Publicat de: Adrian | Aprilie 9, 2009

Postul negru, ba chiar si mancarea „de post”, benefice pentru sanatate

Americanii de la Institutul Salk au ajuns la concluzia ca postul negru, tinut o data sau de doua ori pe saptamana, ba chiar si mancatul „de post” in anumite perioade ale anului, au efecte benefice pentru sanatate: imbunatatirea memoriei, ameliorarea crizelor de astm, reducerea considerabila a riscului de a dezvolta afectiuni cardiace.

Redau un fragment din Romania Libera, care citeaza portalul ziare.com.

Prin reducerea cu 30% a consumului de calorii in anumite zile ale saptamanii exista posibilitatea ca persoanele adulte sa-si imbunatateasca memoria, conform ziare.com.

S-a mai constatat si ca persoanele supraponderale, cu o forma usoara de astm, pot scapade simptome daca tin post pe o perioada scurta de timp. Cei care se infometeaza pe perioade scurte de timp prezinta cu 40% mai putine sanse sa se imbolnaveasca de inima.

„Postul negru sau reducerea numarului de calorii intr-o zi determina corpul sa devina mult mai sensibil la actiunea insulinei, care are rolul de a mentine nivelul zaharului din sange in limite normale”, este de parere Marc Hellerstein, coordonatorul studiului.

Responses

  1. Da,right

  2. O iau ca pe o confirmare…

  3. Uite,in postul acesta l-am experimentat isihast,cu apa doar, cite 2 zile la rind,apoi doar cu suc natural.uneori doar cu o deschidere insetata spre divinitate.
    Cu rugaciunea inimii.
    Nu a fost ,absolut nu, o cura de slabire.
    Doar am vrut sa experimentez postul bisericii traditionale.
    Pot sa spun ca a fost[si inca este]o iluminare.
    Rezultatul fizic a fost 9 kg minus in aprox 40 zile.
    Si cu multa,multa bucurie interioara.
    As dori pacientilor mei dragi o astfel de purificare.
    Dar…si farmaciile trebuie sa traiasca,no offense.
    Si,interesant,nu mai imi e foame,nu mai poftesc absolut nimic.
    Gustul dulce,care ma chinuise 4 decenii s-a volatilizat.
    Chiar imi face rau zaharul.
    Interesant ca viata noua a ascezei ne incarca de energie.
    ,,Nu numai cu piine…”
    Ci cu nesfirsita iubire:de Dumnezeu si de om,totul se transforma.
    ,,Am vazut cer nou si pamint transfigurat”
    Ferice de nevoitorii in ale neprihanei.
    Odihnise-vor ei intru Cuvintul Vietii celei noi.
    La praznicul celor fara de SARBATORI.
    Marit sa fie Numele Preainaltului!

  4. @bun – Interesant, foarte interesant ceea ce ne scrii… M-ar interesa mai multe despre metoda adoptata, despre luptele interioare din acest interval, mai ales datorita faptului ca esti medic si percepi altfel toate aceste lucruri.

    Cu multumiri anticipate,
    Adrian

  5. Dupa 4 decenii de vietuire si 3 pitici mici-mici,3 interventii chirurgicale ,lucru cu pacienti stresati si stresanti,activitati sociale,caritabile,etc.,etc.inima de carne a luat-o razne bine de tot.
    Dupa consulturi in 4 clinici renumite de cardiologie,
    mai multe aduceri la urgente cardiace si interpretari diferite ale diagnosticului,am realizat ca oamenii nu ma pot ajuta,desi au bunavointa.
    Asadar am inceput un program ad-hoc de curatire launtrica si exterioara,fizicala.
    Simplu:am redus la minim activitatile zilnice.
    Mi-am luat concediu nelimitat de la serviciu.
    Am fost ca inexistenta pentru familia mea.
    Evident,altii au preluat responsabilitatile.
    Am refuzat aproape orice hrana din comert,semipreparata,cu aditivi,am renuntat la alimentatia omnivora.
    Hrana era similara cu a unui copilas de 2-3 ani si in cantitati reduse.
    Mentionez ca nu gindeam sa tin cura de slabire.
    Inima mea era asa obosita,medicii mi-au prescris antiaritmice,dar si acum am reteta,ca marturie ca nu am luat niciuna.
    Stiam ca am nevoie de odihna si pace.
    Am zis:,,Daca Tu,Doamne,nu esti de ajuns pentru inima mea,refuz sa fiu roaba medicamentelor”
    Medic find,mi-am permis sa provoc destinul.
    Mentionez ca nu sfatuiesc pe nimeni sa intrerupa un tratament recomandat de medici,pot deceda.
    Eu am riscat si am invins.
    Dar…am avut o credinta oarba,nadajduind impotriva tuturor evidentelor obiective.
    Repet:si simplul fapt de a lua masa era un canon:tahicardii de pina la 165/min,dispnee,stare de rau nedefinit.
    Nu rezistam nici sa fac vreo forma de miscare,circulam doar cu taxiul,cind coboram,uneori ma sprijineam de stilpii de curent.
    M-am incapatinat sa traiesc,stiam ca puisorii mei au nevoioe de mama.
    Am postit cit am putut de mult,doar cu apa.
    Evident ca uneori simteam ca lesin,dar,oricum,nu mai conta.
    In postul acesta de Paste am intilnit persoane consacrate,care traiau 49 zile doar cu euharistie.
    aceasta mi-a dat putere sa inving.
    Rugaciunea isihasta,continua,pacea mintii,iertarea,koinonia ,dragostea celor care s-au rugat cu mine m-au redat familiei,vietii,lucrarii Preainaltului.
    Cind toata incredera noastra e data Marelui Medic,ajungem sa nu mai depindem de medici si farmacii.Destul pe azi,nu stiu daca incape in pagina.

  6. @Bun,

    O experienta extraordinara, intr-adevar, si provocatoare!

    Fie ca Bunul sa te intareasca si sa vindece El pe deplin inima ta, pentru ca atat puisorii, cat si ceilalti care te apreciaza sa se poata bucura de sufletul tau mare!

    Cu prietenie,
    Adrian

  7. Bun si mare e doar EL

  8. Inima mare sau cord hipertrofiat?
    It`s a joke,anyway,moncher.

  9. @bun – o fi el cordul hipertrofiat, insa inima in sine tot mare-i… Cred ca, daca mi-as pune mintea sa fac asta si as avea si timpul necesar, as putea aduna o lunga lista de semnaturi care sa imi confirme spusele… 😉

    Sanatate maxima sa-ti dea Bunul!

  10. Well,pot spune ca am transmis deja
    pe verticala
    cuvintele tale frumoasa.
    Sint doar o forma de manifestare
    a nemarginitei lui iubire.
    Atit.
    ,,Sunt suflet in sufletul neamului meu
    Si-i cint bucuria si amarul”

  11. ,,Caci eu IUBESC,
    Si flori si ochi si buze si morminte”
    Dragostea din care venim.
    Dupa care tinjim.
    La care ne vom duce intr-o zi.
    In clipa cind timpul va fi fara timp
    La praznicul celor fara de sarbatori.
    Cind mingiiati vor fi cei de nimeni doriti.
    Iubiti vor fi si cei
    ce harul unei inimi de mama
    nu-l vor fi avut.
    Cind Atotstapinul Insusi
    ne va primi in bratele atit de iubitoare:
    ,,Bine,sluga buna.
    Intra in bucuria Tatalui Tau!”
    Si va fi uimire
    sa ne revedem cu martirii,apostolii,
    profetii,imparatii si robii.
    Fara deosebire de neam,limba,diplome,
    titluri,conturi si deconturi.
    In ziua Maririi.
    Ziua Lui,a PREAIUBITULUI.
    ,,IMI ARDE INIMA DE DOR
    Dupa aceea tara,
    Unde-s cimpiile cu flori
    Si-i vesnic primavara”

  12. In urma cu doua luni am avut o slabiciune extrema a inimii,tahicardii,,hipertensiune majora[189/121]dureri in regiunea sternului f puternice si care ma luau mergand la pas.sau daca mincam ceva ,orice miscare imi provoca tahicardii ….cu toate analizele normale ,fara a fi supraponderala ,fara a avea diabet ,sau ala boala ..avand varsta de 48 de ani…si nici un medic la care am fost nu intelegea de unde provine problema mea…am sa continui maine …imi cer scuze trebuie sa plec la munca..


Lasă un răspuns

Categorii

