Publicat de: Adrian | Noiembrie 4, 2008

Ia burlanu’, neamule…

La un moment dat am luat decizia sa ne mutam „la casa”. Am construit, am ajuns la capitolul „tabla pentru acoperis”, si ofertele au inceput sa curga… Unul dintre ofertanti a spus ca imi face acoperisul la un pret incredibil, si ca in nici un caz nu voi gasi o oferta mai buna… „Poate doar daca va faceti acoperisul cu palariosii aia”… 🙂

In fine, am ales calitatea, nu pretul, dar m-a amuzat ideea de „palariosi”. Acum, lasand gluma la o parte si caracterul unora dintre „palariosi”, zice-se ca, profesional vorbind, ar fi destul de apreciati. E limpede ca nu toti, dar se pare ca sunt si meseriasi foarte buni si foarte priceputi. Eu unul, sincer, i-am apreciat pe rromii care cutreiera strazile in lung si in lat, cu un jgheab sau un burlan la subrat, si iti fac oferte „bune, sefu’, bune de tot”, se tocmesc cu tine si lasa la pret, doar-doar te-or prinde de client… Omul care munceste cinstit, daca mai e si un bun profesionist, cred ca este de apreciat. Chiar daca, marturisesc, eu unul am inca anumite rezerve in a lucra cu unii „palariosi” (pentru motive de genul „hai, mai da-mi si mie ceva, pentru copii, sa mananca si gura la puradeii mei, sa-ti traiasca famelia lu’ matale”), si chiar daca nu vreau sa ma pronunt in privinta eticii profesionale. De exemplu, nu stiu daca se platesc taxe si impozite pentru manopera incasata, daca se asigura garantia lucrarilor (parca aud „ce garantie, manca-t-as?”). Parca mai degraba prefer confortul psihic pe care ti-l ofera lucrul cu o „firma serioasa”. Desi, drept vorbind, pasamite exista si in acele cazuri destule sanse de a avea surprize neplacute… Dar macar, in acele cazuri, poti oricand apela la Protectia Consumatorului, nu-i asa?

In fine, revenind la subiectul „ia burlanu’, neamule”, trebuie sa remarcam faptul ca „palariosii” s-au modernizat. Si au ambitia lor. Daca, inainte, spuneam, multi cutreierau strazile „la pas”, cu burlanu’ la subrat, acum le ancoreaza bine pe portbagajul de la Mertz… sau, ma rog, de la Mertzan, mancat-as… Ca n-ai sa vezi vreodata un palarios mergand cu Oltcitu’ sau cu Trabantu’… Mertz, Bemveu (BMW pentru profani… 🙂 ), Audi, Volkswagen sau, in cel mai rau caz… Opel. Da’ nu mai jos decat atat… Aaaaa… Era sa uit… Am vazut palariosi si cu „Pejouri” (Peugeot), dar numai de la 407 in sus… Si cu „gipane”, normal, fara numar, fara numar…

Da’ parca tot mai mult prefera mertzanele… fie ele si mai vechi de 15 ani… Mertz sa fie…

I-o-te neamule o poza cu doi „palariosi”, intr-un Mertz, cum se duc la munca cu jgheaburile lor cu tot… Nimic de zis, muncesc baietii, bravo lor… Toata stima! Si asta… fara nici un pic de ironie. Chiar as zice… „jos palaria”, dar cine ma mai crede cand zic ca vorbesc serios, mai ales daca articolul este tocmai despre… „palariosi”? 🙂

 

 

03102008001

Foto: addsalu, 2008

Lasă un răspuns

Categorii

