Publicat de: Adrian | Octombrie 21, 2008

Gandeste-te la ceva frumos…

Piciul meu s-a acomodat, in sfarsit, cu gradinita… Mai mult decat atat, are si doua fetite pe care le simpatizeaza in mod deosebit: Beatrice si Miruna…

Ele l-au ajutat sa se imbrace atunci cand a fost vorba sa faca o prima iesire in curtea gradinitei, la rugamintea doamnei educatoare. La final, cand piciul meu s-a incheiat singur la hainuta, una din ele l-a intrebat: pai tu stii sa te imbraci singur? Si atunci de ce ne-ai lasat sa te imbracam noi? La care piciul le-a raspuns: „Am crezut ca asa vreti voi…”  🙂

Zilele trecute, bunica lui incerca sa il adoarma: „haide, puiule, inchide ochisorii si incearca sa dormi…”

Jupanachele… nu si nu… La un moment dat, plictisit de atatea rugaminti, ii spune bunicii: „mamaie, nu vrea sa vina Mos Ene pe la gene… tu stii ca eu adorm mai greu…”

Bunica: „Stiu, puiule, dar inchide ochisorii si gandeste-te la ceva frumos… si o sa vina el si mos Ene pe la gene…”

Piciul inchide ochisorii si zambeste multumit: „Daaaaa… Ma gandesc la Beatrice…”  🙂

Responses

  1. Simpatic foc „Jupânachele” (:-) )! Copiii ăştia sunt teribil de isteţi, de la vârste tot mai fragede. Ce să mai zică şi bunica? Când „junele” visa frumos la prinţesa Beatrice?

  2. Teribil puștiul dv! Mi-a plăcut mult postarea!

    Nu pot decît să-mi dorec din toată inima să aveți parte de multă bucurie și fericire de pe urma lui! Ok, a cîștigat o rugăciune, datorită tatălui său 🙂

    Multe binecuvîntări!

  3. @Alex Androne – faza cea mai tare este ca a tinut figura si a adormit… 🙂

    @anddij – multumesc mult – si pentru aprecieri, si pentru rugaciuni! 😉

  4. Se pare ca Romeo si Julieta se infiripa de la gradi.
    Beniamin,la 4 ani a suferit de respingerea iubitei lui,Miriam,cea mai draguta fetita de la gradi[are gusturi piciul…]
    Mi-a spus ca a sarutat-o pe par,cind nu l-a vazut educatoarea[asadar…stie sa camufleze…abuzul]
    Dar era distrus de lipsa reciprocitatii:fetitei nu ii placeau baietii cu ochelari…
    Acum sint in aceeasi clasa si se joaca impreuna.
    Beni ii picteaza diverse peisaje
    Scrie deasupra,in header:,,BENI si MIRI”
    Ceea ce ma determina sa cred ca atractia erotica incepe mai repede ca pe vremea bunicii.
    Ce zic psihologii,mon cher?

  5. @mama – ma cherie, nu stiu cum era pe vremea bunicii… Stiu insa cum era pe vremea mea… Eheheeee… Ce vremuri, conita draga… Sa iti spun ca prima „Dana” din viata mea a fost o Dana Niculescu, de care eram amorezat la… gradinita? Ei, e drept… a durat ceva pana cand am intalnit-o pe Dana careia aveam sa-i pun inelul pe deget, dar oricum…

    In privinta atractiei erotice, Freud a avut un cuvant greu de spus, fiind unul dintre primii care au studiat amanuntit aceste aspecte. Si da, el considera ca atractia erotica incepe foarte devreme. In ciuda faptului ca multi dintre urmasii sai i-au completat sau chiar, in unele cazuri, anulat ipotezele pe care le-a avansat, cred ca sunt suficiente motive pentru a afirma ca atractia incepe mult mai devreme decat suntem noi dispusi sa acceptam. Desigur, aceasta este diferita de ceea ce simte un adult, de exemplu; complexitatea ei creste o data cu individul. Iar normele, restrictiile si regulile sociale au si ele, la randu-le, un cuvant important de spus in aceasta privinta…

    Toate acestea sunt motive suficiente pentru a relua discutiile despre educatia (destul de impropriu si de stangaci numita, cel putin pentru copiii la varsta aceasta) sexuala, care, in opinia mea, ar trebui si ea inceputa muuuult mai devreme si facuta cu responsabilitate, oferindu-le picilor informatiile de care au nevoie, pe care le solicita, la nivelul intelegerii lor. Pentru ca nici un copil de 5 ani nu va fi interesat de contraceptie, de exemplu, si ar fi absurd sa i se vare pe gat asemenea informatii care nu-l intereseaza; dar, in schimb, cred ca el trebuie sa stie ca un bebe creste in burtica la mami, nu ca e adus de barza… Oricum, discutia e destul de lunga si de complexa… Poate o abordam la un moment dat, intr-o postare dedicata…

    PS Multumesc pentru exemplul cu Beni si Miri… Inteleg ca deja „mama” se vede viitoare soacra? 🙂

  6. Evident,eram prietena cu cuscra,educatoare la gradi si cu cuscrul,redactor sef la rve.
    Dar nu preconizam o asa apropiere metafizica.
    Stiu doar ca atunci cind doctorii mi-au dat prima data odorul in brate,la cele 2 zilisoare ale lui,am faciut o rugaciune efectiv involuntara.
    A duhului,nu a logicii.
    Am zis,cu ochii plini de roua:,,Doamna,cind va fi mare,sa-i dai o sotie buna”
    Uneori ma minunez si eu de puterea cuvintelor.
    Aproape ma tem de ea.
    Lucruri pe care am uitat ca le-am rostit cindva…devin,nu stiu cum,o realitate ardenta.
    Probabil…psihologii au o explicatie…mon cher…
    Dar…mai am o printesa,Miriam,3 ani,cu parutul de abanos si ochisorii taciuni de Tonitza,,,cit un ghemotoc,harnica si cumintica foc”
    Cine stie?
    Nepatrunse sint caile vietii…
    Oricum ,doresc sa-i casatoresc la 18-19-20 ani,sa nu ii viruseze lumea postmoderna.
    Evreii aveau preocuparea sa le dea copiilor ceva scoala si sa-i casatoreasca repede.
    Ca medic,inteleg mai bine de ce.
    Psihologii,idem.
    Freud…si mai bine ca noi.
    Numai Platon o da inainte cu suprematia spiritului fata de materie.
    In Biblia mea nu e scris astfel,nu.
    Tu,dar,ce zici?

  7. @mama – marturisesc ca, prima data cand am vazut pseudonimul „mama”, am avut ceva emotii… Nu de alta dar, mai nou, mama mea ma abordeaza si pe messenger… Si am crezut ca s-a apucat si de blogging… 🙂

    Citindu-ti lista de prieteni, ma cherie, vazui ca avem ceva prieteni comuni. Daca este vorba despre persoanele la care ma gandesc, atunci marturisesc ca am pentru amandoua o adanca – si sincera – pretuire. Iar pentru prietenii lor nu pot fi decat cestiuni asemanatoare.

    Puterea cuvintelor, a urarilor, mai ales a celor parintesti, m-a infiorat si pe mine de multe ori. Una dintre lucrarile mele de diploma a fost scrisa pe un subiect care are mari tangente cu problema iar, in calitate de crestini, nu putem decat sa fim de acord cu faptul ca este una cat se poate de reala. De aceea ni se si PORUNCESTE sa „binecuvantam si sa nu blestemam”. Indiferent de circumstante.

    Am zambit cu drag citindu-ti evocarea plina de dragoste si de pasiune pe care i-ai facut-o „ghemotocului”. Dumnezeu sa o binecuvanteze si sa o aiba in paza Lui, si sa le asculte rugaciunile parintilor! La fel si cu Beniamin!

    In privinta lui Platon, a fost – si este – unul din filosofii pe care i-am apreciat foarte mult. Asta nu inseamna ca nu s-a putut insela in anumite privinte. Problema este ca el a trait intr-o perioada in care se faceau extrem de multe excese, de orice fel… Probabil de aici a rezultat si tendinta lui de a duce la extrem teoria de care vorbesti… Dar sunt sigur ca nu-ti vorbesc de lucruri pe care nu le cunosti…

    Si nu, nici in Biblia mea nu este scris altceva… Dealtfel, eu insumi am 31 de ani si 10 ani de casnicie… Asa ca inteleg perfect ce vrei sa spui…

  8. Exista legitati pe care nu trebuie sa le distorsionam din motive pragmatice postmoderne.
    Casatoria are vremea ei,la virsta majoratului,nu a doctoratelor,masteratelor,etc.
    Daca ,,nevoia cere asa…”
    Oare de ce nu citim Evanghelia asa cum e scrisa?
    Nu scoala intii,facultatea intii,masterul intii.
    Ci curatia intii.
    Altfel vom avea universitari virusati,smintiti de scoala,bussinesmani prosperi ,dar fara printipuri,tineri debusolati,victime sigure ale mizeriei morale.
    Pare prozaic ce scriu.
    Se poarta pe bloguri[pe unele]pretiozitatea academica,elitismul,cosmopolitismul,mon cher.
    Dar,printipurile astea admirabile ar putea lipsi cu desavirsire,fara a sminti turma de la ape de hodina.
    Imi placa dialogul cald,de la om la om.
    Fara fumigene belicoase si aere de domnu` Goe.
    Aici e ok.
    E ca la castelul piticilor.
    Sint familist convins.
    Predic si Evanghelia demografica,motiv sa fiu avansat in grad.
    Un frate preacuvios,traitor al evangheliei demografice,a dat mina in SUA cu un mai putin nevoitor in ale demografiei[avea 1-2 PRUNCI SAU 1,5 APROX.]
    PRIMUL A EXCLAMAT CU EMFAZA:,,Frate,ai dat mina cu un sfint:am 18 copii”
    No coment.
    ,,Sic transit gloria mundi”
    Un taran a tradus:,,Ase l-o traznit pe Grigore la munte”
    Asta ca sa nu fim exclusivisti,ne adresam in egala masura taranimii,clasei muncitoare si…celorlalti,3 cu sapa,2 cu mapa,mai,mai,Moromete e pe blog…

  9. @Manastire – Mon cher (ma cherie?), noblesse oblige… politetea ma obliga sa iti spun bine ai venit pe aici. Si multumesc pentru cuvintele spuse. Chiar daca, marturisesc, au fost cazuri in care m-am mai pierdut pe drum, mi-au mers la suflet acele cateva cuvinte: „aici e ok. E ca la castelul piticilor”.

    Si eu sunt familist convins. Subscriu, de asemenea, in privinta prioritatilor. Dar te asigur ca familia se poate impaca rezonabil, mon cher, si cu facultati, masterate, doctorate etc. Ai pus punctul pe „i” in privinta momentului decisiv: „cand nevoia o cere”. Altminteri, e drept, se poate lasa cu sminteli si mizerii morale.

    Chiar daca nu sunt intru totul adeptul unora dintre ideile tale, mon cher, „tin sa-ti spui” ca le respect cu o sinceritate copilareasca. Ba, mai mult, chiar frateasca. Asa, protestant cum sunt. Ma bucur insa ca putem gasi subiecte comune, mai ales ca, dincolo de toate printipurile, cum iti place sa zici mataluta, suntem frati intru Christos. Pentru ca El ne-a facut asa, prin jertfa lui mantuitoare.

    Cu apreciere,
    Adrian

    PS Sper sa nu ma ocolesti nici pe viitor, draga Moromete… mon cher…

  10. Tare mi-e dor de jupinache si Beatrice a lui…
    Ador copiii.
    Daca as putea,mi-as umple casa cu copilasii de nimeni iubiti,cu cei batuti,arsi cu luminarea,dati cu capul de pereti,infometati de propria mama.
    As adopta toti copiii lumii,toti.
    Utopie de mama bolnava dupa puisori.
    ,,O,MAMA,DULCE MAMA…”]
    Cine ne va iubi vreodata cu dragostea ei?

  11. @jupanache – ai un suflet mare, jupanache. Puiul meu este un rasfatat, dar e rasfatatul lu’ tati… si al lu’ mami… si al tuturor… Este trist, intr-adevar, faptul ca sunt si copii (si inca muuuuult… mult prea multi!) care nu au parte de ceea ce le-a fost randuit sa aiba – dragostea parintilor!


Lasă un răspuns

Categorii

