Publicat de: Adrian | Februarie 12, 2009

Romania de altadata… in imagini

Zilele trecute am trecut pe langa un liceu bucurestean cu predare in bulgareste. In fata lui, un banner ii facea reclama, enumerand, printre avantajele virtualilor elevi, si „invatarea limbii bulgare”. O cestiune care acum starneste mai degraba rasul, insa care ar fi fost privita cu toata seriozitatea inainte de Revolutia din ’89.

Probabil ca va mai amintiti de „Leka nosht, deca!” (nu l-am scris eu cu caractere cirilice… dar cred ca nu va veti supara pe mine pentru atata lucru…), sau de celebrul – de atunci – Studio X (citit „Hix”)… acele „motive” serioase care, probabil, v-au determinat pe unii dintre dumneavoastra, ca si pe tatal meu, sa va cumparati cate un dictionar roman-bulgar-bulgar-roman…

Va las sa va intoarceti putin in timp…

O varianta mai scurta…

Pentru ca gama sa fie oarecum completa, nu ar putea lipsi „celebrul” – de atunci Nu Zaiet, nu pagadi… 🙂  Un motiv in plus pentru a opta pentru limba rusa in loc de germana sau franceza…

Sau „Lolek si Bolek”… cu nasucurile lor cu tot… Nasucuri… Ma rog… Mai degraba butoane de lift… 🙂

Ei, hai… daca tot am ajuns aici… Va mai amintiti de „Gala desenului animat”?

Sau de… „Mihaela”?

„Balanel si Miaunel”?

„Patratel” va mai spune ceva?

Sau „Maria Mirabela”?

„Lumea copiilor”?

„Veronica”?

„Lizuca si Dumnbrava minunata”?

Seria „Liceenii”… „Ani de liceu”?

Si revelioanele cu „nea Marin”?

Inca una… ca nu ma lasa inima s-o tin doar pentru mine…

Ei… hai… „Nu mai plange, baby”… Asta apropo de vremuri apuse, dar din care merita sa ne amintim, macar din cand in cand si macar partile lor frumoase…

Responses

  1. Am mai incercat un comentariu aici, dar cred că am uitat să apăs „trimite”! 🙂 am mai păţit-o.
    Adrian, sunt foarte tari toate cele pe care ni le reaminteşti tu aici. Dar sunt atâtea despre care ar fi frumos să ne amintim cu drag. Pt ca am crescut cu ele. Poate te gândeşti să faci un foileton! Si nu doar despre desene animate sau filme, ci si despre mancare, haine, jucarii. Fara să spună cineva că suntem …nostalgici.
    Mi-am amintit cu drag de „Leka noşti”, mai ştiu şi acum versurile. Si de Pătrăţel, Bălănel şi Miaunel, Zaiaţ pagadi şi toate celelalte! Dacă mai scrii şi despre altele, îţi mai dau idei, că le ţin minte pe toate! Memoria mea de elefant… Ok, nu doar memoria… şi silueta! 😀

  2. http://www.igu.ro/latrecut/ – pentru nostalgici

  3. @violetacostin – Multumesc mult! Desi nu pot spune in nici un caz ca sunt nostalgic, ba chiar dimpotriva, marturisesc ca m-am simtit ciudat intorcandu-ma in timp si revazand acele marci ale copilariei noastre… La multe dintre ele am zambit cu drag…

  4. Oare nu pentru ca eram noi foarte tineri atunci? A fost frumos cu toate lipsurile din acea vreme. Pentru cei dornici de a descoperi frumosul din tara asta http://iuliaetfranc.wordpress.com/

    Toate cele bune!

  5. Iulia,

    Frumoase fotografii… Si comentarii datatoare de inspiratie… si pofta de a calatori…

    V-am adaugat in blogroll-ul meu.

  6. Unde a disparut Romania aceea minunata a copilariei noastre, linistea, bunul simt, bunavointa, respectul???


Lasă un răspuns

Categorii

