Publicat de: Adrian | Noiembrie 6, 2009

Numar unic de apel pentru blocarea cardurilor pierdute sau furate

Eeeeeiiii, muica draga, facui ce facui si ramasei fara portofel. Sau, ma rog, ma lasara altii „sportiv”, cum se spune. Bag sama ca s-au intors unii de peste hotare, in speranta capatuirii cu cei 20.000 de euro promisi de un nene in campania trecuta. Deh, n-au aflat inca faptul ca n-avea cum sa se tina de cuvant si ca erau doar gogosi electorale. Sau poate ca au fost loviti de criza prin cele strainataturi si au zis ca in tara e loc de furat mai bun ca in afara. Iar eu probabil ca le-am parut tinta perfecta de usurat de portofel, care le-o fi parut doldora de gologani. Ghinionul lor, erau doar legitimatii de acces pe la diverse biblioteci si ceva maruntei. Deh, eu unul nu prea umblu cu bani lichizi la mine. Si din principiu, si din cauza crizei financiare… Bine, recunosc, vorba lui Creanga, ca asa fara bani ca acum, ca de vreo bucata de vreme incoace si de cand ma stiu, n-am fost niciodata… 🙂

portofel pierdut

Acum, lasand gluma la o parte, as fi nedrept daca m-as plange, pentru ca ar insemna ca efectiv nu vreau sa vad binecuvantarile lui Dumnezeu turnate din belsug in viata mea. Dar asa-i romanul, trebuie sa faca el haz si de necaz…

Ideea este ca am ramas fara portofel. Si nu asta ma durea cel mai tare, desi era un portofel relativ nou, ci faptul ca, odata cu el, s-au dus si actele mele de identitate, permis, talon, legitimatiile (inclusiv cele de acces in biblioteci – asta ca sa ma dau mai rotund decat sunt…), carnet de sanatate, carnet de donator… intr-un cuvant… tot. Inclusiv cardurile.

Nu-i o pierdere majora si nu e un capat de tara, asa cum am incercat sa ii explic si piciului meu care incepuse sa planga la auzul vestii. „Sunt doar bucati de plastic, tati, iau altele rapid…” Ma rog, mai mult sau mai putin rapid… Este ceva de alergat, sunt ceva taxe de dat… dar se rezolva. Vorba ceea… sanatosi sa fim, ca belelele curg… Si hai, daca tot am ajuns la capitolul citate, sa o zic si pe-aia dreapta, constatata de cuviosul Iov, autorul celei mai vechi carti a Bibliei: „ce, primim de la Dumnezeu numai binele, sa nu primim si raul?” – mai ales acum, cand stim ca ne este alaturi, prin Christos, si ne ajuta in toate incercarile noastre?

Fireste, primul lucru pe care l-am facut a fost sa dau telefon la banci sa le blochez pe toate – debite, credite, toate. Si nu erau decat vreo patru, pentru ca atat eu, cat si sotia mea detinem carduri si pe conturile celuilalt. Problema majora a aparut atunci cand mi-am dat seama ca nu aveam toate numerele de telefon ale bancilor emitente, deci nu puteam bloca toate cardurile in timp util, pentru a preveni utilizarea lor neautorizata.

Eram intr-un hipermarket bucurestean, departe de internet, insa relativ aproape de sucursale ori puncte de lucru ale principalelor banci emitente. Asa ca, in timp ce sunam la una din banci, am intrat in a doua, unde am solicitat blocarea cardului respectiv, apoi la a treia, iar pentru a patra am apelat la optiunea „suna un prieten” conectat la internet, sa imi gaseasca rapid un numar de telefon… Si gata. Atunci m-am hotarat sa imi salvez in agenda telefonului numerele de telefon atat de importante in astfel de momente… ceea ce va sfatuiesc si pe voi sa faceti…

Apropo, tin sa va anunt ca am aflat despre o initiativa intru totul binevenita si laudabila: a fost infiintata o linie de urgenta pentru carduri, cu un numar de telefon extrem de usor de memorat: 021 CARDURI, adica 021 227 38 74. Este un numar de telefon cu tarif normal, apelabil 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Momentan, acesta este destinat clientilor bancilor BCR, BRD, Banca Transilvania, ING, Bancpost si CEC, dar acestora li se vor alatura in curand si alte institutii bancare.

Responses

  1. si eu am ceva experiente cu portofele
    le scriu acusica pe blog 😉

  2. […] pierdu portofelul By claudiunitisor Al de Addsalu pierdu […]

  3. gasitimi cardul va rog

  4. Panaite,

    Mi-ar placea sa o fac, insa nu pot decat sa iti spun ca este o rugaminte pe care ar trebui sa o adresezi mai degraba unei agentii de detectivi decat mie. Eu nu am facut decat sa postez o informatie utila.


Lasă un răspuns

Categorii

