Publicat de: Adrian | Mai 11, 2009

Ssssst! Haiducul se roaga!

Cobor din masina, in parcarea unui hipermarket bucurestean, impreuna cu piciul meu. Vad un carut liber in apropiere, ma indrept spre el, imi asez haiducul in locul destinat copiilor si mergem catre magazin. Haiducul imi spune ca vrea un carucior din acela special pentru pici, in forma de masinuta… Si de aici un schimb de replici tare interesant:

– Tati, eu vreau carucior cu masina!

– Pai de unde sa luam, mai puiule, carucior cu masinuta la ora asta? Daca vezi tu pe undeva prin toata parcarea asta, sa mi-l arati, si il luam…

Trec vreo 10-20 de secunde in care piciul nu mai raspunde nimic; mi se pare ciudat, cunoscandu-l, sa taca asa, dintr-o data, fara nici un contraargument, fara nici un oftat, nimic, asa ca ii repet:

– Ai auzit, tati? Daca vezi pe undeva un carucior, sa imi spui…

Iarasi tacere…

– Alooooo… Eu cu cine vorbeeeeesc? Ai auzit ce ti-am zis?

– Tati, taci din gura ca ma rog!… Nu ma intrerupe!…

– Ooooo… scuze… nu am stiut…

Intre timp am ajuns in capatul parcarii, aproape de intrarea in magazin, ma mai uit o data printre masini si ma luminez:

– Tati, te-ai rugat sa gasim carucior cu masinuta?

– Da, imi spuse el, privindu-ma cu mirare…

– Ia uita-te acolo…

 

carucior

Haiducul se lumineaza dintr-o data la fata…

Cred ca, de multe ori, noi, oamenii mari, incetam sa credem ca ne putem ruga chiar si pentru lucrurile mici… Ni se pare ca rugaciunea este adecvata doar pentru lucruri mari, importante… Nu neaparat imposibile, pentru ca si astea, parca, ni se par uneori imposibile chiar si pentru Dumnezeu… Asa ca ajungem sa ne rugam banalitati… formule sterpe… rostite parca nu pentru a comunica cu Dumnezeu, ci pentru a-i impresiona pe ceilalti, din motive pe care de multe ori nu doar ca nu le constientizam ba, mai mult, chiar le negam cu vehementa… Oricum, astfel de lectii sunt binevenite mereu… Iar un carucior gasit in astfel de circumstante valoreaza mai mult decat o mie in imprejurari obisnuite…

Responses

  1. Şi uite aşa piticii ne „dau lecţii” celor mari şi mai puţin „încrezători”…

    Este simpatic foc „haiducul” tău, dragă Adrian!

    Să vă bucuraţi din plin de toate aceste „ziceri” minunate!

  2. Multumesc, Alex!


Lasă un răspuns

Categorii

