Publicat de: Adrian | Iulie 22, 2008

Poti sa mori cu zile-n Bucuresti, si nu-i va pasa nimanui…

Veneam ieri, impreuna cu o colega de serviciu, de la Trezoreria Sectorului 4, unde fuseseram cu treaba. Cand am iesit de la metrou, am vazut, intins pe treptele Facultatii de Chimie de la Universitate, un barbat la vreo 25-30 de ani. Normal ca primul gand care ne-a venit in minte a fost ca „o fi beat, cine stie?”… Cu toate acestea, intrucat era in miezul zilei si omul zacea in soare, ne-am apropiat sa vedem daca nu cumva i s-a facut rau. Am descoperit atunci ca avea o taietura in partea dreapta a gatului; era plin de sange, dar sangele era coagulat deja. Normal, am sunat imediat la 112 si am semnalat cazul. Intre timp colega incerca sa ii tina putina umbra cu un ziar…

Omul era semi-constient; ne-a spus ca are 28 de ani si, cand l-am intrebat daca stie ce are la gat, ne-a zis ca l-a taiat cineva.

La scurt timp a sosit un agent de circulatie, care a semnalat si el cazul prin statie. Imediat a ajuns la noi un echipaj de politie; la vreo 10 minute a ajuns si un echipaj SMURD, iar la vreo 5 minute dupa ei o ambulanta resuscitare-terapie intensiva.

I-au acordat primul ajutor, l-au urcat in ambulanta si au plecat catre Spitalul Universitar. De la agenti si de la membrii echipajului SMURD am aflat ca, de fapt, omul fusese operat la gat si ca i se desfacuse operatia; dupa aceea a simtit ca i se face rau si s-a asezat pe treptele facultatii, unde a si cazut si l-am gasit noi (cine stie dupa cat timp). Atunci am realizat ca avea dreptate cine spunea ca, in Bucuresti, poti sa mori lejer cu zile, daca ti se face rau pe strada… Cazi, si nimeni nu te baga in seama… zaci, si cine stie cand se va gasi cineva care sa te intrebe daca nu cumva ti-e rau… sa isi puna problema ca exista o mica posibilitate sa nu fii beat, ci sa ti se fi facut rau…

Ne lipseste spiritul civic… Mda… mereu constatam asta… Dar cati dintre noi suntem dispusi sa facem ceva pentru a imbunatati situatia? Cati dintre noi suntem dispusi sa ne oprim pentru cateva momente si sa dam un banal – si gratuit – telefon la 112?

Daca vezi persoane cazute pe strada, mai ales in perioadele de canicula sau pe timp de iarna, nu trece nepasator pe langa ele. Nu te costa nimic, dar destul tau poate valora… o viata de om!

 

PS Era sa uit… Unul dintre agenti, dupa ce ne-a spus ca nu va fi nevoie de noi la sectie, pentru declaratii, dat fiind faptul ca omul era cazut pe strada, si nu fusese agresat, asa cum se crezuse initial, ne-a multumit pentru spiritul civic… Asta chiar ca m-a surprins! Parol!

PPS Dupa ce am citit acest articol, mi-am dat seama ca e loc si de mai rau. Cica o multime de italieni aflati la plaja nu s-au sinchisit de faptul ca doua fetite de etnie roma tocmai se inecasera; ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, ei au continuat sa faca plaja, ba chiar sa si manance, la doar cativa metri de corpurile lor neinsufletite… La noi, lumea s-ar fi adunat buluc… Parca totusi, prin comparatie… e mai bine la noi… Dar e loc si de mai bine…

Lasă un răspuns

Categorii

