Publicat de: Adrian | Ianuarie 22, 2009

De ce cartela Pre-Pay nu te ajuta sa „fentezi” „Legea Big Brother”

„Legea Big Brother” a fost discutata suficient de lung pe toate canalele media pentru a mai fi nevoie sa ofer si eu detalii legate de ea. Am scris aceasta postare insa pentru ca am tot auzit, cu o insistenta care m-a determinat sa cred ca respectivii chiar credeau ce afirmau, ca doar cartelele Pre-Pay te-ar ajuta sa „fentezi legea” si sa vorbesti fara a fi supravegheat.

Ei bine, indraznesc sa afirm ca este o mare ineptie… De ce? Pentru ca, dupa cum bine se stie, operatorii Telecom sunt obligati sa retina informatiile care, in cazul abonatilor, apar si pe facturile detaliate: cine a sunat, unde a sunat, cand, durata convorbirii si celula GSM unde a fost initiata convorbirea.

Buuuuun. Pai, veti spune, din moment ce eu am cartela preplatita, furnizorul nu-mi stie numele. Si totusi, el va retine spre pastrare, timp de 6 luni, toate detaliile respective, mai putin numele tau.

Pai si nu asta e ideea? Veti intreba din nou… Ca sa raspund, va voi intreba, la randul meu, care sunt sansele ca in acele 6 luni sa nu sunati sau sa nu fiti apelat macar o data atunci cand sunteti acasa? Aproape nule, nu-i asa? Buuuun. Daca, deci, eu sun frecvent din zona Chitila-Bucurestii Noi, si se retin informatiile celulei respective, se stie ca, in caz de ceva, poti fi reperat cu usurinta, intrucat localizarea apelantului se poate face cu o precizie de cativa metri… Mai mult decat atat, telefoanele pot fi ascultate chiar si atunci cand sunt inchise… Doar daca scoti bateria din el te poti considera oarecum „in siguranta”… daca schimbi cartela extrem de frecvent… etc. Dar la ce-ti ajuta? Pentru ca, in definitiv, din lege reiese clar ca, cel putin teoretic, nimeni nu-ti citeste ori asculta mesajele decat in cazuri speciale, in care devii suspect de terorism sau alte prostii de genul asta…

Si vrei sa iti mai spun ceva? Oricum, Big Brother avea acces la acele informatii… Numai ca acum am aflat si noi… oficial…

Daca vrei sa fii insa 100% sigur ca nimeni nu iti va citi mesajele, atunci cea mai buna solutie ar fi sa iti instalezi o voliera pe balcon, sau in curtea casei, si sa iti cumperi porumbei voiajori… Desi… si aceasta metoda isi are riscurile ei…

Responses

  1. Cam la ce pret sa fie 2-3 porumbei?
    Numai la asta nu ma gindisem.
    Evrika.

  2. Depinde de porumbei… 😉

    Ar mai fi o varianta… Vecinii mei au avut un caine pe care l-au tot lasat in diferite parti ale orasului, ba si in afara lui… La un moment dat l-au dus la vreo 40 de kilometri de Bucuresti… Insa de fiecare data s-a intors inapoi, chiar daca dupa zile sau chiar saptamani. Nu stiu daca toti cainii fac asta… Insa e o alta varianta care merita explorata, nu? 🙂


Lasă un răspuns

Categorii

