Publicat de: Adrian | Martie 25, 2009

De profesie… student

Mai in gluma, mai in serios, una din matusile mele (care-mi este tare draga dealtfel) m-a intrebat daca nu cumva, la cei 26 de ani de scoala pe care i-am acumulat pana in prezent, am de gand sa raman de-a pururi student. Am surprins-o atunci cand i-am spus ca sustin ideea de a invata toata viata, dar s-a linistit cand i-am zis ca ma voi opri, probabil, dupa doctorat, limitandu-ma la diverse cestiuni ocazionale (de genul perfectionarilor periodice).

Tot frunzarind presa de astazi, am dat peste un articol pe care ma voi grabi sa i-l trimit pe mail… Este vorba despre un nene care a studiat diverse discipline, de la filosofie la filologie, de la drept la medicina si de la economie la geografie… In total, peste 60 de ani de scoala… 14 specializari… trei doctorate… Respect, nimic de zis, dar parca nici de urmat… Ce e prea mult e prea mult…

student

Foto

Va las sa lecturati cateva fragmente din articolul aparut initial in Adevarul:

Jose Luis Iborte Baque a început să colecţioneze licenţe de la vârsta de 17 ani. De atunci, în medie, o dată la doi ani, a absolvit câte o facultate. 

(…) Iborte a început lunga sa carieră studiind, în paralel, Literatura, Filosofia şi Dreptul. Deoarece, ca profesor de filosofie câstiga un salariu prea mic pentru a-si putea întretine familia, spaniolul a ales să lucreze ca avocat. Au urmat facultătile de Geografie, Istorie, Istoria Artei, Filologie romanică, Engleză, Franceză, Greacă si latină clasică, Italiană, Stiinte Umane, Stiinte Economice, Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor si Medicină.

La acestea se adaugă trei doctorate, dintre care unul în Medicină. Cu toate acestea, spaniolul spune că îi lipsea ceva din colectia de diplome: limba arabă pe care o studiază acum, la vârsta de 83 de ani.

Responses

  1. Adrian,
    Să ştii că mi-a plăcut articolul! Uite, în multe din cele ce spui tu mă regăsesc pe mine: vreau să învăţ toată viaţa. Ca spaniolul cu pricina nu o să ajung, el e prea mult! Dar rămân la vorba arhicunoscută: „omul cât trăieşte învaţă!”

  2. Alex,

    Astfel de perso(a)n(aj)e pot fi o sursa de inspiratie pentru multi… Mai ales in timpul generatiei „lasa-ma sa te las”…

  3. lasă conașule, că o să ne-a Domnul măcar 2000 de ani din veșnicia Sa pentru a citi și studia, nu? Așa-i Doamne că o să ne dai? 🙂

  4. Andrei,

    Uite un lucru pentru care eu unul nu prea as baga mana in foc… Am citit intr-un pasaj ca „acolo” nu vom mai avea nevoie sa intrebam pe nimeni, pentru ca vom sti toate lucrurile… Stiu, parafrazez, dar ideea este super interesanta, nu crezi?

    In plus, cui i-ar mai pasa acolo de citit sau de studiat, cand Il vom vedea fata in fata? Cand Dumnezeu va fi lumina noastra? Ce rost ar avea sa apelam la terti, cand vom ave sursa intelepciunii absolute, a cunoasterii… si vom fi cu El?

  5. Umor fin,as usual,cheri

  6. Ma flatezi, as usual, cheri


Lasă un răspuns

Categorii

