Publicat de: Adrian | Mai 20, 2008

Radio Micul Samaritean – a fi sau a nu fi… vandut… concesionat… pastrat…

Toata tevatura iscata in ultima perioada, legata de posibilitatea ca Radio Micul Samaritean sa treaca in posesia Cultului Adventist, s-a lasat cu o serie de acuze si de insulte din ambele parti – unii au sarit la „gatul” „(ni)micului Samaritean” (citatul nu-mi apartine, altii au acuzat insultele si calomniile… In trei cuvinte… un adevarat circ…

Am scris la un moment dat un editorial intitulat „Sete de sange, frate!…”, referitor la disponibilitatea noastra, a evanghelicilor, de a „sari” la beregata celor aflati in offside dintr-un motiv sau altul, mai degraba decat de a-i da omului o mana de ajutor sa poata iesi de acolo. Nu il voi relua acum, dar il gasiti aici, daca vreti sa il cititi. Cred ca este de mare actualitate si in problema de fata.

In fine, chestiunea este extrem de delicata. Am incercat sa ma documentez din diverse surse, sa pun cap la cap informatiile, mai ales ca nu de putine ori acestea erau contradictorii, in ciuda tacerii impuse si a lipsei unui comunicat oficial din partea RMS. A existat la un moment dat o interventie live a lui Florin Pindic Blaj, la RMS, pe care, normal, nefiind un ascultator obisnuit al postului si fiind vorba despre o initiativa nemediatizata si la o ora destul de tarzie, am ratat-o. Norocul meu ca exista oameni care au ascultat-o si care au reusit sa puna cap la cap cateva idei pe care mi le-au transmis si pe care vi le voi reda in cele ce urmeaza.

Mai inainte insa, aflasem ca intentia de a vinde postul de radio nu era tocmai noua. Dealtfel, unele voci sustin chiar ca dl Pindic Blaj a afirmat in anumite cercuri de peste Ocean faptul ca ar vrea sa vanda, din pricina datoriilor mari acumulate de reteaua RMS. Prin primul trimestru al lui 2008 se dadea ca aproape sigura achizitionarea acestuia de catre un post de radio din Marea Britanie…

Din alta parte am aflat insa ca varianta vazarii a inceput sa fie luata in consideratie mai de timpuriu, de undeva de pe la sfarsitul lui noiembrie…

In fine, din cate am reusit sa inteleg eu, problemele financiare au fost departe de a se fi rezolvat (un lucru obisnuit, dealtfel, in ONG-urile evanghelice romanesti) si a inceput sa se puna din ce in ce mai serios problema vanzarii. Normal, s-au vehiculat cele doua nume ale posturilor cu care isi imparte frecventa din Bucuresti – RVE Bucuresti (apartinand Aliantei Evanghelice) si RVS, apartinand Cultului Adventist. A doua varianta a inceput sa fie din ce in ce mai tentanta, date fiind resursele de care dispune si indelungata colaborare dezvoltata, de-a lungul timpului, intre cele doua posturi – RMS si RVS.

La un moment dat insa, nu se stie cum, vestea a „rasuflat”… si s-a ajuns unde stiti…

Florin Pindic Blaj a avut la un moment dat acea interventie radio in care, conform spuselor celor care au prins interventia in direct, prin telefon, a incercat sa lamureasca anumite aspecte. Desigur, este o pozitie subiectiva, dar este singura pozitie oficiala de pana in momentul de fata.

Cateva dintre ideile cele mai importante:

1. Florin Pindic Blaj a confirmat ca era in discutii cu principalii sponsori, pentru a lua o decizie in ceea ce priveste viitorul postului de radio, dar nu a apucat sa ajunga la toti pentru ca s-a aflat din diverse surse si au aparut tot felul de denaturari si de acuze.

2. Domnia sa a subliniat faptul ca INCA (si termenul a fost accentuat de mai multe ori) nu s-a semnat nici un contract de concesionare sau de vanzare, dar ca datoriile postului de radio cresc in mod constant, fiind in momentul de fata de peste 40.000 USD. De asemenea, a tinut sa precizeze ca IN ACEST MOMENT nu exista nici un fel de angajament fata de nimeni.

3. Referitor la posibilitatea trecerii RMS in patrimoniul RVS (apartinand Bisericii Adventiste), Florin Pindic Blaj ar fi afirmat, in interventia sa radiofonica, ca a acordat prioritate confratilor de credinta si de frecventa – RVE si RVS; in acelasi timp, domnia sa a tinut sa precizeze ca s-a vehiculat numele RVS intrucat acesta este constant si serios, iar RVE nu are resursele financiare necesare unei asemenea achizitii.

 

In fine, repet, toate aceste afirmatii au fost spicuite de o persoana pe care eu unul o consider de buna credinta; nu am putut verifica personal nuantele, tonul cu care au fost rostite si, evident, nici veridicitatea lor. Dar nu am motive sa cred ca nu ar fi reale.

 

Senzatia mea generala este aceasta: muritor de rand sau director general, presedinte, proprietar etc., fiecare dintre noi este in primul rand OM. Daca luam in calcul evenimentele triste din trecutul nu foarte indepartat al proprietarului retelei, precum si problemele acestuia de sanatate, atunci putem gasi o explicatie. Fara a-l (mai) suspecta de rea credinta, este usor de inteles faptul ca a ajuns, poate, la o limita dincolo de care ar putea simti ca nu poate trece decat cu mare greutate. Problemele fizice, coroborate cu doliul si cu cerintele unei asemenea pozitii, care nu tine cont de problemele personale, ci reclama implicare totala, disponibilitatea si putinta de a merge periodic in campaniile de strangere de fonduri, atributii pe care (din motive explicabile) doar cu greu si le mai poate indeplini, au dus, cred eu, la luarea unei decizii. Chiar daca aceasta nu era „batuta in cuie”.

Repet, nu este nimic de condamnat in a-ti recunoaste limitele, in ciuda climatului si a contextului nostru in care un om poate face 10 lucruri in acelasi timp (sau cel putin crede ca le poate face pe toate… si bine).

Cu siguranta, au existat acele convorbiri cu sponsorii si cu tovarasii sai intr-ale fund-raisingului de peste Ocean. Lucrul acesta a fost confirmat si din alte surse, deci este cat se poate de veridic.

De asemenea, cu siguranta ca managementul RMS a fost luat prin surprindere de publicarea vestii pe diverse site-uri, bloguri, liste de discutii etc.

Dincolo de cuvintele grele si de judecatile pe care unii s-au grabit, poate, sa le emita, pripit sau nu, argumentat ori motivat sau nu, faptul in sine este consumat. Dar eu unul indraznesc sa cred ca a avut si un aspect pozitiv toata povestea. Fratietatea a aflat… Iar daca ar fi fost luata deja o decizie, fie ea si doar in adancul sufletului proprietarului RMS, fie ea si doar datorita influentei destul de puternice a potentialilor cumparatori, atunci toata tevatura a reusit probabil sa o zdruncine serios… Iar asta, cel putin momentan, „e de bine”…

Indraznesc sa cred ca, atunci cand se va lua, daca se va lua, decizia va fi cantarita bine si va fi, sper, comunicata si argumentata suficient de „din timp” si de convingator publicului larg. Pentru ca, ne place sau nu, un trust media nu este doar al proprietarului, al cultului sau al organizatiei respective. El este si al ascultatorilor, al sustinatorilor, indiferent daca acestia sunt si sponsori sau nu.

Si mai indraznesc sa cred ca vom invata cu totii lectia unei transparente organizationale pe care o pretindem in relatia noastra cu alte institutii sau organizatii, dar pe care nu suntem dispusi sa o oferim decat atunci cand suntem, intr-un fel sau altul, constransi.

A… inca o lectie… Stiu ca am mai spus-o… Dar cred ca va trebui sa meditam serios la responsabilitatea noastra ca indivizi, credinciosi, membrii ai unui cult, conducatori sau manageri etc. Atunci cand declaram ca o anumita initiativa este necesara si suntem bucurosi ca „s-a mai infiintat” ceva, un serviciu, un ONG, o biserica, trebuie sa fim constienti ca, spre deosebire de vremea lui Ilie, cand corbii ii aduceau cele necesare traiului, astazi plicurile cu donatiile atat de necesare supravieturirii acestor initiative nu mai sosesc in ciocurile corbilor, ci in mainile oamenilor, sau via Money Graham ori Western Union… Si daca nu le pune nimeni acolo… sa nu ne miram ca sunt goale…

Tu… ce organizatie sustii in momentul de fata?

Responses

  1. NU AM CE COMENTA!
    Stau sa ma gandesc cati dintre noi ne-am gandit la acest aspect uman al fiecarui pastor, lider… si cati suntem dipusi sa „tinem mainile lui Moise”, atat timp cat cea care a facut acest lucru in acei 28 de ani de misiune, a plecat si numai este…
    Ma gandesc daca intr-adevar, nu noi suntem motivul pentru care nu au incredere liderii sa recunoasca faptul ca sunt oameni, si ca nu mai pot… pentru ca, ceea ce s-a si afirmat prin acele discutii urate, noi, cei care ne pricepem asa bine la fotbal si mai nou la bloguri> vezi discutiiile de la subiectul despre RMS-RVS de aici: https://addsalu.wordpress.com/2008/05/13/radio-micul-samaritean-preluat-de-biserica-adventista/
    acuzam, in loc sa sustinem…
    Asta insa poate fi si o atitudine invatata de la liderii nostri, care nu prea se grabesc sa fie transparenti, uita sa incurajeze, ci mai degraba observa neajunsurile celor care uneori incearca sa ajute…
    sceptici la toti, si la toate, uite asa intr-un cerc vicios, recunoastem toti ca de vina este, nu eu Doamne … -> sarpele, caruia, nu uitati, noi ii dam prilej, oprindu-ne si ascultand ce zice…
    NO COMENT (fiecare vede ce vrea sa vada, acolo unde vrea sa vada si sa asculte….)

  2. @er.de – ei… pana la urma, in ciuda avertismentului tau scris cu majuscule, ai avut ce comenta…

    Pot fi liderii de vina, putem fi noi… Asa e… Dar pana la urma cu ce schimba asta lucrurile? Sau, daca ar fi sa reformulez, faptul ca am putea identifica unul sau mai multi vinovati… schimba cu ceva situatia?

    Poate ca ar trebui… Poate… Ma opresc aici… (Momentan) Sunt inca prea multe incertitudini…

  3. Inca ceva, am auzit de la cineva intrebarea, si am ras, dar m-a pus pe ganduri…
    „Oare daca nu era Cultul Adventist, reactiona cumva poporul? Se pare ca doar acest fapt a miscat, ca de altfel, nu se gandea nimeni la RMS, sau prea putini…”
    e trist daca acesta ar fi adevarul, si apropo, nu am vrut sa caut pe cel de vina, ci sa vad unde a inceput totul in acest stil de neincredere/netransparenta… pentru ca o actiune are o cauza -> si pana nu rezolvi cauza, nu poti skimba actiunea… (parerea mea subiectiva)
    sincer nu am avut nici un cuvant dupa ce am citit, mi s-a parut atat de suficient, dupa am inceput sa meditez.

  4. @ er.de – o iau ca pe un compliment…

    Vrei un raspuns franc? Nu cred ca ar fi reactionat nimeni asa daca nu era vorba despre cultul adventist…

    Nu doar RMS este in situatia de care spui – ca prea putini se gandesc la organizatia respectiva. Cred ca este ceva aproape generalizat intre ONG-urile patronate de indivizi sau de culte din Alianta Evanghelica. Asa cum am spus, suntem entuziasti la inceput, infiintam multe, dupa care le abandonam. Din pacate… De aceea am si incheiat cu o intrebare atat de personala…

  5. Iubite frate pastor Aron Moldovan

    Numele meu este Stelian I. JUGAREAN, am 40 ani si locuiesc in Pitesti. Urmaresc de multa vreme emisiunile si programele Dvs. siturile adventiste, si multe altele, in cautarea mea spre aflarea si insusirea adevarului (Hristos in voi, nadejdea slavei)! Va scriu deoarece consider ca sunteti cel mai indreptatit si poate reusiti sa ma ajutati! Este foarte greu dar acum,stiu cine ma va izbavi de acest trup de moarte!

    Intreaga mea viata am urmarit lucruri straine domnului nostru Isus Hristos (bani, averi, mandrie, etc.) pana am simtit ca lumea aceasta nu mai are ce sa imi ofere si intr-o zi pe cand ma plimbam singur prin parc, am simtit ca trebuie sa mor. Am simtit ca ma sfarsesc! Am inceput sa plang din senin si m-am

    rugat lui DUMNEZEU sa mai imi acorde timp sa termin casa pt familia mea si sa ma pocaiesc. M-am rugat doar pentru acestea doua si imediat am simtit o liniste interioara si am incetat sa plang. Nici acum nu imi explic de ce am cerut acestea. Pocainta da, isa casa este lucru material fara legatura cu cerul. Mi-a

    fost rusine de mine mai tarziu! I-am spus sotiei acasa despre asta si am izbucnit din nou in hohote de plans cand ii povesteam. S-a speriat! Apoi totul s-a dat peste cap. Pe scurt am gasit un pliant, am ajuns in Biserica adventista, evanghelizare apoi doctrina si am intrat in programul de la Sola Scriptura de studiu Biblic. Domnul mi-a descoperit adevarul Sabatului si am inceput sa aplic rapid noile invataturi in viata mea si a familiei mele (eliminarea carnii

    de porc, renuntare la fumat si alcool, etc) iar viata mea s-a schimbat radical. Intr-un Sabat am asistat la un botez in biserica si am fost impresionat. Am rugat pe fratele pastor sa ma boteze si pe mine, dar am fost surprins sa aflu ca daca nu cred in Elen White nu pot fi botezat. Sunt si acum socat de faptul ca legamantul meu cu Domnul Isus Hristos este conditionat de un om, fie el si profet deoarece s-a terminat la cruce cu intermedierea Levitilor. Intre om si Dumnezeu nu mai au loc ideile altui om ci doar credinta ca Isus este calea, adevarul si viata! Stiti foarte bine asta. Deci va rog sa ma luminati caci vreau hrana tare si daca Domnul vrea, atunci asa sa fie!

    Pentru ca nu mai cred in oameni (am fost mintit de profesorii comunisti si am crezut in ideologia marxista) am cerut scrierile si fratele prezbiter mi-a oferit toate scrierile. Am citit Marea Lupta si am tot respectul si stima pentru aceasta autoare, dealtfel foarte talentata. Apoi am inceput Adevarul despre ingeri unde aflu surprins ca pacatul a intrat in lume datorita iubirii lui Adam pentru Eva. Deci acesta s-a sinucis facand jertfa de sine pentru Eva, astfel faradelegea este rezultata din iubire. Astfel acesta ar fi primul om care si-a dat viata pentru alt om. PACATUL A INTRAT IN LUME prin IUBIRE si din IUBIRE! Eu cred ca numai Satana, Diavolul (tatal minciunii) poate afirma asta, caci Dumnezeu este dragoste si iubire. Nu cred că Adam a încălcat porunca DOMNULUI din iubire pentru Eva. ci a fost convins şi a crezut că va fi ca DUMNEZEU, va dobândi cunoaşterea binelui şi a răului si va fi ca DUMNEZEU. Asta spune Biblia!
    V-am ascultat predicile si afirm cu toata taria ca aici este vorba aici de principiu. Ca sa sustina acesta a aparut sarpele cu aripi, minciuna ca erau imbracati in slava (cand ei erau goi si nu le era rusine), ca Eva se plimba singura, ca Adam a plans cu amar inainte de caderea in pacat si de sti ce este durerea, ca ingerii si-au aruncat coroanele de pe cap de durere etc. Dacă această scriitoare este profetul Domnului şi eu nu cred ce scrie ea ci ceea ce scrie Biblia, atunci pierd mântuirea? In nici un caz pentru ca Isus ma va salva daca il iubesc si pazesc poruncile Lui! Nu mă vor boteza în biserică însă Domnul îmi ştie inima si va judeca. Dar dacă scrierile sunt mincinoase şi fratii cred în ele, cred în Satana care este tatăl minciunii.

    După cum prin Eva a intrat păcatul în lume se prea poate ca prin White să intre minciuna în Biserică? De ce contrazice Biblia şi oamenii nu văd? Sau nu vor să vadă? Toţi scriitorii, pictorii, în general artiştii au o anumită inspiraţie doar de aceea sunt deosebiţi de noi, muritorii de rand. Cred pe Moise

    sau pe White? Şi care este profetul mincinos?

    Atât de subtil s-a furişat Satana cu minciuna. Aceste scrieri contrazic Biblia într-un mod atât de subtil şi încă de la început, de la creaţie. Pentru ca el vine si lauda cu cuvinte deosebit de dulci si de frumoase pentru ca pana si cei alesi sa creada in minciunile lui. Pana la urma va si veni in numele lui

    Hristos si va spune, eu sunt Hristosul. Si unii vor crede. Cei ce nu sunt pregatiti!

    Iata cum aceste idei imi blocheaza practic accesul spre mantuire, de cei botezati in spiritul acestei scriitoare ce fabuleaza pe teme biblice si urmaresc alte interese si adevarul nu este in voi! Daca sunt gresit atunci aratati-mi unde gresesc si nu ma prigoniti, dar daca nu puteti cu Biblia atunci sunt

    gata sa ofer aceasta viata domnului Isus, caci cine isi va pierde viata pentru El o va castiga si lui Lutter i-a fost descoperit ca vom trai prin credinta! Ca propovaduitor al acestor idei va rog sa ma luminati caci este vorba si de mantuirea Dvs. Este clar ca oricum istoria este aproape de sfarsit.

    Am scris pastorului Edi Constantinescu si realizatorului de emisiuni tv fratele Stanescu implorand ajutorul lor, dar nu mi-au raspuns. Pentru mine toti suntem frati si pentru noi toti a murit Isus, dar numai cine crede in El nu va pierii ci va avea viata vesnica. Eu nu pot face altfel si sunt sigur ca

    intelegeti asta. Duhul Sfant mi-a descoperit asta si daca tac si ascund adevarul sunt in pacat Am fost cu colportorii si mi-au spus – iata cati oameni cumpara aceste carti si vin la credinta. Minciuni! Vin la biserica lui White unde Biblia este interpretata prin Spiritul Profetic. Sola Scriptura + White

    adica unde este SOLA. Eu vad Scriptura + Spiritul Profetic.

    Ajuta Doamne ca Duhul Tau Sfant sa ne descopere adevarul si ori voi fi botezat in duh si adevar, ori voi fi martirul Tau.

    Oricum voi fi cu Tine. Amin!

    JUGAREAN I. STELIAN
    Pitesti 23.05.2008

  6. @ Stelian I. Jugarean – imi pare rau sa va tai avantul, dar cred ca ati gresit… destinatarul… Nu sunt nici pastor, si cu siguranta nu m-a chemat vreodata Aron Moldovan. Mai mult decat atat, singura data cand vocea mea s-a auzit la RVS a fost cu muuuuulti ani in urma, cand eram pustan, am participat la un concurs si am casigat o carte a lui James Dobson. In rest… nefiindu-mi adresata in mod direct, nici nu voi comenta misiva Dumneavoastra, desi unele idei mi-au fost chiar simpatice ba, mai mult, chiar le impartasesc (pana la un punct, desigur).

    Daca doriti sa i-o adresati d-lui pastor, cred ca o puteti face pe adresa RVS… sau cautandu-l pe Google… Sunt sigur ca are sanse mai mari de a ajunge la domnia sa decat postand-o aici.

  7. Nu apartin de biserica asta adventista, dar mi se pare ca prea ne luam de toate. Eu am citit de la cineva cateva pagini scrise de autoarea asta White si nu mi se pare deloc ca se lauda sau vorbeste prostii.
    Tu ce ai gasit in neregula? Chiar sunt curios… pt ca sa imi pot forma si eu o imagine adevarata.

  8. @dovedeste – Pot sa iti spun Georgicu? Pentru ca am sesizat ca esti una si aceeasi persoana. In comentariul pe care il semnezi Georgicu pari foarte sigur pe tine si foarte spiritual. Aici pozezi in ipostaza necunoscatorului.

    Daca chiar vrei sa cunosti criticile aduse unei confesiuni sau alteia este suficient sa dai o cautare pe Google. Vei gasi suficient material.

    PS Nu te obosi sa incerci sa ma convingi ca nu ai nici o legatura cu Georgicu. IP-ul nu minte…

  9. Salut Jugarean! Personal ti-as recomanda sa suni la o emisiune „Vremea Intrebarilor” care este difuzata la RVS Joi, 10:00-11:00 si sa adresezi intrebarea ta domnului pastor Aron Moldovan. Daca dupa acea vei mai avea nelamuriri, trimite-mi te rog un e-mail pentru a putea discuta.

    Iti mutlumesc!

  10. @ Gheorghita Beniamin – bine ai venit pe blog. Desi prima tendinta a fost sa iti atrag atentia ca ai folosit cam multe elemente de publicitate, mi-am dat seama ca interventia ta echilibreaza, intr-un fel, balanta. Asa ca am decis sa il las integral.

    Cu prietenie intru diversitate,
    Adrian

  11. Buna domnul Jugarenu da cine este doamna de cara vorbesti ? adica E.G. White.


Lasă un răspuns

Categorii

