Publicat de: Adrian | Octombrie 28, 2008

Antenute… rad in soare…

In multe din discutiile pe care le-am avut cu diverse persoane am constatat uimirea care apare, fie de-o parte fie de cealalta, vizavi de apetitul romanasului nostru (neaos sau adoptiv) pentru televiziune. Adicatelea, fie vorba intre noi, indiferent de cat de mari sunt crapaturile din cosmeliile impropriu numite locuinte in care-si duc zilele unii sau altii, e musai sa aiba in ele cel putin un teveu. Si, conditie esentiala, cablu, manca-t-as. Ba, mai nou, cablul nu prea mai e la moda, pentru ca nu iti ofera atatea posibilitati ca antena. Televiziune sa fie, dar d’aia digitala… cu multe posturi. Si cu d’alea de noapte. Ca prin cablul normal, mai rar asa ceva, bai Gogule… (Era sa scriu „mon cher” in loc de „bai Gogule”, dar mi-am dat seama la timp ca as fi schimbat mult prea abrupt registrul lingvistic…)

Am vazut case in care cu greu ai fi putut accepta sa iti depozitezi ceva mobilier sau marfuri, de teama sa nu cada peste ele sau ca nu cumva igrasia, frigul si mucegaiul sa nu le deterioreze. Cu toate acestea, in ele LOCUIAU oameni. Si nu toti erau atat de saraci incat sa nu isi poata permite sa faca o zugraveala sau sa isi puna o usa ori o fereastra mai acatarii. Dovada o constituie, dupa umila mea parere, faptul ca respectivii isi permit zilnic tigari, bautura, cel putin un telefon mobil (si, culmea, de multe ori telefonul lor e atat de scump incat tu, ca individ – zic unii… – respectabil, care muncesti cinstit si ai un venit care iti acopera necesitatile – cu chiu, cu vai, cu compromisuri, numai tu stii cum, dar le acopera – nu ti-ai putea permite nici macar sa indraznesti sa visezi ca l-ai putea avea… Dovada o constituie, de asemenea, instalatia audio cu muuuuult prea multi wati, de care sa se „bucure” tot romanu’ care a avut ghinionu’ sa-ti fie vecin si, in mod absolut necesar, antena care iti atesta calitatea de benficiar de servicii de televiziune DIGITALA. Digitala, bah, nu analogica, ca toti ratatii aia de intelectuali care „munceste” si „invata ca prostii”…

Asezonati-le cu iesitul la poarta (daca au poarta, daca nu, direct in fata casei, pe trotuar), statul pe bordura (aflata la locul ei sau smulsa de acolo si plasata langa casa ori langa gard, poarta… deh… fiecare cu ce are) sau pe scaun, maneaua cantata de te miri ce „minune”, „deVito” sau „Salam” gajait si covorul de coji de seminte de sub picioare. Pentru ca banii de persane s-au dus pe tigari, bautura, femei sau barbut. Nu de alta, dar, vorba ceea, o viata ai… macar „sa moara dusmaaaaniiiii de necaziiiiii…”, ca or avea ei multe, dar in nici un caz „n-au valoarea ta”… Si nici banii tai… Si nici nu se pot lauda ca lor politia nu le-a facut nimic… „Dusmaaani-mi poarta pica/ Dar n-au valoarea meeeeaaaaa/ Paranc-tam, paranc-tam… haoleoooooo… fara numar… fara numar…”

Parca, dintre toate astea, tot mai dragi imi sunt antenele… Cu cat mai multe programe… Poate se mai uita (r)omul la un film, se mai cizeleaza putin, mai asculta si alta muzica, mai invata si sa o asculte mai incet (daca avem bafta sa vada acolo si vreun set de casti poleite cu aur, cu diamante, ceva, poate chiar o asculta maneaua-n casti, pe strada, asa, sa vada toata lumea ce valoare are casca lui, vere…), mai vede un film si uita sa mai scoata boxele pe geam…

Mai ca-mi vine sa sustin un proiect legislativ care ar avea drept scop oferirea, cu titlu gratuit, de antene care asigura accesul la televiziunea digitala tuturor… Hmmmm… Aici insa intrevad o problema… Mda… Sigur nu e o idee buna. Pai cum de ce? Pentru ca, daca e gratis, nu-i mai arata valoarea omului, bre… Daca si-o permite tot „fraieru’…”, lui nu-i mai trebuie… Hai ca am gasit! Sa le scumpeasca atunci, coane Fanica… Dar daca zice atunci ca „e prea scumpe”, si nu le mai vrea? Hait… sa ramana asa cum sunt… Ca taaare-s bune…

Responses

  1. […] inspirat de articolul lui addsalu public o poza facut in centrul vechi – o casa cu antena, aer conditionat rufe la uscat, terasa si […]

  2. Mda! E plina tara de peisaje d’astea. Hai sa punem de un grup social care sa apere dreptu’ romanilor de a avea cel putin o antena. Cine are antena sa nu trebuiasca sa dea cu var!

  3. Bogdanic, trebuie sa recunosc ca m-ai luat la capitolul “poze cu antene”. Nice job!

    Asa cum am spus deja, mie unul imi este foarte greu sa inteleg cum poate locui cineva in asemenea cosmelii si, mai ales, cum poate sta cu mainile in san asteptand sa se prabuseasca peste el, fara sa faca absolut nimic pentru a preveni dezastrul…

    In privinta grupului social si a dreptului de a nu da cu var daca ai o antena, eu as promova chiar o idee mai indrazneata: cine are o antena sa primeasca bani de la stat pentru consolidare si zugraveli, fara insa a fi nevoit sa ii cheltuiasca in acest scop, ci „cum vrea muschii lui da jmecher”… 🙂 Bleah… Bine a zis cine a zis… „traim in Romania, si asta ne ocupa tot timpul”…

  4. N-am televizor deloc,moncher
    Nici parintii n-au avut
    Dar au avut respect de carte si cultura
    Au tinut 2 copii la scoli
    2 medici
    Bunica a invatat sa citeasca pe Biblie
    Cei 2 copii au luat si faza nationala la limbi moderne
    Sint si masteranzi
    Nu am internet acasa[nu l-am platit,ca nu mai voiam sa ma fure,la timp ma refer]
    Acum copiii mei ma au
    Pe mine
    Nu mama virtuala
    Si ma iubesc
    Ei sint antenutele mele
    Oglinzile mele
    Toata dragostea vietii
    Ei,iedutii:Beniamin,Miriam,printesa de abanos si Beniamin,preaiubitul
    Domnului sfint
    Asadar …se poate…mincate-as,moncher
    Mi-e drag un chip luminat de adevar si iubire…


Lasă un răspuns

Categorii

