Publicat de: Adrian | Mai 29, 2009

Cine reprezinta sexul slab?

La prima vedere, aceasta pare o intrebare oarecum tampa. Doar se stie de secole… barbatul este exponentul sexului tare, iar femeia – sexul slab. Ei bine, toate aceste idei si teorii sunt, intr-un fel, rasturnate de un studiu al profesorului israelian Marek Glezerman, desfasurat in perioada 1995-2006 pe un lot de 66.000 de nasteri la Israel’s Rabin Medical Centre.

Iacata vestea bomba, publicata initial in editia electronica a The Telegraph si preluata de sectiunea „Science” a portalului hotnews.ro:

Se stie ca barbatii au o viata mai scurta, sunt mai sensibili in fata infectiilor si nu rezista la fel de bine ca femeile in fata bolilor. Cu alte cuvinte, barbatii sunt, de fapt, sexul slab„, a declarat profesorul.

Intr-un studiu prezentat Societatii israeline pentru o medicina diferentiata pe sexe, prof Glezerman afirma: „Barbatii sunt asociati cu riscuri mai mari in perioada neonatala si este mult mai probabil sa se expuna unor comportamente periculoase in cursul vietii”.

El sustine ca aceste dovezi demonstreaza ca medicina trebuie ‘ajustata’ la nevoile specifice ale barbatilor si ale femeilor.

„Este aproape ca si cum barbatii si femeile ar fi specii diferite”, explica profesorul.

„O abordare unica a problemelor cu care se confrunta cele doua sexe este o nedreptate la adresa barbatilor si a femeilor”, isi incheie argumentatia profesorul Marek Glezerman.

Sursa: hotnews.ro

Nimic de zis – la capitolele mentionate in studiul cu pricina, profesorul Glezerman are dreptate. Oricine a asistat la o nastere, „pe viu”, cum se spune, poate confirma ca, daca acest proces ne-ar fi fost incredintat noua, barbatilor, probabil ca specia ar fi disparut odata cu dinozaurii. Insa, pe de alta parte, trebuie sa fim constienti ca sintagma „sexul tare” nu se refera doar la aceste aspecte, ci la toate caracteristicile care denumesc, generic, barbatia: forta fizica, hotararea, orientarea nu spre probleme, cat spre rezolvarea lor, tendinta de a proteja, de a apara, de a face dreptate s.a.m.d.

Concluzia profesorului insa mi se pare de bun simt: suntem extrem de diferiti. Si eu unul ii sunt recunoscator Bunului pentru asta. Pentru ca, asa diferiti cum suntem, putem alcatui un intreg, un cuplu complet. Iar acesta este inca un argument in favoarea familiei traditionale, nu al aiurelilor moderne. Pentru ca, sa nu uitam, la inceput, Dumnezeu i-a creat pe Adam si pe Eva, nu pe Ion si pe Marin…

Responses

  1. Salut,

    nu am gasit sectiunea de contact pe site asa ca as vrea sa scriu aici despre o „mediatatie” pe care tocmai am ascultat-o din partea ta la RVE. Tema era „palariosii”. Respect slujirea ta si lucrarea pe care o faci. Dar nu pot sa nu remarc ca intreaga „meditatie” a avut o tenta rasista foarte puternica, nici nu pot sa imi imaginez cum trebuie sa se fi simtit un frate sau o sora tigani cand au auzit. De asemenea, nu am reusit sa inteleg care era scopul „meditatiei” si in ce sens reusea sa ma provoace sa Il iubesc pe Dumnezeu sau pe aproapele meu mai mult.

    Te rog nu lua comentariul meu ca pe o rautate, pur si simplu am vrut sa imi exprim dezaprobarea cu privire la tema si executia respectivei „meditatii”. In rest, Domnul sa te binecuvanteze pe tine si familia ta. Soli Deo Gloria!

  2. Salut Cristi.

    „Meditatia” de care spui este un articol mai vechi de-al meu, intitulat „Ia burlanu’, neamule”, pe care dealtfel il gasesti si pe site. Ca sa iti usurez cautarea, iti dau linkul:

    https://addsalu.wordpress.com/2008/11/04/ia-burlanu-neamule/

    Te asigur ca nu are nici pe departe „o tenta rasista foarte puternica”, cum spui. Dar daca totusi, dupa ce vei citi cu atentie, vei ajunge la o alta parere, putem discuta punctual. Pentru ca o discutie constructiva poate avea loc doar cu materialul in fata. Altfel ne vom trezi ca discutam nu pe baza unor argumente obiective, ci pe un feeling subiectiv, pe baza unei senzatii dintr-un anumit moment.

    Scopul articolului, nu al meditatiei, era sa prezinte o parte a unei realitati cotidiene. Este o fila de jurnal si atat. O observatie pur sociologica a unei transformari a unui segment din populatia Bucurestiului.

    Citind articolul, vei vedea ca, dincolo de tonul meu amuzat de situatia in sine (jgheaburi si burlane carate cu Mercedesul), nu am ezitat sa imi afirm admiratia pentru faptul ca oamenii muncesc, lucreaza, isi castiga existenta cinstit. Nu cred ca asta este rasism, dupa cum cred ca este putin fortat sa aplici eticheta „tenta rasista foarte puternica” pentru simplul motiv ca ai auzit cuvantul „palariosi”.

    Daca vrei, unul din scopurile indirecte era acela de a te indemna sa lucrezi legal, sa faci ceva concret pentru a-ti sustine existenta, pe de o parte si, pe de alta parte, de a alege mereu sa alegi varianta legala – cea cu chitanta, factura, certificat de garantie etc.

    Poate ca tonul meu iti va parea usor malitios. Iarasi, te asigur ca nu este asa. Insa nu pot fi de acord cu ideea ca articolul cu pricina are o tenta rasista. Nici macar una mica, cu atat mai putin una foarte puternica.

    Cu prietenie,
    Adrian

  3. Draga Adrian,

    Intr-adevar, citind articolul impresia lasata este alta (desi sunt aceleasi cuvinte pe care le-am auzit si la radio). Ca de obicei, contextul face totul 🙂 Banuiesc ca ma asteptam ca la radio sa ascult un material cu tenta devotionala, sau mai ziditor.

    Dar intr-adevar, articolul tau prezinta o imagine deloc neadevarata si gasita la tot pasul pt cei care locuim in Bucuresti.

    Prin harul si mila lui Dumnezeu sunt implicat intr-o lucrare cu tiganii intr-o periferie a Bucurestiului, unde incercam sa ii ajutam cum putem si sa le spunem Evanghelia. Probabil ca intre timp am dezvoltat o sensibilitate prea mare la stereotipurile obisnuite cu privire la tigani, iar cand am auzit accentul respectiv la radio cand se citea articolul tau, nu stiam cum sa gasesc mai repede o cale de a te contacta 🙂

    Multumesc pentru link la textul articoulului.
    Inca o data, dorinta mea nu a fost sa denigrez lucrarea sau ideile tale, doar sa trag un semnal de alarma cu privire la unele posibile prejudecati pe care le putem avea cu privire la tigani.

    In rest, ma bucur ca am descoperit blogul tau si ma rog ca Domnul sa iti dea har in continuare in via Lui!

    Soli Deo Gloria!
    Cristian

  4. Cristian,

    Ma bucur ca s-a lamurit problema.

    Nu am considerat nici un moment ca ai incerca sa „denigrezi” activitatea mea. As fi reactionat cu totul altfel. Cei care ma cunosc stiu ca, pe cat de calm si de impaciuitor ma straduiesc sa fiu in general, pe atat de ferm si de categoric pot deveni atunci cand sunt pus fata in fata cu calomniatori, denigratori si alte specimene de felul acesta. Asa ca fii pe pace, am vazut intentiile tale constructive si le-am apreciat!

    Iti multumesc pentru ca mi-ai scris. Mi-ar fi parut rau sa lasi loc in sufletul tau unor lastari de amaraciune care, din fericire, s-au dovedit a fi doar o neintelegere. Repet, daca mi-ai fi aratat (cu argumente, punctual) ca am gresit, as fi fost dispus sa imi indrept greseala. Cei care imi citesc blogul in mod frecvent stiu ca am facut-o deja de multe ori.

    In privinta lucrului cu rromii, am o vaga idee despre dificultatile cu care trebuie sa te confrunti. Am prieteni in doua organizatii care incearca sa le ofere acces la educatie si sprijin social si ii apreciez in mod deosebit pentru ceea ce fac.

    In fine, inca o data, ma bucur ca s-a lamurit problema. Incerc sa fiu destul de sensibil la aspecte de felul acesta, desi sunt constient ca unele lucruri pot fi intelese si altfel. Acesta este motivul pentru care caut mereu sa imi aleg cuvintele cu grija, desi scapari mai pot exista…

    Cu prietenie,
    Adrian


Lasă un răspuns

Categorii

