Publicat de: Adrian | Aprilie 26, 2011

Romanii au talent. Dar stiu sa-l aprecieze?…

Trebuie sa marturisesc faptul ca emisiunea „Romanii au talent” – una dintre putinele din show-biz-ul romanesc care au reusit sa ma mai atraga – m-a tinut cu ochii lipiti de televizor pana la ore inaintate din noapte.

De la ridicolul unora (culmea, unii dintre ei chiar oameni titrati, pe mainile carora ne dam -unii dintre noi – chiar copiii pentru, zice-se, a invata cum sa devina oameni destoinici) la nebunia altora, de la reprezentatii de care s-ar dezice si care i-ar face sa roseasca de jena pana si pe protagonistii filmului „Tantalaul si gogomanul” si pana la prezentarea unor talente autentice, show-ul a avut meritul de a aduce in prim plan si adevarate stele romanesti, al caror talent (in stare pura ori cultivat in timp, cu multa truda); desigur, pe langa acestea s-au strecurat in finala, zice-se pe baza voturilor publicului, si indivizi care nu prea aveau ce cauta acolo, surclasandu-si contracandidati care posedau realmente ceea ce ar fi trebuit sa arate cu totii – talent.

In fine, nu vreau sa ii numesc ori sa ii amintesc aici pe toti cei care au reusit sa ma impresioneze, insa tin sa imi marturisesc profunda dezamagire pentru rezultatele finale. Din primii doi clasati, cel care a reusit sa adune cele mai multe voturi nu a fost, asa cum ne-am fi asteptat si cum ar fi fost, dealtfel, normal intr-o tara normala, surprinzatorul Narcis Iustin Ianau, ci un hip-hopper cu o voce mediocra (in treacat fie spus, comparatia cu Eminem mi s-a parut de-a dreptul penibila), dar cu o poveste emotionala in spate si promovat cu nerusinare de o televiziune care ar fi trebuit sa ramana impartiala. Trebuie sa marturisesc faptul ca, desi am stat pana la anuntarea rezultatelor voturilor, in momentul in care am aflat ca posesorul acelei voci suprarealiste – care, socoteam eu, nu te poate lasa indiferent, a fost surclasat de Adrian Tutu, am fost atat de dezamagit incat efectiv am regretat timpul pierdut si toate acele sperante care m-au facut sa visez ca romanasii nostri nu doar ca au talent, dar stiu sa-l si recunoasca si, mai ales, sa-l aprecieze…

In fine. De ales, s-a ales. Nu pe baza talentului, ci a emotiilor si a unei mile sau pseudo-piosenii post-pascale prost intelese, care a intunecat bruma de judecata obiectiva a celor care trebuiau sa judece nu povestea trista a interpretului, ci produsul cu care concurentii s-au infatisat in fata natiunii pentru a-si dovedi abilitatile native ori dobandite. Dezamagit? Da. Ca de obicei. Dar o sa imi treaca. Si chiar daca, in dulce-amarul spirit romanesc, nimic nu se va schimba, asta nu ma va impiedica sa sper si sa fac ceea ce tine de mine pentru ca, pe bucatica mea, in dreptul meu, sa incerc sa fac lumea un loc in care, daca nu poti inca dori sa traiesti, macar sa poti supravietui. Si, din cand in cand, sa te si bucuri de ceea ce vezi, auzi, traiesti…

Controversatul castigator aici; aici gasiti, de asemenea, prezentarea si spectacolul oferit de Narcis Iustin Ianau; nu in ultimul rand, aici gasiti spectacolul deosebit al celor de la trupa Ballance.

Responses

  1. Oh, yeah! Copilul ala a marsat pe un mic santaj emotional care a prins… pe fondul unui obicei al televiziunilor de a monetiza dramele mai mici sau mai mari ale unuia sau altuia. Aminteste-ti de cel cu mingea si bicicleta sa vanduta…
    Anyway, a fost un show bun si nu regret ca s-a petrecut. Acum iau o pauza, ca „dansez pentru” nu ma pasioneaza.

  2. Bogdanic, a fost un MARE santaj emotional, din pacate. Iar organizatorii au manipulat, la randul lor, la modul grosolan…

    Da, a fost un show bun, in linii mari, dar rezultatul final… revoltator!

  3. hey, vreau sa iti zic k am trait cam aceleasi impresii cu cele scrise aici, desii sunt departe de tara, am stat pana tarziu, asteptand cu nerabdare finalul… dar toate astea k sa raman profund dezamagit de final.
    Eeh…asta e romania, inca nu stim sa apreciem adevaratele talente.

    ps. nici nu imi vine sa mai ma uit la sezonul II

  4. Adevarul.ro reface votul de la „Românii au talent”: votează-ţi preferatul

    http://www.adevarul.ro/actualitate/romanii_au_talent_0_469753312.html

  5. Felicitari pentru articol! Mi-a placut mult.

  6. Multumesc, Alin!

  7. Eu iti gasesc 5 de Tutu la mine in cartier, cu o poveste trista si o voce similara daca mai imi gaseste cineva un Ianau in Romania.
    Un final… de cacao

  8. De acord cu tine, Razvan. De fapt, cred ca gasim cate cinci de Tutu in fiecare cartier, nu doar in al tau… Din pacate, se dovedeste inca o data ca habar nu avem sa ne pretuim valorile adevarate. Altfel nu imi pot imagina cum de Ianau a iesit pe locul 2, pierzand in favoarea unuia care nu are nici voce, nici nimic iesit din comun, dupa cum nu imi pot imagina cum de au atata succes manelisti si pitipoance care, intr-o tara NORMALA, ar ramane in coltul lor, prafuiti si ignorati…

  9. Intrebarea e unde gasesti o tara normala. Si la altii fenomene similare s-au intamplat.

  10. Ai si tu dreptate… Desi, totusi, mi-e greu sa cred ca o tara cum e Norvegia sau Canada ar alege un Tutu in dauna unui Ianau…


Lasă un răspuns

Categorii

