Publicat de: Adrian | Septembrie 26, 2008

Isi face biserica din cutiile de bere donate de enoriasi

Imi aduc aminte de stupoarea cu care i-au privit crestinii evanghelici romani pe unii misionari olandezi, atunci cand acestia, dupa Serviciul Divin, au iesit din biserica si si-au aprins tigarile… Sa mai spun si ca acel moment a fost doar „cireasa de pe tort”, dupa ce au inghitit in sec pe tot parcursul celor doua ore, zgaindu-se la bijou-urile pe care le afisau damele, la lipsa baticului de pe cap si la aplauzele lor in ritmul muzicii (bisericesti, normal…)?

Prima tendinta a fost sa ii considere cat se poate de „lumesti” si de „nespirituali”… Acum, cand baticul nu mai este neaparat o conditie sine qua non pentru accesul in biserica sau pentru statutul de crestin „ok”, cand podoabele nu mai constituie nici ele „pricini de poticnire”, iar aplauzele sunt ceva relativ obisnuit (apropo, s-au redescoperit brusc toate acele versete din Biblie care vorbesc despre „batutul din palme”, si nu se mai spune „sa bata din palme copacii, mai, cum scrie in Psalmi, nu oamenii…”), acum, cand se poate discuta deschis despre diferentele culturale, am inceput sa aflam si cum ne priveau acei occidentali pe vremurile amintite… Deh, cam cum ii privim noi acum pe cei din bisericile de tara, unde nici azi „n-ai voie sa faci aia, nici ailalta”, unde n-ai voie sa ai teveu in casa, femeile n-au voie cu pantaloni, barbatii cu plete etc.

Ei, da, acum se poate glumi pe teme precum batutul din palme, bautul unui pahar cu vin, consumul cate unei tigari etc.

De exemplu, una dintre acestea suna cam asa: cand au auzit crestinii din Texas ca evanghelicii romani mai beau, din cand in cand, cate un pahar cu vin (deh… vorba ceea, dupa o masa buna, un pahar cu apa e taaare bun… A, nu era vorba de apa? 🙂 ), au plans atat de tare incat lacrimile lor le-au stins tigarile din gura…

In fine, nu am intentia sa intru acum in nici un fel de polemica pe aceste teme. E cat se poate de clar ca noi avem dreptate si ca ceilalti gresesc… 🙂

Acum, lasand gluma la o parte, nici un fel de exces nu este bun. Si toti acceptam lucrul acesta. Acum insa, e drept, depinde cum defineste fiecare notiunea de exces… Si de aici alte polemici… Dar am zis ca nu intru in polemici…

Motivul pentru care scriu acest articol este prilejuit de lectura unui pasaj in care se vorbeste despre initiativa unui preot din Scotia (astia-s aia cu scotch-ul, deci nu au probleme nici cu vinul, nici cu tigarile… 🙂 ). Ei bine, preotul Rowe, un om cat se poate de bine intentionat dealtfel, face si el ceea ce face orice preot bine intentionat din zilele noastre. Construieste. O biserica, normal. Nimic neobisnuit, pana aici, nu? Dar cuvantul din poveste inainte muuuuuult mai este, asa ca… stati incet ca uit sa povestesc…

Asaaaa… Mi-am amintit… Parintelul nostru a facut un apel la enoriasii lui. O sa spuneti ca toti preotii cu biserici in constructie fac astfel de apeluri. Si la enoriasii lor, si la ai altora… Da… si nu. Adica fac apeluri, dar apelurile lor nu au acelasi continut… Popa Rowe nu le-a cerut bani enoriasilor (adica, ma rog, le-o fi cerut si bani… dar nu scrie la ziar…), ci a facut un insistent apel la consumatorii de bere din parohie sa ii doneze cutiile goale, pentru ca ele sa fie folosite la construirea bisericii. Da, ati auzit bine. Ma rog, de fapt doar ati citit bine, dar sa nu intram in astfel de detalii…

Din tabla lor, parintele Christopher Rowe intentioneaza sa faca acoperisul bisericii. Deh, aluminiu, rezistent la rugina, la intemperii… O idee chiar ingenioasa, nu-i asa?

A, si daca, prin te miri ce concurs de imprejurari, donatiile vor fi mult mai consistente decat se preconizeaza, restul cutiilor (goale) de bere urmeaza a fi vandut la centrele de reciclare, iar din fondurile astfel obtinute se vor cumpara materiale de constructii.

Doar atat va mai spun, in incheiere: enoriasii au fost atat de plini de ravna in a ajutora biserica, incat pana in acest moment s-au obtinut nu mai putin de 55.000 (cincizeci si cinci de mii!!!) de euro din reciclarea ambalajelor… Sa incercam sa facem un calcul „simplu” pentru a afla cate tone de bere s-au consumat in parohia respectiva? Neah… Cred ca ne-ar lua mult prea mult timp…

Hai noroc! Uuups… Vreau sa spun… hai… pe curand… 🙂

Responses

  1. „Hîc! Pardon, scuzaţi! Eu…pentru cine donez? Am aici neşte cutii de bere…. La besericcă cu ele! Hîc!”
    🙂 Ai un umor teribil. M-a amuzat grizav modul cum ai relatat punctul de vedere. Măcar umor să mai avem. Auzi: „au plâns atat de tare incat lacrimile lor le-au stins tigarile din gura…”!! Acum îmi şi imaginez cum o fi! 🙂

  2. Hi, hi, acum vazui si eu articolul.
    Cred , totusi, ca erau cutii de bere fara alcool… nu? 🙂

  3. E posibil, cllod, nu m-am gandit la asta… 🙂

    Oricum, daca aflu detalii, revin cu un update… 🙂

    Alex, daca-s fara alcool, facem rost de adresa parintelui si le expediem… Nu de alta, dar pe aici nu e acceptat decat vinul… La impartasanie, nu te gandi la alte ocazii… 🙂

  4. ah, am și eu una:

    ”măi, când l-am văzut pe ălă că și-o aprins țigara în biserică, era să-mi pice berea din mână!”

    frumos, foarte frumos articolul! mai ales după ce am vorbit la rându-mi despre cretinismul din creștinism.

    Multă putere să continui îți doresc, și… încă mă rog, să știi, chiar dacă voi fi plecat.

  5. Tare… Dar repet si eu speranta lui cllod – sper ca berea era fara alcool… macar la biserica… 🙂

    Multumesc mult pentru sustinere, bro!


Lasă un răspuns

Categorii

