Publicat de: Adrian | Ianuarie 25, 2009

Esti crestin? Ai curaj sa afli adevarul?

De la marea majoritate a celor pe care ii vei chestiona asupra confesiunii lor religioase vei afla ca „sunt crestini ortodocsi”. Daca vei pune o serie de intrebari suplimentare insa, vei constata cu surprindere (sau nu?) ca nu au prea multe lucruri in comun cu crestinismul… Din pacate!

Iata un simplu test: cat de frecvent mergi la biserică?

Daca raspunsul tau este: rar, foarte rar, aproape deloc, atunci am o veste proasta pentru tine…

„Cine nu ia parte la Sfanta Liturghie, acela a incetat de a mai fi crestin adevarat. Legatura lui cu Hristos e rupta; unul ca acela s-a facut madular uscat, bolnav sau mort al Bisericii sau al Trupului lui Hristos (Ioan 15, 5,6). De aceea, vechile randuieli ale Sfintilor Parinti pedepseau pe cei ce lipseau de la Biserica mai mult de trei duminici una dupa alta (Canonul 11 al Sinodului din Sardica si Canonul 80 al Sinodului VI Ecumenic)”.

Am citat din „Invatatura de credinta crestina ortodoxa”, v. 159, p. 263.

Putem discuta apoi despre alte discipline crestine: cititul Bibliei, rugaciunea, postul… sau despre infranare…

Nu vreau sa te demoralizez si nici nu intentionez in nici un fel sa abordez o atitudine superioara. Nu am nici caderea, nici motive sa o fac. Ceea ce imi doresc insa este sa ne reanalizam fiecare dintre noi statutul: sunt oare crestin cu adevarat, sau ma insel? Daca sunt crestin, atunci e musai sa ma straduiesc sa ii plac Stapanului meu, Celui care m-a rascumparat platind pentru pacatele mele cu sangele Lui scump… Daca nu, sa nu cumva sa ma insel singur… 

Si marea problema nu e aici si nu este acum, ci va fi „atunci” si „acolo” cand, din pacate, va fi prea tarziu sa mai poti indrepta ceva… De aceea, cea mai importanta zi este ziua de AZI, si cel mai important moment este ACUM. Ia o decizie, da-ti un raspuns la intrebare si actioneaza in consecinta!

Responses

  1. Mare adevăr grăit-ai Adrian! Iar textul citat este mai mutl decât elocvent. ne umflăm în pene cu statistici sforăitoare, dare realitatea este una dură, dură tare. Doar ce deschizi televizorul la ştiri şi poţi să vezi ce mai fac „fraţii creştini”! Numai fapte „creştineşti”!

    Ceea ce ai spus în final este cel mai trist: „atunci” şi „acolo” va fi cel mai greu. Şi nicio scuză nu va avea vreo valoare. Asta încercam să le spun unor elevi care fac ore de educaţie religioasă din clasa I. Le spuneam că au învăţat despre atâtea lucruri din învăţătura creştină, încât nu vor mai avea nicio scuză să spună că… nu au ştiut! În rest… e numai alegerea fiecăruia ce vrea să facă cu viaţa sa!
    Aşa cum a zis Domnul: „cel ce voieşte să vină după Mine….”

  2. Din pacate, Alex, din pacate…

    Si e valabil pentru orice „culoare” denominationala…

  3. @addsalu

    man.. daca tot veni vorba de adevar, si curaj… de ce nu-mi mai gasesc eu intrebare monumentala din 10 iunie 2008 ? – pe care ti-am pus-o? vis’a vis de a fi un avocat al Deavolului sau Natan?

    Se pare ca dialogurile se ciunteaza si asta ma cam seaca. Ce parere iti dai? mesajul nu continea nici un cuvant vulgar, sau ofense precum alte mesaje contin si nu sunt sterse.

    Astept un raspuns din partea ta. Te jeneaza intrebare? Intamplator voiam sa arat cuiva dailogurile noastre si se pare ca au ajuns ciuntite.

    te-am salutat.
    bibicus

  4. @bibicus

    1. Monumental in intrebarea ta nu este decat modul in care te exprimi: agramat. Vad ca inca nu ai aflat forma corecta a substantivului nominal. Ti-o spun eu: Diavolului, nu Deavolului. Si, in lumina celor spuse, am motive chiar sa ma indoiesc ca ai cunoaste semnificatia sintagmei „avocatul Diavolului”. Da-i o cautare pe internet, poate te dumiresti.

    2. Nu agreez genul asta de acuzatii. De ce nu iti gasesti intrebarea? Poate pentru ca nu ai cautat-o cum trebuie. Cauta din nou si poate o vei gasi. Daca vei fi suficient de atent, bine-nteles. Altfel vei face din nou acuzatii impertinente.

    3. Nu, nu ma deranjeaza intrebarea, ci insinuarile pe care le faci. Si faptul ca esti dispus mai degraba sa faci afirmatii impertinente decat sa pui mana si sa cauti temeinic acele comentarii. Pe care le gasesti exact acolo unde le-ai scris. Daca nu mai stii unde anume, e problema ta. Eu mi-am facut timp sa verific personal inainte sa iti dau raspunsul. Insa nu am de gand sa iti fac treaba, dandu-ti un link, desi mi-ar fi foarte usor. In alte conditii poate ca as fi facut-o, insa acum cred ca va fi un exercitiu pentru tine care, poate, te va ajuta sa inveti sa te documentezi, sa cauti… Deci cauta-le, ca nu le-a „ciuntit” nimeni. Poate ca te-a „orbit” mandria „monumentalei intrebari”, sau poate a fost de vina toata ura asta pe care o ai fata de un batran care a facut mai multe pentru comunitatea lui si pentru cult decat vei putea face tu vreodata. Stii bine ca se spune ca ura poate orbi un om… Dar, iarasi spun, e problema ta.

    4. Astept sa cauti, sa gasesti, si apoi astept scuzele tale. Altfel te voi „ciunti” cu adevarat, de acum incolo. Vei sta la spam pana cand vei invata sa te documentezi inainte sa faci acuzatii pe care, repet, le consider de-a dreptul impertinente si rauvoitoare. Si nu am de gand sa le mai tolerez.

    5. Nu ma intereseaza motivul pentru care le cautai. Probabil ca sa te dai mare de cat de combativ ai fost si cat de original. E problema ta. Fiind spatiu public, le poti cauta si le poti gasi daca, repet, chiar ai de gand sa le gasesti.

    6. Daca urmatoarea ta aparitie aici nu incepe cu scuze, te trec la spam. Daca respecti aceasta minima regula a bunului simt, putem sta de vorba in continuare. Daca nu, ramai cu monumentalele tale intrebari, dar nu pe blogul meu. Capisci?

  5. mama cata aciditate se poate de la un om…
    Toata chestiunea e ca mesajul mu nu-l gasesc in contextu in care l-am spus ci doar in riposta ce ai adusa oponentului tau. Il gasesc liber in riposta, insa momentan nu mai am timp sa caut in toate comentariile, mai ales ca motorul de search nu-mi da bine ceea ce caut. In cazul asta, pot sa ma resemnez in agramarea mea si fara nici un fel de grade purtate pe umeri poti sa-ti ofer scuze pt. o intrebare ce cu siguranta ti-a starnit „ceva”.

    te-am salutat.

  6. Bibicus,

    Vad ca inca nu ai inteles un lucru esential: nu intrebarea ta m-a deranjat, ci acuzatiile nefondate, pe care le-ai facut fara a verifica concordanta lor cu realitatea.

    Iti accept scuzele. Acel „ceva”, repet, a fost starnit de faptul ca te pripesti in a aduce acuzatii de „cenzura” sau de „ciuntire”, fara insa a-ti face timp sa cauti, sa te documentezi daca ele exista intr-adevar sau nu.

    Acum, daca tot am lamurit oarecum problema, incearca sa cauti, utilizand motorul de cautare pe care l-am inclus pe blog, cateva cuvinte cheie: presedintele TCM sau, daca vrei, Ioan Bunaciu. 😉

    Inca ceva: din moment ce am postat aici inclusiv acuzele lui Daniel Mitrofan, nu doar raspunsul meu, ai fi putut sa imi acorzi acea minima prezumptie de nevinovatie… Una este sa spui ca nu ai avut timp sa cauti, ca motorul de cautare nu iti ofera rezultatele pe care le asteptai, si alta este sa afirmi ca ai gasit replicile tale, dar le-ai gasit ciuntite. Eu cred ca exista o mare diferenta intre cele doua. 😉

  7. am gasit replica mea, in citatul de sub titlul „O alta dezinformare a lui Mitrofan”, insa motoru de cautare nu mi-o arata in alta parte (adica in ce’a originala) in contextul unde am scris-o. Dar o sa-mi fac uite.. chiar acum timp sa trec din nou peste toate paginile cu pricina, si sa verific (din nou).

    pana data viitoare (daca va mai fi ea) in cazul in care scap de catalogare ‘spam’, te salut si sa auzim cel putin de suficient.

    ps. oi fi eu agraamt, insa chiar asa mi-am expus si eu niste idei si un mod de gandire / o abordare.

  8. gasit .. in context. \:D/ – asta-i de pus in messenger 🙂

    eu cautasem doar prin ‘marturisiri’

    na .. deci imi retrag atunci in totalitate orice insinuare sau acuzatie.

    saluti inca o data.

  9. Saluti, frate. Acum, ca problema s-a lamurit, no hard feelings, ok? Si no spam… 🙂


Lasă un răspuns

Categorii

