Am citit in dimineata aceasta un e-mail cu urmatorul continut:
Incepand cu data de 16 – aprilie – 2008 serviciul Fastbanking de la Banca Transilvania va fi obligatoriu pentru toti clientii care poseda cardul maestro Banca Transilvania Direct. Pentru incepe procesul de inregistrare la serviciul Fastbanking de la Banca Transilvania Click Aici .
Va multumim pentru intelegere |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Toate drepturile rezervate Banca Transilvania 2006. |
Expeditorul era, dupa cum am putut citi, „Banca Transilvania” service@bancatransilvania.com.
Nu am nici un card de credit de la banca amintita, asa ca imediat mi s-a aprins „beculetul”. Totusi, dau click pe linkul cu pricina sa vad exact despre ce este vorba, si sunt directionat catre o pagina web cu urmatorul continut:
CARDUL MASTERCARD DIRECT :
|
|||||
ATM PIN :
|
|||||
Data Expirarii
(inscriptionata pe card )
|
|||||
Hmmm… Ciudat, nu-i asa? Ei bine, „baietii” s-au gandit la toate… Ca sa elimine suspiciunile, pagina incepe cu sigla Bancii Transilvania, in stanga si in dreapta sunt tot felul de linkuri (ACTIVE, culmea!!!) catre produsele si serviciile bancii… Si totusi… nu era banca…
Un minim efort din partea oricui – acela de a face click pe sigla bancii, sau pe unul din linkurile active, te va duce direct pe portalul institutiei, unde, in loc de „wellcome”, este postat intr-un loc extrem de vizibil urmatorul anunt:
|
Acesta este un exemplu banal despre cum poate cardul sau contul cuiva sa se goleasca dintr-o… prostioara… Sau, haideti sa fiu putin mai bland, si sa spun mai degraba „dintr-o documentare insuficienta”.
Oricum, ideea finala este una singura: cascati bine ochii si, la orice lucru ciudat, suspect, verificati direct la sursa. Indiferent daca este vorba despre un sms care va anunta ca ati gastigat un premiu de la Cosmote, de la Germanos, de la Dacia-Renault (eu am primit astfel de anunturi datatoare de entuziasm… si nu trebuia decat sa fac un gest „minim”… bunaoara sa cumpar o cartela de reincarcare de 10 euro si sa ii comunic „operatorului” codul de reincarcare… dupa care, m-a asigurat fiecare dintre ei, voi putea folosi creditul, in urmatoarele 10 minute… 🙂 ), singurul lucru pe care puteti sa il faceti, inainte de a fi inselati, este sa sunati la presupusa companie si sa va interesati daca este asa sau nu. De cele mai multe ori veti constata ca este vorba despre o tentativa de phishing…
In nici un caz insa nu divulgati nimanui date personale, cum ar fi codul PIN al cardului Dvs, numarul de card, data expirarii, sau date care ar putea sa va aduca prejudicii – de exemplu coduri de reincarcare pentru comunicatiile mobile… 🙂
Lasă un răspuns