Publicat de: Adrian | Decembrie 18, 2008

Dragostea de-o viata, demonstrata stiintific

Ati auzit vreodata spunandu-se ca „dragostea dureaza trei ani”? Sau, chiar prin bisericile evanghelice, ca „dragostea se stinge, treptat, dar ramane respectul, prietenia, aprecierea reciproca”?

Ei bine, dintotdeauna am avut senzatia ca aceste teorii sunt gresite. Motiv pentru care am fost suficient de onest incat sa afirm ca nu as putea spune astazi ca o iubesc pe sotia mea ca in prima zi in care ne-am cunoscut. Pentru ca in prima zi am placut-o, dar as fi nerealist ori de-a dreptul superficial daca as afirma ca am iubit-o atunci. Dragostea a venit, incetul cu incetul, pe masura ce ne-am vazut, ne-am vorbit, am ajuns sa ne cunoastem. Si sa ne iubim. Moment in care am decis ca viata noastra trebuie sa continue impletita (a unuia cu a celuilalt).

Cred ca dragostea dintre doi oameni nu se stinge, atata vreme cat fiecare partener isi da toate silintele pentru a o tine vie. Cred ca prea des facem confuzie intre acea pasiune mistuitoare (cu fluturasi in stomac si fiori pe sira spinarii) si DRAGOSTE. Atunci cand dispar fluturasii si fiorii, se spune in mod eronat ca dispare… dragostea… Modelul meu in viata il reprezinta insa acele cupluri de mosuleti care, la 80 de ani, merg pe strada tinandu-se de mana, se duc impreuna la cofetarie sa manance o prajitura, sau el vine de la piata cu un buchet de flori pentru ea. Sau cu ceva care stie ca-i face placere. Dupa zeci de ani de casnicie. Nu de caznicie…

batrani

Dragostea este mult mai mult decat acel fior de inceput, acea bucurie a descoperirii celuilalt. Dragostea este ca un organism viu… Ea trebuie hranita, intretinuta si… evolueaza, se maturizeaza, capata alte dimensiuni. Care sunt chiar mai profunde, nu mai superficiale. Si… da, dureaza (sau poate dura…) o viata! Iar acum, lucrul acesta a fost demonstrat si stiintific!

Citez o parte dintr-un articol care relateaza mai multe despre aceste noi descoperiri:

„S-a observat că în cazul acestor oameni care trăiesc”iubiri ca-n poveşti”, aria tegmentală ventrală (n.r. – o parte a creierului) este foarte activă. Acelaşi lucru se poate observa şi în cazul persoanelor care se îndrăgostesc. Totuşi, în cazul celor care iubesc de-o viaţă s-a observat că predomină sentimentele de fericire şi calmul, iar în cazul celor îndrăgostiţi ”şi atât”, predomină sentimentele de obsesie şi teamă”.

Responses

  1. Frumos! Frumos! Frumos! Să dea Domnul aşa la toţi!

    Dragoste de-o viaţă şi chiar până dincolo de moarte, în veşnicia Iubirii lui Dumnezeu!

  2. Dacă nu cauţi şi doreşti, şi tînjeşti după o dragostea de-o viaţă, părerea mea este că ţi-ai ratat existenţa… pentru că însăşi Dumnezeu este dragoste, iar Dumnezeu este totul… prin urmare şi dragoste poate fi percepută ca „totul”.. cum să nu-ţi doreşti totul? 🙂 Dragoste a existat chiar dinaintea întregii creaţii, pentru că „La început, Dumnezeu…”

    Mi-ai plăcut cu articolul ăsta, Adriane! Fii binecuvîntat cu dragoste care vine de la El, să o ţii vie pentru soţia ta, toată viaţa, iar ea să se bucure de tine!

  3. Multumesc, Alex si Andrei!

    Sa avem cu totii parte de dragoste, acea dragoste din El, care dureaza… aveti dreptate, chiar mai mult decat o viata… o vesnicie! Si sa gasim in El puterea de a iubi, la randul nostru!

  4. Asa m-am bucurat cand am primit pe e-mai aceasta stire de pe un site la care sunt abonata. La fel ca tine am pus la indoiala ca dragostea intr-un cuplu trebuie sa paleasca odata cu trecerea anilor, nu am putut sa cred niciodata aceasta teorie pentru ca Dumnezeu a creat totul intr-un mod perfect si noi avem puterea in noi sa traim din plin. Aaa, faptul ca majoritatea covarsitoarea a cuplurilor sfarsesc in mediocritate asta nu e vina lui Dumnezeu e vina lor pentru ca nu au stiut sa dezvolte ce au avut la inceput.
    Ma bucur ca ai preluat stirea si ai postat acest articol
    Sa fii binecuvantat

  5. ,,Dragostea adevarata nu are un sfirsit fericit.
    Dragostea nu are sfirsit”

  6. @ Thanks, sis! Amandurora!

  7. Very polite boy.
    Congratulations for mum!


Lasă un răspuns

Categorii

