Publicat de: Adrian | Iunie 18, 2010

Sforai? Stiu! Ai avut caine cand erai mic!… Nu?…

Cum ar fi daca, intr-o buna zi, un nene cu halat alb si ochelari pe nas, cu o alura de tocilar, te-ar aborda intr-o maniera de genul:

„Sforai? Stiu! Ai avut caine cand erai mic!… Nu?…”

Trebuie sa recunosc ca pe mine probabil ca m-ar pufni rasul. Si i-as spune ca am vreo doi prieteni psihiatri, care i-ar putea recomanda probabil oaresce medicamente bune. Cu toate ca pare incredibil, exista totusi oameni de stiinta care sustin ca ar putea exista anumite legaturi intre sforait si copilaria individului.

Potrivit unui recent studiu, dat publicitatii de publicatia online New Scientist, multi dintre cei care sufera din cauza sforaitului fie s-au nascut intr-o familie mare, fie au avut un caine de companie in familie, fie au suferit de otita.

Cu toate ca la prima vedere aceste circumstante par a nu avea nici o legatura cu sforaitul, autorii studiului sustin ca studierea modului in care se declanseaza sforaitul poate imbunatati calitatea vietii, pentru ca, in prezenta acestei afectiuni, suferinzii prezinta un risc mai mare de a dezvolta de boli cardiovasculare. ‘Nimeni nu a studiat cauzele sforaitului.

Noi am descoperit ca bolile infectioase facute in copilarie, otitele, detinerea unui caine in casa unde se afla un nou nascut sau o familie mare au legatura cu sforaitul la varsta matura’, sustine Karl A. Franklin, autorul unui studiu publicat in revista Respiratory Research si profesor asociat de medicina respiratorie la University Hospital din Umea, Suedia. Studiul este insa criticat de cei care sustin ca se bazeaza doar pe statistica.

Sursa: http://www.newz.ro/stire/70016/cei-care-au-avut-un-caine-in-copilarie-sforaie.html

Ok. Cat de real este studiul cu pricina? Pai e simplu. Eu unul nu m-am nascut intr-o familie numeroasa. Si nici nu am avut caine cand eram mic. Si, desigur, nici nu sforai. Cum? Ultima e gogonata? Ok, admit. Nu de alta, dar altminteri sotia s-ar putea sa ma contrazica… Ok, ok… Gata, am spus ca recunosc… Sforai uneori atat de tare incat ma trezesc pana si eu… Cum? Iar exagerez? Ok. Si totusi, pana si eu sforai. Sforai ca un gentleman, desigur, discret si finut, dar sforai. Si uneori sforai de-a binelea. Gata. Am spus… Nu stiu daca am suferit de otita, insa pot spune cu siguranta ca nu am avut caine cand eram mic si ca nu m-am nascut intr-o familie numeroasa. Aaaa… stiu. Cercetatorii respectivi au totusi dreptate. Stiti care este explicatia la mine? Intotdeauna mi-am dorit sa am un caine… Vedeti? Totul se explica prin mijloace stiintifice…

Si totusi… Ma intreb acum… Oare care o fi fost explicatia faptului ca, atunci cand era mic de tot si era racit, piciul meu sforaia ca un camion cu toba de esapament sparta? Dar sforaia, nu gluma… Atat de tare incat uneori de-abia puteam dormi… Nu avea nici otita, nici catel (l-a capatat mai tarziu…) si, desigur, nici nu s-a nascut intr-o familie numeroasa… Aaaaa… Stiu… Vedeti? Mereu se explica… Sforaia atunci pentru ca avea sa primeasca un catel, si, desigur, sa faca si una-doua otite… Corect. Stiinta curata, precizie, nu gluma… Arta si meserie…

Bine ca s-a lamurit… Cu toate astea, curiozitatea stiintifica… ei, poate nu neaparat stiintifica, insa cu siguranta jurnalistica… nu imi da pace si ma tot face sa ma intreb: oare motanii, coane Fanica, motanii bre, ei… de ce-or sforai? Or fi avut propriul lor catel cand au fost mici, in cea mai mica dintre copilariile celor noua vieti ale lor? Sau vinovata o fi fost otita… pisiceasca? Ori… familia numeroasa? Famelie mare, renumeratie mica, coane Fanica… Ptiu… Facui ce facui, si iar o dadui in politica… Curat-murdar… Hai, va pup… Ma duc sa sforai putintelus… adica… vreau sa spun… sa ma gandesc putintelus… la sforait… adicatelea… la studiile aiestea stiintifice…

Lasă un răspuns

Categorii

