Publicat de: Adrian | Iunie 3, 2008

Ce-ai face daca ai afla ca mai ai doar cateva luni de trait?

Am citit, in urma cu ceva timp, o postare cu un subiect asemanator pe blogul Patratosului. Acum am citit un articol (il gasiti aici) care m-a facut sa ma cutremur, intr-un fel…

O femeie a fost diagnosticata cu cancer. Veti spune ca nu este nici prima si nici ultima. Este cat se poate de adevarat. Ce m-a impresionat insa a fost faptul ca Sarah, o mamica, s-a luptat din rasputeri cu boala pentru a-i fi alaturi fetitei sale de numai 4 ani. Vazand insa ca lupta nu poate duce decat la o mica incetinire a evolutiei temutei afectiuni, a recurs la acel gest care, marturisesc, pe mine unul m-a facut praf… A cumparat felicitari pentru toate zilele de nastere ale fetitei sale la care nu va mai putea participa… Le-a scris pe toate si le-a pus intr-o cutie, pentru ca micuta ei sa le poata citi atunci cand le va veni randul… Iar pana atunci, incearca sa o pregateasca sufleteste si sa petreaca cat mai mult timp impreuna cu ea…

Istorioare de genul acesta te fac sa pretuiesti altfel oamenii, dar si clipele din viata ta… Te fac sa realizezi o data in plus ca viata si sanatatea sunt DARURI, lucruri pe care, desi le luam ca pe ceva care ni se cuvine, sunt binecuvantari a caror importanta o percepem, de cele mai multe ori, doar dupa ce suntem lipsiti de ele… Te fac sa iti aduci aminte de celebra rugaciune a lui Moise – „Doamne, ajuta-ma sa imi numar bine zilele!” Te fac sa uiti de ratele la banca, de facturile care si ele trebuie platite, de alte posibilitati de „a le fi mai bine celor dragi”, cu ajutorul unui extra-serviciu sau unei extra-activitati aducatoare de venituri, intelegand ca, desi sunt binevenite toate aceste lucruri, cele mai importante nu sunt lucrurile, ci persoanele si, mai ales, momentele, timpul, oportunitatile fructificate pentru a fi alaturi de cei dragi…

Te rog, Doamne, da-le sanatate celor pe care ii iubesc! Ajuta-ne sa ne bucuram unii de ceilalti si sa pretuim binecuvantarile Tale – cele atat de importante – viata, sanatatea, posibilitatea de a ne misca… de a fi impreuna… Ajuta-ne sa ne numaram bine zilele!

Responses

  1. Ideal ar fi sa pot spune ca as continua sa fac ceea ce fac in prezent.
    In opinia mea, a te gandi sa faci altceva inseamna ca trebuie sa schimbam cate ceva in viata, comportamentul si prioritatile vietii pe care o traim in prezent.

  2. @ Radu – de acord cu tine. Problema mea este ca idealul nu concorda intru totul cu realitatea cotidiana…

    Oricum, mie unul imi este greu sa cred ca viata oricui ar fi pus in situatia aceasta ar ramane exact la fel cum este in prezent. Indiferent daca vrem sau nu, daca admitem ori constientizam lucrul acesta, o schimbare in ganduri, atitudini, actiuni, prioritati etc. tot se va produce…

  3. Daca as afla ca mai am doar cateva luni de trait cu siguranta ca as alege ce scrie in aceste citate de Gabriel Jose Garcia Marquez :

    Daca pentru o clipa Dumnezeu ar uita ca nu sunt decat o paiata de carpa si mi-ar oferi o bucata de viata, fara indoiala ca n-as spune tot ceea ce gandesc, dar m-as gandi la tot ceea ce spun.

    As aprecia valoarea lucrurilor, nu ptr ceea ce valoreaza, ci ptr ceea ce ele inseamna cu adevarat.

    As dormi putin, n-as mai visa deloc, caci prin fiecare minut cand inchidem ochii pierdem 60 de secunde de lumina.

    As merge cand ceilalti se opresc, m-as trezi cand altii dorm.

    As asculta cand altii vorbesc, si as savura o inghetata buna de ciocolata.

    Daca Dumnezeu mi-ar oferi inca o bucatica de viata, m-as imbraca simplu, as cadea in genunchi in fata soarelui, lasandu-mi goale corpul si sufletul.

    Dumnezeule, daca as avea o inima, mi-as scrie ura pe gheata si as astepta primele raze de soare.

    Cu un vis de Van Gogh as picta pe stele un poem de Benedetti si i-as oferi lunii un cantec de Serrat.

    As stropi trandafirii cu lacrimile mele pentru a simti durerea spinilor si sarutul rosu al petalelor.

    Dumnezeule, daca as avea o bucata de viata… n-as lasa sa treaca nici o zi fara sa le spun celor pe care ii iubesc cat de mult ii iubesc.

    As convinge fiecare barbat, fiecare femeie ca ei sunt preferatii mei si as trai ca indragostit de dragoste.

    As demonstra oamenilor cat se inseala crezand ca inceteaza sa se indragosteasca imbatranind, fara sa stie ca incep sa imbatraneasca atunci cand inceteaza sa se indragosteasca!

    I-as da aripi unui copil, dar l-as lasa sa invete singur sa zboare.

    I-as invata pe batrani ca moartea nu vine o data cu batranetea, ci cu uitarea.

    Am invatat atat de mult de la voi oamenilor! Am invatat ca toata lumea vrea sa traiasca pe culmi, fara sa stie ca adevarata fericire consta in felul in care escaladezi muntele.

    Am invatat ca atunci cand nou-nascutul strange pentru prima data, in pumnul lui mic, degetul tatalui, il cucereste pentru totdeauna.

    Am invatat ca un om nu are dreptul sa-l priveasca pe un altul de sus decat atunci cand trebuie sa se aplece pentru a-l ajuta sa se ridice.

    E adevarat ca multe am putut invata de la voi, dar nu vor folosi la mare lucru, deoarece, cand ma vor pune in aceasta cutie, vai, voi fi mort.

  4. @nexus999 – foarte frumoase ganduri… Iti multumesc pentru ca le-ai postat aici!

  5. Si eu ma bucur 😉


Lasă un răspuns

Categorii

