Publicat de: Adrian | Decembrie 1, 2009

Da’ eu cu cine votez?…

Marturisesc ca m-am ferit sa intru in astfel de subiecte politice si de dezbateri pe aceste teme, fie si doar din simplul motiv ca am fost mult prea scarbit de tot ce s-a intamplat in ultimii 20 de ani pentru a mai avea cine stie ce asteptari de la zona politica romaneasca. Dealtfel, acesta a fost si motivul pentru care, de multe ori, am preferat sa votez in alb, ca o forma de protest pentru faptul ca nu mi se ofera optiuni viabile, serioase, de bun simt, pentru ca m-am saturat, cum se spune, sa fiu nevoit sa aleg intre Necuratul si tatane-sau, sau si frate-sau, sau si alte rubedenii de-ale sale…

Daca stau si ma gandesc bine, si daca vreau sa fiu onest pana la capat, atunci indraznesc sa marturisesc faptul ca si pentru turul doi al prezidentialelor as fi avut aceeasi optiune, daca nu ar fi aparut o serie de evenimente care sa ma determine sa ii dau o mana de ajutor Baselului. Nu pentru ca ar fi meritat-o in mod deosebit, sau pentru ca ar fi facut cine stie ce acte de bravura ori ar fi avut cine stie ce merite deosebit in ultimii cinci ani de mandat prezidential, ci pentru o serie de motive care m-au determinat si sa votez pentru domnia sa in turul doi, si sa scriu acest articol atat de atipic pentru mine.

M-am ingrozit, pur si simplu, cand am vazut cum toate „tunurile” Antenelor erau indreptate impotriva T.B.-ului, calcandu-se in picioare intreaga deontologie profesionala a jurnalistilor de acolo, care au demonstrat ca, pentru o paine si o ciorba, uiti sa incerci – sau macar sa te faci ca incerci – sa fii echidistant si sa prezinti publicului larg o realitate obiectiva… Pentru ca, este drept, daca un editorialist are dreptul sa prezinte o realitate A LUI, un stirist nu are acest drept, ci are doar OBLIGATIA de a prezenta o STIRE, o informatie „dezbracata” de pareri sau opinii personale ori manipulatorii, de a infatisa audientei sale un FAPT. Ei bine, in loc de asta, am vazut si am auzit tot felul de oameni pe care pana atunci i-am respectat cum s-au compromis, intrand intr-o troaca politica si terfelindu-si atat numele, cat si profesia, pentru… Chiar asa… pentru ce?…

Titluri precum „pe cine preferati – pe Basescu – Udrea – Boc sau pe Geoana – Johannis – Antonescu”, filmari de acum patru ani scoase de la naftalina si manipulari grosolane, tot felul de artificii murdare si de coalitii care detin majoritatea – in Parlament, in politica romaneasca etc. – toate avand un singur scop: sa-l scoata din joc pe Basescu.

Repet, omul isi are pacatele lui si este departe de a fi fost un presedinte perfect. Mai mult decat atat, in acest cincinal a dezamagit si el, alaturi de INTREAGA clasa politica romaneasca. Insa parca de aici si pana la a-l demoniza in maniera comunisto-securista la care a aderat deopotriva si stanga, si dreapta, parca e prea mult. Si ce e prea mult, e prea mult!

Am fost extrem de surprins sa vad cat de usor s-au lasat manipulati confrati de-ai mei intru Christos, pana intr-acolo incat sa puna pe muzica – cu versuri religioase, dar extrem de subtile impotriva presedintelui – tot felul de imagini cu persoana T.B.-ului, pana intr-acolo incat sa isi afiseze in permanenta pe messenger, la Status, faptul ca sunt „romani anti-PDL” s.a.m.d. Ce e prea mult e prea mult…

Nu pot sa nu ma intreb care este alternativa, si care dintre oponentii politici ai lui Base nu au fost la guvernare si nu au dat chix… Cei galbeni? Sau cei rosii? Oare de ce uitam atat de usor toata revolta care s-a acumulat atunci cand, dupa ani de zile in care nu s-a facut nimic concret si pentru noi, nu doar pentru ei, i-am dat jos in mod democratic, trasnindu-i in cefele groase si in capetele seci cu voturile noastre? Oare de ce uitam de crizele politice prelungite? Oare de ce uitam cum, intr-un mod atat de nefiresc si de dezamagitor pentru cei care inca mai credeau in idealurile politice ale anumitor formatiuni politice istorice, stanga s-a unit cu dreapta, dand nastere monstruoasei coalitii? Oare de uitam faptul ca mentorul si liderul de facto al principalului contracandidat al T.B.-ului a spus despre acesta ca este „un prostanac”?

A fost o campanie murdara, in care s-au creat afise si bannere electorale josnice, trucate, menite sa ne induca in eroare pe toti. A fost o campanie in care, daca Geoana nu a avut cu ce sa iasa la inaintare pentru a convinge, a ales sa ne arunce in ochi un alt nume care s-a bucurat de un anumit grad de incredere in zona care l-a avut ca primar. Ma refer, desigur, la Klaus Johannis. Insa indraznesc sa afirm cu toata convingerea ca ar fi o greseala sa muscam din aceasta momeala ieftina… NU PE JOHANNIS L-ATI VOTA, ci pe GEOANA. Si, odata cu el, pe toata clica care-i sta in spate, incepand cu Vanghelie si terminand cu Mitrea, Hrebenciuc, Iliescu, Andronescu, Mazare si altii de aceeasi teapa si calibru. Sau chiar mai rau decat atat. Pentru ca, daca o organizatie precum cea care ni-l propune pe Geoana drept presedinte nu are pe altcineva mai bun pentru organizatia Bucuresti decat pe Marian Vanghelie, daca nu are pe altcineva mai bun care sa garanteze pentru un senator precum Ecaterina Andronescu decat acelasi Marian Vanghelie (pentru ca sper ca va mai amintiti de celebrele afise cu Ecaterina Andronescu, „garantat Marian Vanghelie”) mie unuia asta imi spune multe. Sau chiar tot.

Nu as avea nimic cu Mircea Geoana, pe care dealtfel, in naivitatea mea, chiar l-am apreciat intr-o perioada demult apusa, pe vremea cand era ambasador in SUA, apoi ministru de externe, daca nu as fi avut ocazia, de-a lungul timpului, sa descopar ca m-am inselat. Si ca propriul sau sef si mentor, culmea, este de aceeasi parere cu mine si cu multi altii. Da, este vorba despre acel Geoana care nu a fost capabil, in toata viata domniei sale, sa isi organizeze propriul buget astfel incat sa isi permita o locuinta personala, astfel incat acum sa poata spune ca „este nevoit” sa stea cu chirie, in locuintele de protocol. Desigur, asta nu este decat un alt praf aruncat in ochii celor care acum UITA toate acestea, dar nu pot explica cum un om care, conform propriilor declaratii, nu si-a putut gestiona bugetul propriu pentru a-si cumpara o parlita de garsoniera, ar putea conduce sau gestiona o tara. Si inca una aflata in criza.

Cei care il voteaza pe Geoana ar face bine sa incerce sa isi explice lor insisi motivul vizitei la Moscova al iubitului lor dorit conducator. Asa cum ar face bine sa isi explice si cei care se cred de dreapta, dar care uita cum idealurile inaintasilor lor intr-ale doctrinei sunt practic calcate in picioare pe fondul acestei monstruoase coalitii… De asemenea, ar face bine sa isi reaminteasca cum aceeasi monstruoasa coalitie a mai incercat odata sa preia puterea in Romania, prin inlaturarea T.B.-ului din functia de presedinte, si cum TARA le-a dat o bine-meritata palma peste boturile avide de putere, prin repunerea in functie a celui care, desi poate nu a meritat intru totul acest sprijin, a fost votat si ales de NOI, nu de EI. Acum, aceiasi oameni incearca sa impuna in cea mai importanta functie in stat un om care a refuzat sistematic confruntarile politice, un om care, pentru ca nu are ce spune si pe ce se sprijini, incearca sa convinga prin imaginea si bunul nume al altora. Sa nu uitam insa ca, repet, nu pe JOHANNIS l-am cocota in fotoliul de presedinte in urma votului de duminica, ci pe GEOANA. Si sa nu uitam ca, daca, prin absurd, am face grava eroare sa fim atat de creduli incat sa il votam doar datorita acestui considerent, ne-am putea trezi ca Johannis sa repete figura lui Stolojan si sa ramanem cu buza umflata si cu Geoana ca presedinte. Si, eventual, cu Vanghelie ca prim-ministru…

De ce l-as vota pe Basescu acum? Repet, nu pentru ca ar avea niste merite deosebite. Cu toate ca a avut curajul de a lua niste decizii pentru care l-am respectat la vremea potrivita. Si ma refer aici la faptul ca a avut coloana vertebrala si le-a raspuns cu demnitate si lui Chirac, si lui Putin, atunci cand acestia au avut o atitudine aroganta fata de noi, ca natie. Pentru ca, prin gestul si prin raspunsurile sale, dealtfel indelung criticate si de Geoana, si de „stapanul” sau, Ion Iliescu, m-a facut sa ma simt din nou mandru ca sunt roman, si ca nu trebuie sa inghit batjocurile si umilintele nimanui, indiferent daca este vorba despre Franta sau despre Rusia. Si pentru ca a avut tupeul sa ia mata de coada si sa isi asume niste masuri nepopulare – si ma refer aici atat la restructurarea aparatului birocratic, la reducerea – cel putin pe hartie – a unor privilegii jenante, dar si pentru ca, prin ceea ce a facut la referendumul care nu credeam sau, mai corect spus, nu indrazneam sa sper ca se va valida, prin asta, spuneam, ne-a racorit pe toti…

Este normal ca TOTI sa fie acum impotriva lui Basescu. Si este normal ca acum toata aceasta alianta monstruoasa sa isi arate coltii, muschii si tot ce are ea mai tare. Este normal sa lupte atat de murdar si atat de disperat. Pentru ca, la urma-urmei, doar daca Base va castiga am avea sansa, POATE, sa avem mai putini parlamentari care nu fac altceva decat sa consume si sa isi voteze drepturi si privilegii. Si sa ne sfideze, aratandu-ne tuturor ca noi suntem fraierii care i-am votat si ca ei sunt baietii destepti care ne pot oricand trata de sus, cu dispret, si ca noi ar trebui sa fim recunoscatori pentru flegmele pe care ni le arunca de la inaltimea turnului de fildes in care i-am cocotat. Daca nu, sunt in stare sa fac un alt lucru care nu imi sta in fire: un pariu… Un pariu ca Parlamentul va ramane exact in aceeasi forma, ca vom renunta la acordul cu FMI si, implicit, si la legea de salarizare unica, si la legea unica a pensiilor, si la alte reforme pe care, de voie sau de ochii FMI-ului, va trebui sa ni le asumam.

Nimeni nu garanteaza ca in formula actuala va fi mai bine sau ca nu vom fi dezamagiti. Absolut nimeni. Insa votul meu de duminica va fi o forma de protest. Pentru ca, in Romania mea, dreapta nu mai stie ca ea este dreapta, si stanga nu mai stie ca ea este stanga, ci au ajuns sa se confunde. Si sa isi confunde nu doar idealurile, pe care, apropo, ma indoiesc sincer ca le-ar mai avea vreuna din ele, ci si interesele. Pe care cu siguranta le au. Si care, culmea, par a fi nu interesul national, ci sa nu fie Base presedinte. Sau sa scape de „ghimpele Basescu” din coasta lor.

A, era sa uit… Am auzit de un alt argument pueril… Zice-se ca doar daca l-am vota pe Geoana am putea scapa de criza. Pentru ca el are majoritatea in Parlament. Vreti sa va spun ceva? Votati pe cine vreti… Dar votati OMUL, nu gogosile… Daca credeti ca Geoana merita votul vostru, si daca v-ati gandit bine la asta, votati-l… Dar nu-l votati pentru ca ACUM este aliat cu PNL si pentru ca il sustin ACUM pe Johannis la functia de prim-ministru. Nu ati face decat o IMENSA greseala, care nu ar mai putea fi indreptata decat peste alti cinci ani. Votati-l daca credeti ca EL, Geoana, merita efectiv aceasta functie, daca este capabil sa poarte pe umerii sai o asemenea responsabilitate, daca credeti ca ar avea suficienta demnitate incat sa nu va faca sa regretati in situatii delicate precum cea cu Chirac sau cea cu Putin. Pentru ca aliantele politice la noi azi se fac, iar maine se desfac… Iar prim-ministrii propusi, astazi sunt, maine nu mai sunt… Dar omul ramane… iar daca alegerea e proasta (fara aluzie la „alintul” fostului presedinte Iliescu, adresat lui Geoana), repet, nu mai poate fi indreptata decat peste alti cinci ani…

Cat despre majoritate… permiteti-mi sa constat ca, in Romania, aceasta se formeaza nu in jurul unor idealuri, ci in jurul „ciolanului”. Daca iese cine vreti voi, indiferent daca acum are sau nu majoritatea, o va avea intr-un viitor nu foarte indepartat. Si, pentru a va convinge, este suficient sa va uitati in teritoriu, la locale: sunt primarii unde majoritatea o formeaza nu PSD+PNL, ci una din acestea doua plus PDL, sau viceversa, sau orice alta combinatie posibila…

Deci, votati OMUL, nu coalitia, nu partidul, nu primul-ministru… Nu uitati ca duminica se voteaza OMUL, presedintele… Majoritatile, aliantele, primul-ministru… toate se rezolva dupa alegeri… Pana atunci, fiecare dintre noi ar face bine sa caste ochii larg, sa analizeze TOATE argumentele cu simt de raspundere, sa refuze categoric manipularea, sa priveasca in urma la trecutul candidatilor, si sa demonstram ca avem capetele pe umeri pentru a gandi, pentru a rationa, nu pentru a nu ne ploua in gatlejuri…

Daca uitam atat de repede ce poate comunismul incat sa il preferam Baselului, fie-mi cu iertare, dar parca degeaba murit-au oameni in decembrie ’89… Si parca prea le dansam pe morminte celor care au crezut in acele idealuri incurajand dreapta sa fraternizeze cu stanga… Sa fie oare chiar o cauza pierduta, si sa nu mai avem oameni capabili si dornici sa lupte pentru tara, pentru idealuri, pentru natiune? Sau… sunt singurul care gandeste asa?…

Responses

  1. Nu,nu esti singurul care gandeste asa si sper sa fim atat de multi incat sa dispara vanghelie,geoana,iliescu si toti de teapa lor!Mi-a placut articolul acesta si nu numai.Toate cele bune!

  2. Maria,

    Multumesc mult pentru feed-back si aprecieri.

    Adrian

  3. Iarta-ma,dar de data asta nu iti dau dreptate,si motive sint ohoho.De la primari PDL care nu dau ajutoarele unora,spunind doar ca sint”tigani imputiti si pocaiti”,cind Basescu in cercuri restrinse injura de cele sfinte,si chiar pe „pocaiti si pretentiile lor”nu am putut vota Basescu.Si nu uitati incepe vendeta marinareasca cine o are sa traiasca!

    Cititi,va rog Isaia cap.24,incepind cu vers.4

    Doamne,ai Mila de noi!

  4. @ Batranul – Nu-i bai ca nu-mi dai dreptate, si nu tin sa mi se dea dreptate. Base nu e nici pe departe intruchiparea cavalerului calare pe un cal alb, insa trebuie sa recunoasteti ca nu este nici asa cum au incercat sa ne manipuleze in cel mai gretos mod Antenele, Realitatea TV, impreuna cu mareata coalitie monstruoasa.

    Atunci cand Dreapta nu mai stie ce inseamna de fapt dreapta, atunci cand uita toate ororile la care au fost supusi inaintasii lor de odiosul regim comunism, ei bine, atunci probabil ca figurile marcante ale PNL-ului se rasucesc in mormant…

    Ne place sau nu sa recunoastem, singura posibilitate ca numarul profitorilor, al mancatorilor din ciolanul national – sa se mai restranga, este sa se dea curs referendumului din 22 noiembrie. La care, apropo, atat Geoana, cat si monstruoasa coalitie s-au opus cu inversunare.

    Citesc textul pe care il amintiti, insa ma indoiesc ca scrie ceva contra lui Base acolo. Sau ca scrie ceva despre clasa politica romaneasca. Pentru care, dealtfel, am un profund si sincer sentiment de dispret.

    Oricum, in treacat fie spus, prea usor ne lasam manipulati de o imagine idilica, creata pentru a manipula. Parca prea usor ne lasam inselati de imaginea „neamtului”, a „coalitiei”, cand de fapt noi aveam de votat un om, un presedinte. Nu un premier, nu o coalitie. Si daca in locul lui Base nu am pe cine pune, care sa fie mai capabil de a face si niste lucruri bune, atunci mai bine ma abtin de la vot.

    Ramane totusi o intrebare… Oare cu cine credeti ca ar fi votat toti inaintasii nostri intr-ale credintei, care au suferit inchisoarea si o multime de persecutii din pricina inaintasior celui care acum, in fata camerelor, a spus „Dumnezeu sa binecuvanteze Romania”? Eu ma indoiesc ca vreunul dintre ei ar fi votat comunistii, neo-comunistii… Asa cum ma indoiesc de faptul ca istoria ii va ierta pe acei lideri PNL care au tradat valorile liberale, valorile Dreptei, alegand sa linga acolo unde au scuipat si sa pupe mana tatucului Iliescu, a lui Vanghelie, a lui Hrebenciuc si a altor baroni si tatuci comunisti…

    In fine… chiar nu vreau sa ma lansez in discursuri si in polemici politice. Nu am fost membru de partid si ma indoiesc sincer ca voi deveni in viitorul apropiat. Pentru ca politica, ma scuzati, dar tot o… femeie usoara ramane.

  5. În loc de orice comentarii, as vrea sa amintesc nişte cuvinte mai „pricepute” ale unui om care a ştiut atât de bine să spună lucrurilor pe nume:

    Constantin Tănase,

    “Şi cu asta ce-am făcut?” …..

    Ne-am trezit din hibernare
    Şi-am strigat cât am putut:
    Sus Cutare! Jos Cutare!?
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Am dorit, cu mic, cu mare,
    Şi-am luptat, cum am ştiut,
    S-avem nouă guvernare?
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Ca mai bine să ne fie,
    Ne-a crescut salariul brut,
    Dar trăim în săracie?
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Ia’ corupţia amploare,
    Cum nicicând nu s-a văzut,
    Scoatem totul la vânzare?
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Pentru-a câştiga o pâine,
    Mulţi o iau de la-nceput,
    Rătăcesc prin ţări străine?
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Traversam ani grei cu crize,
    Leul iar a decăzut,
    Cresc întruna taxe-accize?
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Totul este ca-nainte,
    De belele n-am trecut,
    Se trag sforile, se minte,
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Se urzesc pe-ascuns vendete,
    Cum nicicând nu s-a văzut,
    Ţara-i plină de vedete,
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Pleacă-ai noştri, vin ai noştri!
    E sloganul cunoscut;
    Iarăşi am votat ca proştii,
    Şi cu asta ce-am făcut?

    E inspaimantator ca e atat de valabil si azi, dupa 70 de ani !!!


Lasă un răspuns

Categorii

