut a fost la acea nunta la biserica ‘Betel’. Inca o data, scuze pentru greseala.

  9. L-am auzit si eu pe PD cind a fost la L.A (bellflower) impreuna cu Ioan Alexandru si a marturisit despre revolutia de la timisoara. Dupa citva ani l-am vazut pe P.D la T.B.N. si spunea din nou despre revolutia de la Timisoara numai ca de data asta era altceva .i-si atribuia lucruri pe care nu le-a spus in 90 si care nu-i apartineau.
    Cred ca asta a fost o problema mai mare decit colaborarea ca i-si atribuia fapte de curaj care de fapt apartineau altora. Biblia ne cere sa spunem adevarul din inima si nu putem trece peste asta daca spunemca suntem robi ai lui CHRISTOS.

  10. Imi pare rau ca acesti oameni se mai numesc si crestini ne este rusine cu asemenea crestini.
    Numai vreau sa va spun ca sunteti departe de ce a facut Fratele Duculescu pentru Rominia si pentru ca nu sunteti in stare sa faceti nimic decit sa vorbiti asta faceti dar DOMNUL ISUS care a suferit tot de la ai LUI v-ar spune sa luati primul piatra. Pentru noi Fratele Duculescu va ramine un Frate Scump care la slujit pe DOMNUL.

  11. Dragii mei,
    Citesc pe bloguri cum ca Beni Lup a trimis deja o scrisoare Consiliului Uniunii si a solicitat Consiliului sa precizeze care este pozitia Institutiei fata de blogurile pe care s-au prezentat stiri si dezvaluiri.
    Stie cineva unde am putea gasi scrisoarea ca sa vedem si noi ce a putut scrie omul acesta, asa incat sa provoace „asa valuri mari”?
    Se pare ca celor de la Oradea nu le place deloc aceasta initiativa a lui Beni Lup!

  12. Este f.interesant cun se ia un mesaj care a fost trimis pe un grup”DESCULTI” si se adauga nume apoi se pune numele meu si a-l sotului meu la by…..Noi nu am postat acest mesaj aici si nici pe alte blogguri a fost postat doar in 2 grupiri restrinse. cineva a adaugat numele fr. Tiplea? ( noi n-am facut-o.),dar ce cred cine posteaza asa ,vrea sa se cunoasca adevarul dar i-i este frica sa-o spuna.Acum vreau sa va intreb,daca auziti o minciuna si voi stiti ca nu e adevarat ce face-ti, lasa-ti sa mearga mai departe sau o combate-ti ,ca-si crestini , copii ai lumini copii ai Lui Dumnezeu,a-ti fi lasat sa sa se raspindeasca o minciuna??Credeti-ma ca regret de aceasta situatie pt. ca multi acum se vor uita cu alti ochi la noi ,tocmai aici e problema acoperim minciuna numai sa raminem prieteni cu cineva sau vrem sa fim placuti Lui Dumnezeu? Noi acum am aflat ca P.D. na mai venit la noi in bis pt ca frati au comentat deci rectific acea afirmatie cum ca” nu a fost primit in biserica din L.A.Singurul motiv si ideia principala a mesajului a fost combaterea stirilor mincinoase cum ca P.D. ar fi fost in fata casei pastorului reformat impreuna cu alti baptisti si ca ia-r fi indemnat pe tineri sa participe la revolta atit. Multumesc lui ”timisorean” care si el a facut aceasta precizare.

  13. de-ce n-ai postat ca-am scris inainte nu e corect.

  14. @ Florina & John – Nu stiu cat de multe tangente ati avut cu blogurile. Prin urmare, imi permit mai intai sa raspund celui de-al doilea mesaj, apoi voi raspunde si primului.

    1. Pe blogul meu, inainte ca un mesaj sa „apara”, sa poata fi vazut de Dvs., trebuie sa fie vazut mai intai de moderator, adica de mine. Eu decid daca il las sa apara sau nu, si daca il las intreg sau partial, eliminand acele parti care contin, de exemplu, injurii sau expresii licentioase. Eu NU sunt conectat non-stop, asa ca uneori mesajele pe care le postati apar uneori mai tarziu (mai ales daca luam in calcul si diferenta de fus orar). Ele vor aparea insa! Deci nu este vorba despre rea-vointa in cazul Dvs. Pur si simplu, am vazut acum mesajele care asteapta moderare si le-am dat drumul tuturor, inclusiv celui in care, indirect, ma acuzati de rea-vointa. Sper ca acum v-am lamurit ca nu a fost cazul.

    2. Identitatea celui care posteaza un mesaj nu poate fi verificata. Oricine poate posta mesaje in numele Dvs, de exemplu. Tocmai de aceea se cere, uneori, ca cel care posteaza sa isi introduca si alte date de identificare – de exemplu, adresa de e-mail…

    3. Am verificat ceea ce imi spuneti. Adresele de e-mail sunt identice… Partea buna este ca IP-urile sunt diferite… Deci… este posibil sa aveti dreptate. Daca imi trimiteti pe adresa privata (scrisorica@gmail.com) o dovada a faptului ca Dvs sunteti adevaratii John & Florina, si nu cei care au postat initial sub acest nume (de exemplu, un scan alb-negru dupa un act de identitate, trimis de la aceeasi adresa de IP), voi retrage primul comentariu si il voi interpreta drept rau-voitor, refuzand comentariile ulterioare de la acel IP.

    Cred ca este o modalitate multumitoare de a repara lucrurile.

    Cu empatie,

    E. A. SARBU

  15. V-am trimis un mesaj pe particular sper ca la-ti primit. Multumesc

  16. @ Florina – yeap. L-am primit, si m-am grabit sa va raspund, tot in particular. Imi pare rau pentru incident, dar, asa cum v-am spus, pentru a putea sterge comentariul anterior, am nevoie de o confirmare a identitatii Dvs. IP-urile nu corespund, intr-adevar, dar va imaginati cat de dificil poate fi pentru mine, in situatia data; de asemenea, sper din suflet sa intelegeti de ce trebuie sa „suflu si in iaurt” in situatia semnalata, cum spune romanul.

  17. Ce manevre de front fac unii pt a-si sustine cauza…
    Nu mai exista rusine si chiar vorbeam in familie daca rusinea odata pierduta se mai poate regasi.

    Concluzia, poate Domnul sa mai faca o minune.

    Deci din primul comentariu, cam ce pica pana la urma legat de PD, cam ce ramane. Este totusi vorba de integritatea unui om, fie el bun sau rau.

  18. @ Vlad L – yeap, si eu m-am „crucit” cand am aflat de speta. Dar… nu ma mai mira nimic… este o noua generatie de crestini, care practica un nou tip de crestinism – crestinismul tupeist si lipsit de scrupule…

  19. @ Florina/ Ina – am retinut ultimele doua comentarii. Mi s-au parut total irelevante. In plus, nu mai am nici o garantie referitoare la identitatea reala a celui care le posteaza.

    Referitor la acuzatiile Dvs, mi s-au parut total deplasate. Nu stiu unde ati vazut Dvs pe blogul meu comentarii „cu rosu”, cele care nu imi plac”, si „cu negru, cele care imi plac”.

    Incepand cu acest moment, ma voi gandi de doua ori inainte de a va permite sa postati ceva. Este a doua oara cand faceti acuzatii nefondate. V-as sugera sa va documentati inainte de a o face din nou.

  20. Iti apreciez gingasia dar cred ca trebuie sa spunem pacatului pe nume. Cel ce se semneaza cu alt nume incercand sa-si ascunda identitatea savarseste o minciuna, deci un pacat.

    Cel ce stie lucruri rele despre cineva, dar nu le poate proba si pentru a se „ajuta” le fabrica adaugand sau scotand din cele rostite de altii savarseste acelasi pacat.

    Nu il apar pe PD dar nici nu pot accepta ca mintim, pacatuim numai ca lucrurile sa iasa asa cum vrem noi.

    Deci nu exista „crestinism – crestinismul tupeist si lipsit de scrupule…” extista adevar si minciuna, sinceritate si viclenie, deci ce nu este curat este pacat.

    Indrazneste si spune celor ce se poarta asa, ceea ce trebuie sa auda. Nu te rusina de unii care nu au rusine!

    Acelasi caz si cu Beni Lup, oameni care mint ca sa apere sau sa denigreze pe cineva.
    Scrie ca a fost la Caransebes in 1978 si ca lucrurile nu s-au intamplat cum sunt relatate la Daniel Mitrofan si mai apoi il gasim ca avea 9 ani pe atunci. Dorea sa-l apere pe PD, discreditand pe DM. Prin pacat nu facem decat sa ne atragem rusinea asupra noastra.

  21. Am mai prins unul cu cioara vopsita, nea „optimistul” unul pt care minciunile si batjocura sunt ceva natural.
    N-am stiut pe ce blog l-am vazut. Apoi a devenit foarte insistent ca de unde sunt ca el nu-i apara pe cei de la Timisoara cand de fapt toti cei aparati sunt de acolo. Apoi incepe si toarna la mizerii cat il tine gura.

    Acum venind aici, l-am recunoscut pe prietenul „poporului”, concluzia lui cu cei de la Oradea este tare serioasa. 🙂

    Interesant ce nevinovat arunca provocarile, „stie cineva”?

    Inca o data ma mir de astfel de vietati care nu mai au rusine si nici frica de Dumnezeu.

    Unde s-or fi gasit astia? In birourile Securitatii? Cum de-i mai tine cineva in biserica?

  22. Ptr „Optimist”

    Am trimis o scrisoare Consiliului Uniunii prin care doar solicit sa ia masuri pentru oprirea atacurilor pe bloguri impotriva lucratorilor (….) si am dat numele celor denigrati. As fi dat orice nume, indiferent cine ar fi fost acel pastor, lider Crestin si as fi luat pozitie pentru a opri denigrarea si daramarea.
    Nu ma deranjeaza „deconspirarea” ci ma deranjeaza DENIGRAREA -facuta cu atata patos!
    Nu cred ca suntem pregatiti pentru asa ceva – si nu cred ca face bine cuiva.

    Nu am denigrat pe nimeni, nu am incercat sa il discreditez pe Daniel Mitrofan pe care nu il cunosc personal (dar am o deosebita consideratie fata de familia dansului).
    Nu am afirmat ca cele scrise de DM nu sunt adevarate (nici macar despre Caransebes- apropo, eram pe acolo – spuneam poezii si in biserica aceea)
    Am facut ceea ce am considerat potrivit sa fac. Am ales sa „ma ridic” in picioare in fata avalansei de injurii si de acuze, pornite si intretinute cu o pasiune ciudata.
    Asteptam acum raspunsul Consiliului Uniunii Baptiste, si cred ca acolo sunt oameni care pot analiza mai bine decat mine ce se intampla.
    Nu am facut publica scrisoarea pentru ca nu am considerat necesar.

    Cu respect,
    Beni Lup

  23. Ptr Vlad,

    draga Vladut,
    imi pare rau ca scri aceste lucruri despre mine.
    Ne-am cunoscut de ceva vreme cand erai la Caransebes – si eu eram director la Institutul Biblic, lucrand cu Fratele Busuioc – pe care nu l-ai iubit prea tare…
    Apoi ne-am intalnit in Austria cand lucram cu Fratele Danut Vrancila (pastor tot la Caransebes)…nici cu el nu ai prea fost de acord.
    Nu inteleg ce ai cu mine?
    MAma ta, care semneaza elisa si miorita la fel, nici nu ma cunoaste dar preia acuzele despre mine.
    Nu am avut si nu am absolut nimic cu tine…dimpotriva m-am rugat pentru tine si m-am bucurat sa te intalnesc.

    Domnul sa te binecuvinteze in continuare!

    Beni Lup

  24. @ Beni LUP – multumesc pentru raspuns, Beni! Pentru ca raspunzi la o intrebare ridicata in mai multe cercuri, l-am scos in evidenta.

    Apreciez curajul si initiativa, chiar daca poate, citind scrisoarea, s-ar putea sa nu iti sustin chiar toate ideile.

    Nu te astepta ca toti sa fie de acord cu ceea ce faci. Ar fi absurd. Niciodata nu ii vei putea multumi pe toti.

  25. Febr./20/2008
    Am lasat un comentariu si a disparut ca inghitit.
    oricum lam intitulat „inspirat”.
    …Si fiarei i s-a dat putere sa vorbeasca,…si rostea vorbe de hula”…
    CONCLUZIILE SA LE TRAGA FIECARE IN DREPTUL LUI.
    Eu nu sint Baptist.Sint in america din 1991,si de aici si acum vad si inteleg altfel unele chestiuni de aceasta natura.Oricum Ideile si sorogatele birfitorilor care hulesc sintr controversate de unele realitati.Una este ca daca fr.Dugulescu a fost printre compromisi,ce rost ar avea poiezia Dusmanii mei?
    ce pot sa va spun este ca fosta securitate a existat si membrii ei mai traiesc.Stiti cind puteau face rau Credinciosilor cinstiti?dupa revolutie ca deaia am fost EXPULZAT,si aici greul vietii continua,minile singeroase nu sau oprit.Oricum ;Din minile S-ale nu ne va smulge nimeni!Pace tuturor si MARANATA,daca Credeti.

  26. @petru almajan – v-am sters comentariul. Pe langa faptul ca ati ales sa atacati PERSOANA lui Beni Lup, nu IDEILE acestuia, ati comis si mojicia de a fi rasist si xenofob.

    Vreti sa indreptati o nedreptate, sau sa combateti un neadevar care v-a deranjat, insa procedati mai rau decat oponentul Dvs. de idei, facand niste afirmatii care nu va fac cinste.

    Nu voi accepta aici, in nici un caz, vreun comentariu rasist, xenofob sau discriminatoriu. Cel putin asta este dorinta mea.

    Va voi accepta bucuros scuzele, daca veti fi dispus sa le postati aici. Pana atunci insa, v-am trecut la spam.

    Cu regret, insa uneori e nevoie si de astfel de masuri radicale.

  27. Atentie iubiti frati,se pare ca mitrofanianul pigmeu s-a trezit dupa un an aproape de tacere,”baneaza’tot ce prinde,si…mai nou pe linga bazaconiile lui consumate,vad ca mai nou l-a apucat dragul de a scrie istorie a baptistilor din ROMANIA.Asta probabil de cind nu mai e abilitat de conducerea cultului la CNSAS.

    Ma Irita si atitudinea acelei familii Bonca,e pe dinafara,dar comenteaza fara rost!

    Ramineti in Pacea Lui!

  28. Frate beni lup,nu mai folositi initialele DM,ca nici macar nu le merita,si se pot confunda cu ale lui Danut Manastireanu de la Iasi!

    Cu dragoste Frateasca!

  29. @Batranul – si mie mi s-a atras atentia asupra confuziei pe care o pot produce initialele DM, si observatia mi se pare de bun simt si intemeiata.

    In privinta „trezirii”, stii cum se spune, sa dea Bunul nostru Stapan ca ceea ce face Daniel Mitrofan sa fie, macar de acum inainte, lipsit de alte interese ori de manipulari. Oricat ar parea de ciudat si, in ciuda raului pe care l-a facut pana acum multor oameni care chiar nu meritau mizeriile si laturile pe care le-a aruncat in ei, multi oameni, spuneam, l-au iertat deja… Pe unii chiar i-a provocat sa se reintoarca in fata computerului si sa scrie ei insisi versiunea reala a ispravilor descrise de Mitrofan… Pentru ca si in cazul lor s-a intamplat asa cum deja ne-am convins cu totii… A cenzurat tot ce nu i-a convenit, scotand la iveala doar mizeriile si lucrurile care ar putea incrimina. Pot accepta orice, insa o asemenea atitudine nu poate demonstra scuza lui Mitrofan pentru laturile aruncate: ca ar fi facut-o pentru ca respectivii sa isi recunoasca greselile si sa fie reabilitati.

    In privinta istoriei pe care o scrie… e o tara libera si democrata. Cel putin in aparenta. Doar au vazut lumina tiparului si alte lucruri, nu?

    Eu am mai spus deja, si o repet: crestinul nu se teme de adevar. Ba, mai mult decat atat, nu se teme nici de denigrari, chiar daca acestea ii amarasc sufletul… Poate trece peste orice, pentru ca SIngurul in masura sa vada si sa judece este Sus… Si inaintea Lui trebuie sa fie el curat si linistit…

  30. [moderat integral: atac la persoana lui Cristian Dugulescu, nu la ideile prezentate de acesta; data viitoare va rog sa va limitati la IDEI, in caz contrar voi fi nevoit sa va trec la spam. Dupa modul in care v-ati straduit sa il atacati pe oponentul Dvs, chiar cred ca sunteti capabil de o dezbatere de IDEI care sa va onoreze, nu sa va dezonoreze…]

  31. Dino,

    Initial am fost tentat sa ii trimit mesajul tau in privat lui Cristi Dugulescu… Dupa care mi-am dat seama ca, daca il cunosti atat de bine cum spui, i-l poti trimite chiar tu.

    Eu unul nu-l pot lasa aici, atata vreme cat se inscrie in categoria „atac la persoana”, si nu la „dezbateri de IDEI”. Prin urmare, l-am moderat integral.

    No offense.

    Adrian

  32. fratilor am tacut ani la rind in ce priveste evenimentele din decembrie 89 si in ce priveste atitudinea fratelui Dgulescu din acele zile mai mult decit sa spus aici negativ despre dinsu eu stiu dar la fel de bine stiu ca Duhul Sfint a lucrat la mintea si sufletul meu folosindu-se de gura fratelui Petrica -deci sa lasam ca Domnu sa stabileasca daca Petrica a fost corb sau porumbel sa ne hranim cu hrana ce a fost trazmisa prn el -Beni Oprea COPIL A LUI D-ZEU PRIN CREDINTA IN DOMNU ISUS MEMBRU FONDATOR AL FRONTULUI DEMOCRAT ROMAN ,IMPREUNA CU ALTI CETATENI AM ELABORAT PROCLAMATIA FRONTULUI DEMOCRAT PUNCTUL 9 CE GREU L-AM INTRODUS IN ACEA VREME –LIBERTATEA REALA A CULTELOR RELIGIOASE IMI APARTINE SI MULTE ALTELE AR MAI FI DE SPUS DAR SUNT LUCRURI DE SPUS SAU DE TINUT SUB TACERE O VREME NU PENTRU CA AR FI SECRETE CI PENTRU A NU STIRNI SENTIMENTE NEPOTRIVITE COPIILOR LUI D-ZEU


Lasă un răspuns

Categorii

