Publicat de: Adrian | Ianuarie 25, 2008

The postman is back…

O perioada de timp nu am putut raspunde comentariilor postate pe blogul meu sau pe al altora, sau… pe liste de discutii.

Am cerut putin ragaz, intrucat am traversat una dintre cele mai aglomerate perioade din viata mea de „scoler”. Unii au inteles si au respectat rugamintea mea, altii nu. Nu-i bai, chiar daca nu mi-a picat bine faptul ca nu am putut raspunde la timpul potrivit unor acuzatii sau comentarii mai mult sau mai putin intemeiate.

Incerc sa o fac de acum incolo, desi inca „greul” nu s-a terminat, ci doar s-a mai diminuat putin intensitatea.

Incep prin a spune ca nu m-am erijat in „postasul Uniunii”, asa cum malitios s-a insinuat pe un alt blog, ci, poate, doar in postasul… vostru. Accept chiar si „titulatura”, desi postasul nu face activitate voluntara si, in nici un caz, nu investeste nimic in activitatea lui… Eu, cel putin, nu am intalnit astfel de postasi pana in momentul asta… Postasul trimite scrisorile pe care altii le-au scris, printat, impachetat corespunzator si… e platit pentru asta. Mai mult decat atat, ii este total indiferenta atitudinea destinatarului atat fata de persoanele care au expediat scrisorile, cat si fata de atitudinea acestuia fata de problemele semnalate.

Gestul meu se adreseaza celor care considera ca Uniunea, ca reprezentant oficial al cultului, ori, daca vreti, „conducerea” ei (presedintele, bordul etc.) ar trebui sa aiba o reactie vizavi de problema colaborarii cu Securitatea a unora dintre pastorii sau liderii bisericilor membre. S-a discutat atat de mult pe bloguri, pe grupurile de discutii, au fost atatea persoane care au afirmat nevoia unei clarificari sau a luarii unor masuri concrete, dar nu am vazut pe nimeni care sa faca ceva concret (altceva decat vorbarie…) in sensul acesta. Mi se pare lipsit de finalitate, exact ca discutiile politice din piete purtate de pensionari, sa tot bati apa in piua ca nu s-a facut nimic, ca vinovatii ar trebui sa plateasca (cum? in ce fel?), ca uniunea ar trebui sa ia masuri… s.a.m.d.  

Ok, discutam, dezbatem, acuzam, aratam cu degetul, ne exprimam ingrijorarea, revolta, dezamagirea… dar raman la intrebarea mea: CARE E FINALITATEA? Discutam doar de dragul de a discuta? Discutam pentru ca ne pasa ceea ce se intampla, pentru ca ne priveste, asa cum afirmam mai toti in aceste discutii? Si daca ne priveste, si vrem sa se schimbe ceva, ce anume va face sa credeti ca un for (indiferent daca e vorba despre o institutie laica ori de Uniunea Baptista) s-ar autosesiza si ar intreprinde ceva, ca urmare a discutiilor pe… bloguri? Cu tot respectul, cei care se asteapta sa se intample asa ceva sunt mai naivi decat… mine, care sper intr-un raspuns oficial la demersul pe care intentionez sa-l fac, pe baza propunerilor voastre concrete, dupa data de 15 ale lunii februarie.

Deci, numiti-ma cum vreti, sustineti-ma sau combateti-ma… Nu asta conteaza. Important este ca, daca aveti ceva de spus, daca considerati ca aveti un posibil raspuns (fie el si incomplet, sau doar o idee), o posibilitate de a iesi din criza pe care o traverseaza acum cultul, din acest punct de vedere, atunci o puteti face in cadrul demersului meu. Lasati-mi comentariul Dvs., iar eu am grija ca toate opiniile, toate acuzatiile si toate posibilele variante sa ajunga la Uniune. Sau, puteti continua sa vorbiti in continuare, sa le spuneti oricui altcuiva, mai putin celor care intr-adevar au posibilitatea si investirea noastra, a tuturor membrilor, prin reprezentantii care i-au votat, de a face ceva concret. Ce anume, ramane de vazut la momentul potrivit.

De ce m-am gasit tocmai eu sa fac acest lucru, eu care in urma cu un an si jumatate nu stiam cine este Gigi Dobrin? Da, este o intrebare foarte… interesanta. Nu mi-am pus niciodata problema ca initiativele cuiva trebuie sa se raporteze la masura in care respectivul il cunoaste sau nu pe… Gigi Dobrin… Sincer sa fiu, cred ca sunt extrem de putini romanii care stiu cine sunt consilierii Presedintelui Romaniei, sau bucurestenii care stiu cine sunt cei doi viceprimari ai lui Adriean Videanu. Dar… iertata sa imi fie „naivitatea”, de ce ar trebui ca acest lucru sa ii impiedice in a-si spune pasurile, sau in a depune o petitie adresata institutiilor respective? Cu tot respectul, dar cred ca recurgerea la acest argument, nu initiativa mea, „un necunoscut” este mai degraba „de tot rasul”…

Despre cat de cunoscut sunt eu, Emanuel – Adrian SARBU, sau cat de necunoscut… mi se pare total absurd sa discut. Sincer, este un subiect pe care eu unul nu dau prea multe parale desi, fie vorba intre noi, nu sunt chiar atat de necunoscut… Nici daca ma compara unii cu… Gigi Dobrin…

Orice membru are posibilitatea legala si statutara de a face un asemenea demers. Mai mult decat, chiar si cei care nu au (sau, ma rog, dupa caz, nu MAI au) aceasta calitate o pot face…

Acuzatia de „clonare a personajului mitrofanian” mi se pare de-a dreptul hilara.

Nu cred ca are sens nici macar sa incerc o varianta de raspuns… Prefer sa imi retin dezamagirea pentru mine, si sa ma minunez de usurinta cu care s-a ajuns la etichetarea persoanelor drept „personaje”, culmea, tocmai de cei care atrag atentia asupra pericolului de a cadea in aceasta capcana. Cred ca timpul le va lamuri pe toate…

Ei, si iata ca am ajuns si la motivatii… Le-am afirmat deja in articolul anterior, nu o voi mai face din nou. Raspund, in schimb, la intrebarea „de ce eu?”. Simplu. Pentru ca m-am saturat de vorbe goale si de criticile adresate „pe la spate” Uniunii. Si pentru ca alti „viteji” nu au facut-o, desi, parca, criticile lor sunt mai rasunatoare decat ale altora. Si pentru ca sunt altii care considera ca au o posibila solutie, o posibila abordare. Si pentru ca sunt altii care isi doresc ca lucrurile sa intre, in sfarsit, pe un fagas normal si in cadrul cultului, sa „se faca dreptate” (orice ar insemna aceasta) si sa depasim odata fantomele trecutului, pentru a ne putea ocupa in mod adecvat de prezent si de viitor.

Demersul meu ramane valabil, la fel ca si termenul limita pe care l-am propus: 15 februarie, care nu mi se pare prea apropiat. S-a discutat destul de mult pentru ca majoritatea celor vizati, implicati sau simplii participanti sa isi construiasca un punct de vedere. Cred ca il avem deja, chiar daca nu este intr-o forma completa sau definitiva. Avem, cel putin, un punct de plecare.

Iar eu m-am oferit sa fac demersul de a-l duce acolo unde trebuie sa ajunga. Deci, daca aveti ceva de spus, o puteti face. Daca nu… traim intr-o tara libera, nu?

Nota: toate comentariile Dvs la acest articol vor fi, de asemenea, printate, indosariate si inaintate conducerii cultului.

Responses

  1. Draga Adrian,

    Idea unui document organizat a parerilor si atitudinii mai multora nu ar strica, cel putin din punct de vedere istoric baptist. Totusi sunt citeva lucruri la care ar trebui sa te gindesti:

    1. cea ce se scrie pe un blog sau altul sunt la cunostinta conducerii Uniunii. Aceasta este o certitudine ci nu o parare. Sa nu crezi ca conducerea Uniuni este departe de realitatea blogurilor si siturilor care ii bombardeaza in continuu cu tot felul de critici si propuneri. Ei nu traiesc pe o alta planeta in necunostinta de cea ce se scrie in lumea virtuala.
    2. Limitarile statutului Baptist le leaga mainile in a putea lua decizii sau initiative. Atita timp cit fiecare biserica este autonoma, Uniunea nu poate sa ia nici o hotarirea in privinta la nici un pastor. Cine poate pedepsi pe cineva care este sustinut de o biserica si pacatele iau fost iertate? Sau cine poate sa dovedeasca ca un frate nu a fost iertata de Dumnezeu? Iar sa pedepsesti pe un pastor pensionar, nici nu se merita efortul de initiere a unei hotariri costoase si in unele cazuri chiar periculoase. Nu uita principiile biblice impotriva batrinilor (pastorilor/episcopilor) sau diaconilor. Hirtiile de la securitate pot inlocui marturia a dau sau trei persoane asa cum ne cer Scripturile?
    3. Problema cea mai mare nu este descoperirea colaboratorilor, in mare parte fiecare biserica isi cunoaste uscaturile, ci ce se poate face in baza regulilor pe care le avem la indemina. Ce facem cu acesti colaboratori? Ii dam afara din biserici, ii oprim sa predice? Practic ce se poate face? Venim noi cu idei la acest subiect?

    Ti-am scris numai 3 puncte de gindire care m-au framintat si pe mine in tratarea acestei probleme nationale nu numai pentru baptisti dar si pentru restul confesiunilor din Romania.

    Coram Deo!

  2. Nu, nu… poştaşul postează întotdeauna de două ori 🙂

    cu simpatie..

    Patrocle Pătrătescu

  3. @ Caius Obeada – Yeap, Caius, ai dreptate. Nici eu nu cred ca cei de la Uniune traiesc pe alta planeta. ar fi absurd. Dar cred ca un demers oficial, initiat „din afara” ar putea da startul mult asteptatelor discutii si pozitii oficiale ale cultului. Ce s-ar putea face, in mod concret? Pai tocmai asta-i intrebarea…

    Daniel Branzei a fost primul care a venit cu cateva puncte de vedere concrete, pe care mi le-a trimis pe mail, la rugamintea mea, si mi-a dat permisiunea de a le publica si de a le trimite. Astept si alte asemenea initiative concrete.

    Sper din suflet ca ele sa constituie un punct de plecare pertinent, care sa ne ajute sa fim din nou impacati (cu noi insine, cu Uniunea, noi intre noi…) si uniti… ca doar de-aia-i spune… uniune, nu?

  4. @ patratosu – m-ai prins… Am postat a doua oara… 🙂

    Bai da uei, Marius… mi-ar prinde bine si un punct de vedere mai patratos…

    De asemenea, cu simpatie,

    Adrian

    PS Ma inclin… am 500.000 de motive sa o fac, nu? 🙂 Si… la mai mare!

  5. Deci mey bine ca teai intors sa suni de doua ori.

  6. @dadatroll – Am postat de doua ori, nu am sunat… nici macar o data… Sper ca nu ai auzit sunete de clopotei, sau alte „sonerii”… Daca da, e asigur ca „explicatia” nu o gasesti la mine, mey… 🙂


Lasă un răspuns

Categorii

