Publicat de: Adrian | decembrie 14, 2010

Reactia Uniunii Baptiste la declaratiile dr. Iosif Ton si la Miscarea „Strajerilor” – un demers ferm, dar necesar

Fara indoiala, lumea virtuala a protestantismului evanghelic romanesc a fost caracterizata de indelungi framantari in ultima perioada, numele dr. Iosif Ton si al Miscarii Strajerilor fiind „auzite” extrem de frecvent. As indrazni chiar sa afirm, datorita amplorii pe care au luat-o discutiile in mediul online, pe diversele liste de discutii si in blogosfera, ca a marcat in mod categoric sfarsitul de an al nisei evanghelice.

Desigur, nu au lipsit abordarile extreme nici dintr-o parte, nici dintr-alta. Voci care s-au erijat fie in aparatori ai dr. Iosif Ton, fie in crestini care, cand e vorba sa dea, dau cu sete (nu de alta, dar n-au mai dat demult… nu neaparat ca le-ar fi lipsit ocaziile, ci pentru ca au trebuit sa isi reprime aceste porniri de ochii si de gura fratietatii… dar, deh… acum tot e pe val aruncatu’ cu piatra in erezia tonista…) au starnit numeroase pasiuni, dar si pozitii mai echilibrate care m-au facut sa mai trag nadejde in viitorul crestinesc, biblic, nou-testamentar, al bisericilor romanesti. Da, am citit atat glosari care-l puneau pe dr. Ton in acelasi taler cu profetii lui Baal, cat si unele abordari pastorale, care vizau mai degraba interesul pentru recuperarea domniei sale pentru o cauza mai buna decat cea pe care, si in opinia subsemnatului, domnia sa a imbratisat-o deschis in ultima perioada.

In sfarsit, apare un comunicat oficial al Uniunii Baptiste – o stare de normalitate, dealtfel, intru totul asteptata, de bun simt si justificabila din partea unui for al reprezentantilor acestei confesiuni la nivel national si, bine-nteles, nu au lipsit nici carcotelile, care au racnit isteric, spunand ca se creaza o noua Inchizitie, nici criticile care, din pacate, inca nu s-au maturizat suficient de mult pentru a deveni si constructive, nu doar… datatoare la glavana. Trebuie sa marturisesc ca initial am considerat la randul meu putin cam drastica hotararea reprezentantilor bisericilor baptiste de a-i retrage ordinarea pastorului dr. Iosif Ton si delimitarea categorica de Miscarea Strajerilor, o organizatie aparent para-bisericeasca, insa dupa ce am aruncat o privire mai atenta la unele dintre inregistrarile postate cu mandrie pe diversele canale media online chiar de catre acestia, am ajuns sa respect atat pozitia ferma, cat si abordarea pastorala si profund crestina. Da, este trist ceea ce s-a intamplat, insa in acelasi timp era necesar ca Uniunea sa adopte o pozitie ferma, menita a inlatura confuzia pe care, din pacate, au reusit sa o creeze partizanii acestei miscari in randul UNORA dintre credinciosii baptisti si al UNOR biserici din aceeasi confesiune. Ma indoiesc sincer ca este un fenomen care a zguduit temeinic comunitatea in sine, insa trebuie admis faptul ca nu a lasat-o nicidecum indiferenta. Fara a declara razboi miscarii in sine, ci doar incercarii de a crea confuzii si de a poza intr-o haina baptista o doctrina care nu poate fi in nici un caz incadrata in preceptele acesteia, pozitia oficiala a Uniunii pare a fi una dintre cele mai echilibrate de pana acum, o incercare de a spune, in traducere libera, ca pacea este de dorit si este tinta noastra, atata timp cat fiecare dintre noi suntem suficient de onesti incat sa ne admitem propria identitate doctrinara sau, altfel spus, sa nu pretindem ca suntem baptisti daca suntem carismatici si nici viceversa…

Cat despre retragerea ordinarii dr. Iosif Ton, o consider de asemenea justificata atata timp cat, prin declaratiile domniei sale, poate fi incadrat ideologic oriunde, numai in cadrul confesional baptist nu. Cel putin (eu unul asa sper) pentru moment. Vizavi de domnia sa, eu unul nu pot decat sa spun ca ii admir onestitatea de a marturisi public (chiar daca poate a fost facut cu constienta faptului ca a fost un demers sinucigas), chiar daca drumul pe care a apucat nu este cel pe care-l consider a fi cel mai bun si, mai ales, cel adecvat unui teolog si ganditor (ex-)baptist de talia domniei sale, si sper din suflet in revizuirea unora dintre tezele sale recente.

Redau mai jos, spre lectura si meditatie, in integro, textul comunicatului oficial al Uniunii Baptiste (sursa):

Iubiți frați și surori în Domnul Isus Hristos,

Vă transmitem salutări sfinte și pline de dragoste în numele Domnului Isus Hristos care s-a născut în ieslea din Betleem! Convinși, pe baza Scripturii, că Isus Hristos, Capul Bisericii „este același, ieri și azi și în veci” (Evrei 13:8), vă îndemnăm să sărbătorim nașterea Mântuitorului într-o atitudine de smerenie și de recunoștință pentru Darul lui Dumnezeu nespus de mare pentru toți oamenii. Prin îndurarea lui Dumnezeu, bisericile creștine baptiste s-au bucurat și în anul acesta de harul Său pentru creștere spirituală și pentru mântuirea multora. Suntem mulțumitori lui Dumnezeu pentru libertatea religioasă din țară și pentru dedicarea slujitorilor și a bisericilor noastre în slujirea încredințată și în dorința de a rămâne neclintite lângă Domnul, păstrând curată „credinta care a fost dată sfinților odată pentru totdeauna” (Iuda 3).

În urma comunicatelor celor care se numesc ”Strajerii” și ale unor păstori baptiști implicați în întâlnirile acestora, Consiliul Uniunii Baptiste întrunit la Arad la data de 08 decembrie 2010, a evaluat luările de poziție făcute de aceștia. În urma discuțiilor avute, și ținând cont de principiile biblice înțelese și practicate de baptiștii din România, am ajuns la convingerea că este necesar să transmitem următoarele precizări:

1. Consiliul Uniunii Baptiste din România se delimitează de practicile și învățăturile nebiblice și străine de practica și învățătura bisericilor baptiste promovate de cei care se numesc ”Strajerii” (de exemplu: predicarea evangheliei prosperității, practicarea profețiilor nebiblice, practica condiționării prezenței Duhului Sfânt de vorbirea în limbi, practica vindecărilor la comanda unei persoane, promovarea învățăturilor grupării din Africa condusă de Chris, asocierea cu ”Şcoala de vindecare”).

2. Datorită modului în care a ales să mediatizeze poziția sa în urma experiențelor personale avute și a exprimării unei atitudini nepotrivite față de viața spirituală a bisericilor baptiste din România, Consiliul Uniunii consideră că fratele Iosif Ţon a părăsit din proprie inițiativă învățătura și practica bisericilor noastre.

3. În urma declarațiilor și a comunicatelor fratelui Iosif Ton prin care recunoaște și afirmă alăturarea sa la gruparea ”Strajerilor”, alegând astfel să iasă din cadrul practicilor și învățăturilor bisericilor baptiste din România, Consiliul Uniunii a decis retragerea ordinarii pentru slujire a fratelui în bisericile baptiste din Uniunea Baptistă din România, până la o vreme de îndreptare și pocăință.

4. Având în vedere discuțiile existente în prezent cu liderii celor care se numesc ”Strajerii”, Consiliul Uniunii recomandă comunităților din Bihor și București să clarifice poziția acestora și a bisericilor care acceptă slujirea lor în raport cu învățătura și practica bisericilor baptiste. Până la clarificarea situației, Consiliul Uniunii a decis suspendarea din slujire ca păstori baptiști a fraților Ioan Peia și Ilie Popa. Comunitatea Bihor a comunicat faptul că fratele Nelu Demeter nu este ordinat ca păstor sau prezbiter în bisericile din Uniunea Baptistă și a solicitat bisericii locale excluderea acestuia până la îndreptarea sa.

Consiliul Uniunii afirmă faptul că baptiștii din România stau în continuare lângă doctrina față de persoana Duhului Sfânt, lucrarea Sa și față de înțelegerea darurilor spirituale așa cum sunt acestea prezentate în Sfânta Scriptură și înțelese în bisericile noastre. Fiecare credincios născut din nou are Duhul Sfânt și trebuie să urmărească permanent plinătatea Duhului Sfânt și umblarea în dragoste divină. Îndemnăm frățietatea la post și rugăciune pentru creștere spirituală și pentru o mai bună mărturie a bisericilor baptiste din România.

În calitate de credincioși suntem chemați la veghere în viața personală, în viața de familie și în viața bisericii. Având în vedere avertizarea Mântuitorului și a apostolilor asupra apariției învățăturilor false și a prorocilor mincinoși (Matei 7, Faptele Apostolilor 20, 1 Ioan 4), chemăm toți credincioșii și toți slujitorii bisericilor sa fie treji, să vestească în puterea Duhului o Evanghelie întreagă și curată.

Membrii Consiliului Uniunii se roagă ca frații mai sus menționați și cei care urmează asemenea practici și învățături să înțeleagă din prezentul comunicat că dorim ca viața bisericilor baptiste din România să fie animată de prezența Duhului Sfânt într-un spirit de unitate și mărturie a Domnului Isus Hristos așa cum ni-l prezintă Sfânta Scriptură.

Fie ca Dumnezeu să binecuvânteze bisericile baptiste cu părtășie unitate în sezonul în care îngerii au venit cu minunata cântare : „Slavă lui Dumnezeu în locurile prea înalte şi pace pe pământ între oamenii plăcuți Lui”.

Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România
Arad, 8 decembrie 2010


Răspunsuri

  1. 1. Bucurestene, esti cam batut in cap…

    2. Comunicatul Uniunii nu e… NORMAL!

    3. Ai primit acordul sa afisezi Comunicatul?

  2. […] addsalu.wordpress.com […]

  3. @ 1. si 2. – asta e parerea ta. Exprimata intr-o maniera evident agresiva si ireverentioasa, cu care tot timpul spun ca m-am obisnuit, dar care nu este NORMALA si nici acceptabila.

    @ 3. In caz ca nu ai citit, este un COMUNICAT. Prin urmare, este un document public, al carui rol si rost este acela de a fi preluat si utilizat. Dar, ca sa te linistesti si sa poti dormi fara griji, da, am si un acord verbal pentru a-l utiliza.

  4. Sîrbule, cu tot dragul, dar nu poţi pretinde unanimitate la citirea unui comunicat, fie el emis de o uniune de biserici. El nu este o epistolă paulină. Există un principiu elementar de care trebuie să ţii seama, dacă vrei: libertatea de expresie. Dacă nu, te sinucizi intelectual, pretinzînd ca toţi să gîndească la fel ca tine. Oamenii de astăzi nu sunt infailibili şi dacă-i tot pupăm şi cînd nu merită, nu facem decît să repetăm greşelile trecutului.
    Un penticostal- Emanuel Conţac- a analizat destul de distanţat materialul: e şi el isteric?
    Nu vorbesc de mine, care nu dau două parale pe ierarhii şi mofturi şi scriu cum mă taie capul :), dar au fost voci cu un discurs rezonabil.
    Îţi respect punctul de vedere, deşi nu sunt de acord cu el în totalitate. N-are rost să ne amărîm unul pe altul, contrazicîndu-ne. Nu este un cîştig acesta că ne putem exprima un punct de vedere, în măsura în care netul este un loc democratic de exprimare- cu toate dezavantajele legate de acest aspect- şi facem acest lucru fără să-i numim isterici pe oponenţii noştri?
    Cu drag şi să ai un Crăciun binecuvîntat.
    Rasvan

    • Draga Rasvan,

      Nu am avut intentia de a pretinde in nici un caz unanimitate in gandire la citirea acestui comunicat. Este normal si moral sa existe divergente in gandire si in opinii. Mai mult decat atat, este intotdeauna de folos…

      Cand am amintit de isterie, nu am avut in vedere decat ANUMITE demersuri pe care le-am considerat (eu, ca individ subiectiv) extreme. Cred ca, in calitate de intelectual, nu poti fi in nici un caz de acord cu faptul ca simpla reactie si, mai ales, modul in care a fost formulat comunicatul nu are absolut nimic in comun cu… Inchizitia. Ma rog, cu exceptia, poate, a faptului ca ambele sunt organizatii eclesiale…

      Imi cer scuze daca am lasat impresia ca i-as considera isterici pe oponenti. Te asigur ca nu o fac. Am vorbit insa, intr-adevar, de anumite tonalitati isterice carora, la un moment dat, le putem cadea prada fiecare din noi, fara a fi… isterici. Tonul, elementele de metalimbaj, au fost obiectul vizate, nu persoanele sau emitatorii acelor idei.

      Iti multumesc pentru interventie si pentru ca mi-ai subliniat utilizarea in text a unui termen care ar putea fi inteles si altfel decat l-am intentionat.

      Cu drag, la randul meu, si cu aprecire pentru „condeiul” domniei tale (care, fireste, nu emite intotdeauna idei cu care sunt la randul meu de acord in totalitate – asta nu ma impiedica sa te consider nu doar frate, ci si prieten) iti doresc sarbatori fericite si linistite, alaturi de cei dragi.

      Adrian

    • fie că ne place sau nu, avem o ierarhie și conducătorii baptiști au vorbit în numele tuturor baptiștilor. Consider a fi aceasta o minimă normalitate (mă refer la existența unei conduceri indiferent de felul în care o face)

      • Beniamin,

        Si in opinia mea normalitatea presupune nu doar existenta unei conduceri, ci si a unei reactii atunci cand exista anumite lucruri cu privire la care este de asteptat sa se pronunte. In orice organizatie, liderul sau managerul, organul de conducere, stabileste pozitia de principiu a acelei organizatii sau forme de asociere cu privire la diferitele evenimente care apar si care ii priveste.

      • In sfarsit doi oameni care nu spurca in stanga si-n dreapta (ma refer la beniamincruceru si addsalu)… ca restul s-a specializat in scuipat la tinta, aceasta din urma – adica tinta, ca sa fie clar – fiind in special Paul Negrut. O fi avand Paul Negrut pacatele lui, dar stau si ma intreb ce slujba isi inchipuie unii ca fac (nu dau nume ca ma ia cu ameteala) de vreme ce dau si dau si dau in Paul Negrut cu ce apuca. Si tot stand asa si minunandu-ma, nu pot sa nu observ ca, in timp ce respectivii il fac pe Negrut cu ou si cu otet, omul sta si tace. Mie mi-e limpede cine-si face pacate…

      • Ce ne facem cand aceasta conducere, a carei legitimitate nu i-o poate contesta nimeni, calca in strachini? Dar atunci cand ne conduce pe carari tulburi, facand obsesiv apel la o credinta si practica baptista care sunt sublime dar lipsesc cu desavarsire dintr-o explicare a lor coerenta, si nu ne mai simtim reprezentati intr-un mod decent de catre acesti oameni? Inghitim galusca, in cumintenia lasitatii de a nu spune lucrurilor pe nume, sau ne trezim cu totii?

  5. […] Reacția Uniunii Baptiste la declarațiile dr. Iosif Ton și la Mișcarea “Străjerilor” – un demers ferm, dar necesar, de Adrian Sârbu pe blogul J u r n a l u l s â r b u l u i […]

  6. […] (vaisamar) 19. zambiluţă (rasvancristian) 23. Eliminarea StrĂjerilor (popaspentrusuflet) 26. Reactia Uniunii Baptiste la declaratiile dr. Iosif Ton si la Miscarea “Strajerilor” &#82… (addsalu) 28. Reactia imediata a pastorului Iosif Ton (suceavaevanghelica) 31. Comunicatul Uniunii […]

  7. Dyo,

    Gandim diferit aici. Eu cred ca s-a procedat corect. Pana cand se clarifica lucrurile si pana cand pozitia teologica a dr. Iosif Ton nu va fi una in acord cu Marturisirea de credinta si cu Statutul, cred ca este corecta retragerea ordinarii. Atentie, nu este vorba despre excluderea din cult si nici despre o retragere definitiva a ordinarii, ci doar de o delimitare publica de cineva care a adoptat o pozitie ce nu mai poate fi considerata… baptista.

    In masura in care lucrurile vor evolua intr-o directie sau alta, sunt sigur ca vor aparea si clarificari sau reactii, contrareactii…

    Cat despre lasitate si a spune lucrurilor pe nume, tind sa cred ca ambele s-au avut in vizor atat de catre autorii comunicatului, cat si de alti actori importanti de pe scena eclesiala romaneasca: evitarea primeia si obtinerea celei de-a doua.

    Adevarul este insa ca, asa cum s-a mai spus, este utopic, iluzoriu a se gandi cineva ca o decizie sau alta ar putea impaca pe toata lumea. Cred din tot sufletul ca nu a fost o decizie pripita, ba din contra, ca s-a stat si s-a tot zabovit asupra ei pana cand s-a facut public acest document, avand in vedere decalajul dintre data intalnirii propriu-zise si cea a postarii pe internet a comunicatului.

    • Doua probleme (chiar trei):
      1. A demonstrat cineva ca Iosif Ton nu este de acord cu Marturisirea de Credinta si cu Statutul?
      2. Retragerea ordinarii pentru slujire … o terminologie pe care deocamdata nimeni nu a putut sa o explice cu adevarat; cum putem pretinde ca o intelegem noi?
      3. Daca s-a zabovit atat de mult cum de nu s-au putut evita carentele de exprimare, extrem de suparatoare la acest nivel, evidentiate si de Emanuel Contac?

      • Și de Alin Cristea, și de Alin Cristea… 🙂

  8. […] Beniamin Cruceru (pe blogul lui Emanuel Adrian Sârbu): “Fie că ne place sau nu, avem o ierarhie și conducătorii baptiști au vorbit în numele tuturor baptiștilor. Consider a fi aceasta o minimă normalitate (mă refer la existența unei conduceri indiferent de felul în care o face).” […]

  9. […] (…) Au baptiștii ierarhie?, de Alin Cristea pe  blogul România Evanghelică Beniamin Cruceru (pe blogul lui Emanuel Adrian Sârbu): “Fie că ne place sau nu, avem o ierarhie și […]

  10. Din pacate biserica neoprotestanta seamana tot mai mult cu imaginea eclesiastica din timpul lui Savonarola. In Romania, dinamica Bisericii Baptiste e un termen sinonim cu Iosif Ton (punctul meu de vedere – de Ton am auzit si l-am auzit, de restul nu). Nu am un punct de vedere definit despre convingerile sale doctrinare – sunt doar un invatacel. Dar spiritul scrisorii de mai sus imi aminteste de bolsevism. E o rusine, si imi lasa un gust amar.

    Sugerez cultului sa revina asupra scrisorii si sa o anuleze, pentru a evita o scindare puternica in biserica. Sa faca inainte de toate consiliere (daca cumva nu are dreptate fratele Ton – desi dupa atatia ani de studiu cred acest om a gasit ceva), discutii, partasie cu oamenii astia, si dupa aceea sa recurga la astfel de demersuri. Nu inteleg de ce atata ura, raceala si dovada de incompetenta in fata combaterii pe argumente. Strajerii din cate am inteles e o miscare foarte noua. Nu cred ca a fost suficient timp de zabovire. Trebuia sa se astepte macar cateva luni.

    Daca pentru acest comentariu voi fi disciplinat sau exclus atunci voi avea o imagine si mai clara asupra evenimentelor. Apropos, cunosc pastori baptisti care vorbesc in limbi – oameni importanti in cult. Eu unul nu vorbesc, am ales biserica baptista pentru pragmatismul ei pozitiv, insa acum conducerea greseste.

    Ca si arhitect am o calitate profesionala – vad structural. In acest moment structura se clatina. Iosif Ton a contribuit, a lucrat si nu merita un asemenea tratament. Putina recunostinta, chiar daca e greu. In calitate de romani avem tendinta sa nu apreciem – mai ales cei care au prins perioade lungi de comunism sufera de lipsa de empatie.

    Inca am o parere mult mai buna despre Biserica Baptista (ma refer la conducere) decat cea penticostala a carei conducere am avut nesansa sa o cunosc personal si sa ma conving de ce in stare.

  11. Cred ca marile dileme spre care aratam cu degetul sunt de fapt niste false dileme. Exista si nu exista ierarhii in cultul crestin baptist. Exista din punct de vedere administrativ, ca reprezentare in fata autoritatilor, si nu exista din punct de vedere doctrinar si statutar. Exista in sensul ca in relatiile cu Statul, de exemplu, nu merge sa discute sau sa ridice probleme orice biserica ori pastor local. Exista in sensul ca, in forma aceasta de asociere, au fost alesi niste reprezentanti nationali. Si nu exista in sensul ca se pot creiona ori contura pozitii de principiu, insa nu li se poate impune bisericilor locale sa procedeze intr-un fel sau in altul.

    Sincer, sunt surprins negativ de toata aceasta tevatura si chiar sunt (din nou) dezamagit de marile carcoteli. Ar fi fost mai bine sa se ramana in aceeasi tacere cu care ne-am obisnuit, din pacate, de ani de zile? Ar fi fost mai bine sa nu existe o pozitie oficiala?

    Desigur, niciodata nu va exista unanimitate. Si niciodata nu vor admite TOTI ca acei lideri alesi vor vorbi in numele TUTUROR.

    In privinta intrebarilor lui Dyo, nu am calitatea de a raspunde acestora. Nu am facut si nu fac parte din conducerea cultului (sau, ca sa ma exprim corect, din Consiliul Uniunii), singura in masura sa clarifice astfel de intrebari. Ma indoiesc sincer ca o decizie precum cea in discutie a fost luata cu lejeritate.

    Din punctul meu de vedere s-a facut ce trebuie. Pana cand se clarifica toate problemele ridicate, cel mai bun lucru posibil era acela de a sta deoparte si de a te delimita cumva de sursa tulburarilor, indiferent de natura sau de notorietatea acelei surse. Dar, repet, este doar parerea mea.

  12. In comunicatul Uniunii Baptiste „…se doreste ca toti slujitorii bisericilor sa vesteasca in puterea Duhului o Evanghelie intreaga si curata…”Personal eu cred ca fr.Iosif Ton acest lucru vrea sa-l faca.Domnia sa ,a urmarit de multa vreme, evolutia bisericilor Baptiste in doctrina actuala si cred ca nu a fost multumit de rezultate.Va spun o concluzie ,la o dare de seama anuala ,dintr-o biserica Baptista de la tara. ” In urma cu 45 de ani ,la noi in localitate erau 25 de Baptisti,9 Penticostali si 4 Crestini dupa Evanghelie.Acuma sant 28 de Baptisti,160 de Penticostali si 10 Crestini dupa Evanghelie.Inseamna ca Duhul Sfant lucreaza altfel la penticostali”.Probabil se doreste un nou suflu ,”in puterea Duhului” ,care nu poate fi oprit ex.(Bis.Harul din Zalau).Nu cred ca este corect ,sa lovesti intr-un slujitor,care a mai adaugat ceva bun la doctrina lui.Nu doctrinele ne mantuiesc,ci implinirea totala a cuvantului lui Dzeu

  13. @ Andrei – Poate ca as fi de acord cu interpretarea pe care o dai cresterii cantitative, daca religia crestina nu ar fi pe cale de a deveni surclasata, la nivel mondial, de Islam. Mergand pe acelasi rationament am putea oare sa afirmam ca Duhul Sfant lucreaza in islam, din moment ce crestinismul regreseaza numeric la nivel mondial, in vreme ce islamul creste vertiginos?

    In rest, ma abtin sa comentez. Iti respect punctul de vedere, desi am anumite rezerve in privinta unora dintre afirmatiile pe care le faci. Mare atentie insa la concluziile pe care le tragi. Nu spun ca nu exista posibilitatea de a fi corecte, dupa cum nu neg faptul ca este nevoie de mai multa dedicare din partea credinciosilor si a slujitorilor in oricare dintre cultele evanghelice, ci atrag doar atentia asupra faptului ca nu poti deduce dintr-o crestere cantitativa prezenta si lucrarea Duhului Sfant… In privinta aceasta sunt cu totul si cu totul alte etaloane de luat in considerare…

    • „…nu poti deduce dintr-o crestere cantitativa prezenta si lucrarea Duhului Sfant.” Te rog sa ma ierti ,dar nu pot fi de acord cu afirmatia aceasta.Sfanta scriptura spune F.A 9;31 …”Biserica se bucura de pace …si cu ajutorul Duhului Sfant se inmultea” In trecerea anilor, slujitorii din toate confesiunile ,au cautat alte metode de crestere a bisericilor,prin tot felul de studii ,programe planificate,predici omilectice,etc iar DS nu a mai avut loc in lucrare.Departe de mine a sustine ca toate actiunile intreprinse au fost rele ,dar este o cantare care spune..”.lasati DS sa lucreze ,sa ne elibereze…” Eu urmaresc lucrarea DS din biserica Harul din Zalau,s-au desprins 30 de persoane,pe urma s-au alaturat inca 20 iar acuma numara aproape 300 de membri,majoritatea venind din afara bisericilor.Aceasta este lucrarea DS si nu putem sa ne-o asumam noi

  14. Cred ca UBR a existat inainte de IT si va supravietui si dupa era IT.Ceva in mine spune ca IT nu va sta prea mult cu strajerii. Sunt doua entitati daca le pot spune asa, care sunt incompatibile in cea mai mare parte. Fratele IT este prea batran sa mai topaie in hora strajitilor.
    Sincer imi pare rau de situatia creata, dar fiecare este responsabil inaintea lui Dumnezeu, pentru decizia pe care a luat-o fiecare dintre parti. La urma urmei, se face prea mult zgomot pe acest subiect. Nasterea Domnului sa aduca pace si bucurie intre oameni. Sa traim frumos.

  15. @ Maruntul – marunt, marunt, dar le zici bine… De acord cu tine in privinta existentei anumitor incompatibilitati intre IT si miscarea strajerilor care, cu timpul, vor deveni din ce in ce mai vizibile. IT este un rationalist, este un teoretician, un Profesor prin excelenta, iar despre „strajeri”, atata cat a putut razbate pe internet si din prelegerile pe care le-am auzit se poate spune orice, mai putin lucrurile acestea. Desigur, contrastele se atrag insa… m-as mira ca, pe termen lung, cei despre care vorbim sa faca o casa buna impreuna… Desi nimic nu este imposibil…

  16. ooohooo ce ne-ar mai trebui niste frati gen Tacalau sau Adas,cum odinioara erau pe la Basarab,dar cu extensii si in spatiul virtual!


Categorii